yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
e-Kája (20) napsal 23.01.2022 v 13:10+1

Konkurenční české a slovenské video-recenze Harley Davidson LiveWire

1) zkušený elektromobilista:
https://www.youtube.com/watch?v=xLdei3wJBNk

2) španělské serpentýny:
https://www.youtube.com/watch?v=1J2sspCZyLM

3) maximální dojezd 310km!:
https://www.youtube.com/watch?v=yvnrsZBTtG4

Dudun (1) napsal 20.01.2022 v 10:47+1

Ohladne elektromobility, doporucujem tento clanok;

https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/kam-kracis-elektromobilito/?fbclid=IwAR0DPjNhk7YRXtHw4Sd9lXr-6uLibkxyb5Gp17Tg9Fla6XMZgmOOKGFCpeg

Sice dlhe, miestami mozno nudne citanie, ale oprostene od akychkolvek emocii, s pouzitim faktov (vratane odkazov na pouzite zdroje). V zavere informacie s nastavenim na energeticky mix CR.

Frankie (731) napsal 19.01.2022 v 21:38+3

Test výborný, díky za něj. Jinak v komentářích bylo řečeno asi už vše. Napadá mě jen jedno...ať si každý jezdí na čem chce a hlavně ať nás nikdo do ničeho nenutí

PasarloPipa (-22) napsal 19.01.2022 v 14:08-1+2

Takovou motorku bych testoval tam kde jsou nabíječky na každém rohu - L.A. nebo Šanghaj...a ne v českém buranátu, kde není vůbec nic. Pak se může říct jestli je elektromobilita na prt nebo ne.

Honza-K (833) napsal 19.01.2022 v 09:38-1+2

Ono se to nezdá, ale elektromobilita je dost zásadní sociální problém.
Cca 100 let, se lidé snaží o vlastnictví dopravního prostředku, který jim umožní určitou osobní svobodu v oblasti přepravy. Jestli ji využívají nebo ne, je jiná věc. Jde o to, že mohou a to je zásadní.
Nucená elektromobilita nám do osobních svobod zasahuje, protože pořízení takového dopravního prostředku, je v současnosti nad možnosti většiny lidí. A už to tu zaznělo mockrát, i kdybych se nějak kousnul a pořídil ho, co s ním za pár let, až odejdou baterie a jejich cena rovná se téměř ceně nového vozu??? Pokud umím počítat aspoň do deseti, tak to prostě neudělám. Ale pak budu bez auta...?
Navíc stávající podoba elektromobility planetu nespasí, to už je všeobecně známo a hlášky typu, že všechno bude, mi zatím nepřijdou moc relevantní...

Anti (392) napsal 19.01.2022 v 05:54+1

Fakt by mě zajímalo,proč Mig tak bojuje...Za zelenější zemi?Za procenta z prodeje?
S elektromobilitou osobně nemám problém,až na výhrady které tu byly vzpomínané.
Když to bude v podvozku endura za kilo se zdravýma baterkama,jdu do toho.Na druhou stranu,jsem Anti,a jestli mi to bude někdo poroučet,asi se zachovám přesně naopak

zdalis (17) napsal 18.01.2022 v 19:29+2

Mig_35 dela asi dealera Livewire

S tou ucinnosti elektromotoru 95% me to fakt pobavilo kdyz ucinnost uhelne elektrarny je 40% ktera ten elektro-nesmysl krmi

Nekoupil bych ale projel bych se…

Fanda-gsxr (26) napsal 18.01.2022 v 17:20+1

Nebudu teď řešit, jestli to má smysl nebo ne. Jen se vyjádřím k tomu nabíjení. Pokud se nepletu, tak Livewire má pojistku kvůli přetěžování baterie, že po 3 rychlých nabíjeních by mělo být jedno pomalé. Nemůže tedy být problém v tom, že se to nechtělo spojit? Protože po tom, co redaktor spustil u stojanu pomalé nabíjení, které mu fungovalo bez problému, tak potom fungovalo i to rychlé.. není to tedy chyba,ale záměr.
A jinak jsem říkal přesně to samé co redaktor, že kdyby v téhle motorce bylo Véčko, tak by to byla pecka..

Ray_Janus (133) napsal 18.01.2022 v 15:32+3

Taky se připojím s názorem. Motocykl mám jako zdroj opravdu individální dopravy a pokud to počasí dovolí jezdím denně cca 120-130 km do práce. 1/3 po okresce, 1/3 po dálnice a zbytek po Praze. Podobný stroj bych bral pokud by jeho cena byla tak 1/4 a při nabíjení bych nestrávil víc času než jízdou. ( dojezd 150 km, doba nabíjení 3 hodiny = 50km na jednu hodinu nabíjení). Další co stojí za úvahu je zbytková hodnota motocyklu. Dnes i 30 lete starý motocykl má svoji hodnotu a je pokud byl celých 30 let průběžně udržován schopný provozu. Co se stane s tímhle jakmile klesne kapacita akumulátorů. Kolik % ceny motocyklu činí cena akumulátoru? Půjdou vyměnit? A ještě jedna věcná. Drtivá většina elektomobilů je pořizována na operační leasing. Po jeho skončení nechť se leasingovka postará. Koupí si někdo tři roky starý elektromobil? A ekologii sem opravdu netahejte. Osobní doprava tvoří 1% emisí. Než ze svým dvoutaktem vyprodukuji tolik emisí jako jedna konteinerová loď Číny, nebo kamion co veze brambory z Maroka, budu mít takhle dlouhé fousy. A že mi rostou pomalu.

LetiferDS (9) napsal 18.01.2022 v 14:27+1

"rozhodně nepatřím mezi fanoušky, příznivce nebo snad propagátory tohoto rádoby zeleného způsobu přepravy" Proboha, tohle je snad ta nejhorší věta, kterou pořád dokola omílá každý zarytý milovník prehistorickýh oslíků, podle kterého by bylo úplně nejlepší, kdybych všichni jezdili na starym pařezu, co jede 20 km/h U těhlech motorek o tý zelený kecy vůbec nejde, beztak není ekologičtější a ani nikdy nebude, pokud byhc já osobně kupoval elektro-motorku (a že bych Energicu vlastnil velice rád, kdyby měla cenovku srovnatelnou s benzínovými stroji), tak mě zajímá hlavně výkon! a jízdní vlastnosti, to zda dělá kravál, nebo splajue fosilní paliva uvnitř pohonné jednotky a nebo stovky kilometrů daleko v nějaké elektrárně mě absolutně jako uživatele nezajímá. :)

Sir_CHerokee (117) napsal 18.01.2022 v 13:00+3

Tohle je úplný úlet a nedivím se, že se to H-D hooodně nevyplatilo.

Tomaseq (3) napsal 18.01.2022 v 10:54+3

Livewire jsem si půjčil loni v září na Šalamounce a jel jsem se projet do Lán, kde to mám naježděné. Byl to neskutečný zážitek, jak to bez jakéhokoliv řazení tahá jak lokomotiva ze zatáček. Pak jsem si ten samý okruh odpoledne projel na cestovním BMW a byla tam jen polovina emocí, navíc jsem si uvědomil, že musím neustále podvědomě vnímat to kolik mám otáček, co mám zařazeno, kdy zmáčknout spojku... jinak mi to hodně připomínalo Ducati Monster, který ale má neustále perfektně zařazeno a prostě nevadne. Boží.

Když jsem to neslyšně letěl v lese 120, tak jsem si říkal, jestli je nějaká studie o tom, jestli zvířata pod elektroauta skáčou víc nebo míň. Žádnou jsem nenašel. A občas jsem v tichosti minul čůrajícího cyklistu nebo houbaře, co se zrovna vynořil z lesa.

Chce to bydlet někde na Křivoklátsku, na Šumavě, u Ještědu, v Alpách... aby si člověk po práci udělal to svoje 100-130km kolečko a byl naprosto šťastný. Nebo si motorku dovezl dodávkou kam potřebuje a pak si udělal to kolečko. Rozhodně to není pro bydlení v Praze, s tím že pojedu 50km po dálnici abych se někde projel... to už nezbyde žádná šťáva na zábavu. A díky moc za otevření očí se současnou situací s nabíječkama.

Jinak jsem jel v cca 13 stupních a ta motorka nevydává žádné teplo. Když zastavíte, tak si chcete ohřát trochu ruce od motoru... a on tam není a nehřeje:)))

Gilless (274) napsal 18.01.2022 v 10:10+4

Zajoch zaslouží pochvalu za krásný a objektivní test, díky!

Nedá mi to, ale musím reagovat na uživatele Miga. Vývoj elektromobilů mě živí už řadu let, jejich nesporné klady i zjevné zápory už vnímám davno bez emocí. Přesto bych si dovolil ekologický přínos označit přinejmenším za diskutabilní. Ale proč tu proboha vykřikuje o ekologii někdo, kdo se vzápětí přizná, že netřídí odpad, jen protože by ho musel nosit o kus dál než před vlastní vchod? Takže je to vina města že se chováš takhle sobecky? S utahováním opasků je nejlepší začít u sebe!

puffybodie (390) napsal 18.01.2022 v 07:59+5

Mile deti...povime si pohadku o ekonomicke, vykonostni, rychlostni a dojezdove vyhodnosti.

"Teoreticky to máme z nuly na sto za rovné tři vteřiny, maximální rychlost 177 km/h a dojezd až 225 kilometrů."

Bombasticke parametry u stroje skoro za milion, kdyz lepsi zrychleni, takrka dvojnasobnou rychlost a stejny dojezd (ktery jde ale opakovat uz po 10 minutovem cerpani paliva) lze mit s 20 let starou motorkou za 50.000

Tomu se rika mile deti v komunismu pokrok. A komunismus je takovy mily a legracni spolek zvany EU kde vcera znamena dnes

Verim, ze i priroda si bude pochvalovat tuto modernu pro niz se naprosto zbytecne a neekologicky tezi materialy pro akumulatory a dalsi komponenty. Stejne jako priroda za par let oceni nemoznost kompletni likvidace akumulatoru, drobotina v oceanu uvita novou varku mikroplastu, protoze neco jist musi, proste prece sama pozitiva a socialni jistoty

Je to asi podobne ekologicke a ekonomicky vyhodne jako aktualni zruseni rodinnych dodavek na fosilni paliva u frantiku a jejich nahrada 2x drazsimi tragediemi s cca 4x mensim dojezdem

papiboy (1268) napsal 18.01.2022 v 07:25+3

Harley sa toho zbavil a Kymco už pripravuje inováciu:
Pripoja k tomu PaV-ku s 20 kW generátorom a je to...

TryznitelDemonu (25) napsal 18.01.2022 v 05:11-1+4

Hardly Davidson .

marafzs600 (98) napsal 18.01.2022 v 01:07+3

Test od Honzy jako vždy super. Ale dovedu si představit, co všechno jinýho bych za ty peníze pořídil do garáže. Tohle ale ani náhodou ,, neslyšíte nic než vítr a možná lehké bzučení,, slyšet na mašině fakt nechci. Asi už jsem starej a tomuhle světu nerozumím.

e-Kája (20) napsal 18.01.2022 v 00:45-2+1

Díky moc za praktický test HD LiveWire, který svým stylem i poskytnutými informacemi skvěle doplňuje test stejné elektromotorky, který proběhl na jaře 2020

Rád bych doplnil pár svých zkušeností ohledně používání nabíjecích stanic při cestách, které jsou delší než reálný akční rádius elektromotorky:

1) Vědět, jak rychle je daná elektromotorka schopná se nabít z 15-20% na 80-90% celkové využitelné kapacity baterie
(HD LiveWire DC=40-50min , AC=10-12H )

2) vzít si s sebou na cestu jako zálohu pro AC nabíjení i kabel Mennekes (na většině stojanů je jen zásuvka pro tento kabel, hodně stojanů nemá DC nabíjení)

3) pečlivě naplánovat trasu a mít v místě nabíjení v okruhu 25-50km v záloze další nabíjecí stojan (stojan který mám v plánu použít může být nefunkční nebo obsazený)

4) mít v telefonu nainstalované aplikace všech provozovatelů nabíjecích stanic, které hodlám použít a také alespoň dvě univerzální mapy všech nabíjecích stanic

5) pokud chci mít jednodušší spouštění nabíjení a platbu za něj, zaregistrovat se jako zákazník provozovatele nabíjecí stanice a vyfasovat od něj nabíjecí čip, bonusem je nižší sazba Kč za kWh

Jinak jsem docela nemile překvapen, jak pomalé má HD LiveWire AC nabíjení, což ho na delších cestách odsuzuje k výhradnímu používání DC nabíjení, jehož infrastruktura je v současné době v ČR (mimo větší města a dálnice) dá se říct zoufalá.

K167 (1496) napsal 17.01.2022 v 22:57+1

Po přečtení komentářů jsem si vzpomněl na rčení "Prázdný sud nejvíc duní." Vůbec nevím proč.

SLAY (829) napsal 17.01.2022 v 22:30+4

test super pěkně napsáno a popsáno , ,ale za mě to nechceš -hledat nabíječku a zjistit že tam není kabel,absence zvuku zaděláno na prů..er kdy sundáš nějakého chodce.Možná jsem přehlédnul ,ale životnost baterek a na kolik vyjdou nové ?

Destroyer (237) napsal 17.01.2022 v 22:14+3

tento test je u mňa LEGENDÁRNY ! ! !

1 reakce

z.a.j.o.c.h
z.a.j.o.c.h 18.01.2022 v 10:27

dík


JardaBar (165) napsal 17.01.2022 v 21:54

Dojezd 300km a pak proč ne?! (Když pominu cenu)
Díky za test!

Beryano (48) napsal 17.01.2022 v 21:23+4

Jezdit na elektrické motorce, je stejná pošetilost, jako pít nealkoholické pivo?

Beryano (48) napsal 17.01.2022 v 21:19+2

Největší problém je poměr hmotnosti a využitelného výkonu elektřina/benzín a doby obnovení. Dokud se oba parametry, alespoň nepřiblíží, tak praktické využití, bude kontroverzní a EU může říkat co chce. A emise jsou také velmi sporné téma, myslím globální versus místní a výroba, používání, životnost.

Pokud by se podařilo technologicky vyřešit, problém s kapacitou baterií, tak další problémy nastanou s výrobou a distribucí el. energie, při opravdu masovém přechodu obyvatel k dopravě na el.energii. Protože k výrobě a distribuci potřebného výkonu, by bylo zapotřebí, tak obrovských investic, do zdrojů a rozšíření rozvodné sítě, že by došlo k razantnímu zdražení ceny el. energie v podobě násobků dnešních cen.

Takže ekologická doprava, pokud bude vůbec, technologicky možná, rozhodně nebude zadarmo.

MartinXL650V (172) napsal 17.01.2022 v 21:13

Omylem jinam - sorry

Komik64 (3120) napsal 17.01.2022 v 20:35

Vůbec neříkám, že v ledasčem Mig nemá alespoň částečnej kus pravdy (některý jeho argumenty jsou i velice logický...), ALE...

Napsat zrovna na tenhle web: "Ale vykřikovat, že je moje svoboda jezdit na motorce je hloupost... pálit benzín pro vlastní potěšení není nic než sobecká zábava..." (a zase má i určitou pravdu, vždyť něco takovýho na nás, začínající "motorkáře", pokřikovali dědci už 197? a/ale vlastně to platí i pro elektro-projíždění...), je "slovo do pranice" a až o osobní statečnosti...

hansdorf (200) napsal 17.01.2022 v 20:32+7

Vidím samé nevýhody :

- ekologie ? To jsou bláboly, mangan, kobalt a lithium musím někde vytěžit a zpustošit zase kus země
recyklace ,myšleno skutečná ,neexistuje, koupit novou baterii je levnější
paradoxně spalovací motor je z tohoto pohledu šetrnější

- omezený rádius - moto pod nájezd třista km je velký problém

- dobíjecí doba - pouze ,když k tomu dodají sexy batůžek grátis

- dojde šťáva a můžu se jít leda vyfotit. Kdežto dovézt tři litry benzínu kamkoli v EU je brnkačka

- životnost je přímo úměrná životnosti baterie - a tak e-veterána nikdy neseženeš

Jiná situace by byla, kdyby baterie vydržela 400 km a cena e-motorky byla srovnatelná s klasickou, včetně ojetin.
Ale to bych chtěl asi hodně

Beryano (48) napsal 17.01.2022 v 20:24+6

Otázka zní. Co nastane, až přijede banda pěti elektromotorek, na nabíjecí stanici, kde už, bude, dalších deset ekektromotorek ve frontě? Skončil výlet? Sejdeme se u elektronabíječek. Zvýšení počtu, nabíjecích jednotek na jednom místě, není reálné možné a to z důvodu kapacitního( příkon odběrného místa a lokální zatížení sítě). To bude masakr.

4 reakce

Jarda
Jarda 18.01.2022 v 07:37

Pokud tam pojedeš na slepo, tak se to může stát, ale když máš ele auto a nebo ele motorku, tak budeš vždy online a systém ti ukáže, že je stojan obsazen a tím pádem tě tam ani neposle a ukáže ti jinou - volnou. Každopádně zatím toho je prostě málo a funkčnost zoufalá o tom žádná.


Zedsdead (293) napsal 17.01.2022 v 19:51+5

I kdyby vše i s dobíjením fungovalo optimálně, tak si radši nechám tu spalovací a dojezdím do důchodu.
Kupovat to nebudu. Není jediný racionální ani iracionální důvod.

Johnyk (44) napsal 17.01.2022 v 19:24+5

K čemu chci mašinu?
Cesty kolem baráku - hlavně do práce - pak je elektrika OK, mám kde nabíjet a času taky dost.
Delší vyjížďky, turista - nic moc. Nabíjení trvá prostě dlouho a pro elektriku si do kanystru v nouzi nezaběhnu
Soutěže - zbytečný zmiňovat, tam zázemí je.
Co cena?
Ta je asi dost mimo mísu, pokud prostě nechci jen ukazovat, že na to mám.
Co za pár let s baterií? Koupím za půl ceny mašiny novou? Nesmysl. Asi nehodlám utratit půlmega za mašinu, kterou budu mít po 10 letech jen vystavenou, pokud nevyměním baterku.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist