Testujeme KTM Freeride 250 R

To, o čem jsme mudrcovali od okamžiku, kdy se představil třistapadesátkový Freeride, se stává realitou! Dvoutaktní Freeride je na světě a první svezení na sebe nenechá dlouho čekat. Pokud vás něco zajímá, je pro vás připraven formulář pod článkem. My se bude snažit odpovědět.

Testujeme KTM Freeride 250 R

Kapitoly článku

Se čtyřtaktní třistapadesátkou se dá zažít kupa legrace a díky jejím enduro-trialovým genům se otevírá další dimenze jednostopého světa. Najednou se vše točí kolem rovnováhy a zdolávání terénů, které by člověk na běžném enduru horko těžko dal. Chlapíci z Mattighofenu vyslyšeli volání po dvoutaktní verzi a začali makat na dvěstěpadesátkovém enduro-trialovém kříženci s dvoutaktním srdíčkem.
Uvidíme, jak se podařilo naladit dvoutaktní dvěstěpadesátku, která by měla fungovat od téměř volnoběžných otáček a umožnit jezdci krokem zdolat zapeklité trialové terény, ale i popasovat se s enduro cestičkami.
Freeride 250 R bude bez paliva vážit 92,5 kilo. Jeho nádrž pak spolyká sedm litrů benzínu, sedlo leží 915 mm nad zemí a světlá výška je 380 mm. Zdvih předních „wépéček“ je 250 mm a zadního PDS 280 mm.
Všechno to na papíře vypadá hodně zajímavě, a tak se máme na co těšit. První dojmy z testování v Toskánsku najdete na tomto místě už příští pondělí, odpovědi na dotazy jsou pod článkem zveřejněny už teď.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - Výška testovacího jezdce: 171 cm

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

Dotazy je možné vkládat do 29.08.2013 13:00
Vláďa Novotný bude odpovídat mezi 02.09.2013 04:00 a 04.09.2013 13:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

sid49
Dotaz od sid49 položen 28.08.2013 v 08:57

Dobrý den, zajímalo by mě jak by dopadl srovnávací test freeridera 250 s OSSA explorer 2012. Chystáte se v budoucnu na podobný test?

Odpověď od Vláďa Novotný položen 02.09.2013 v 10:39

Ahoj sid49. Také bych rád na tuto znal odpověď. Budu se snažit tento srovnávák realizovat a zjistit výsledek. Snad se podaří obě mašiny do testu dostat. Na OSSA Explorer jsem se bohužel ještě nesvezl. Vše záleží, zda importér značky motocykl poskytne. Děkuji za dotaz! Bohužel jsem ti ale nedokázal odpovědět:-)

duduš.
Dotaz od duduš. položen 28.08.2013 v 08:59

Dobry den zajímá mě jaky má výkon kolik bude stát a kdy se dostane do prodeje.

Odpověď od Vláďa Novotný položen 02.09.2013 v 10:38

Ahoj Duduš. Cena není zatím známa. Maximální výkon Freeride 250 je prý 25 koní a krouťák 28 Nm.

maestro
Dotaz od maestro položen 28.08.2013 v 09:16

Dobrý den, motorka vypadá určite hodně zajímavě... Zajímalo by mě zda jde motor s naprostým klidem od spodních otáček a zda ve špičce blafnou saze nebo jestli výkon jde naprosto lineárně až do omezovače. Porovnání 250 2t a 350 4t. Který motor je více blbuvzdorný v nízkých otáčkách? Je mezi nimi citelný výkonový rozdíl? Poslední otázka. Jaký bude rodíl v cenách 2t a 4t? Děkuji

Odpověď od Vláďa Novotný položen 02.09.2013 v 10:38

Zdravím tě Maestro a díky za otázky. Motorka je to fakticky sakra zajímavá:-) Motor je parádně vyladěn a jde od nízkých otáček velice lineárně. Popravdě, to jsem nečekal… Jde dost lineárně až do špičky výkonu. Nahoře to není nic splašeného a třeba v porovnání s ostrou EXC 250 je Freeride 250 hodný jak beránek. Porovnání 250 x 350 najdeš v odpovědi pro Maestra výše. Výkonový rozdíl mi nepřišel nijak zásadně rozdílný. Cena mě samotného dost zajímá… zatím však není u dvoutaktního Freeride známa. Uvidíme až, půjde oficiálně do prodeje.

STV4ever
Dotaz od STV4ever položen 28.08.2013 v 09:17

Zdravím bahňáci,

zajímalo by mne přímé srovnání se čtyřtaktním freeridem 350...Je v něčem horší/lepší???

Díky moc

Steve

Odpověď od Vláďa Novotný položen 02.09.2013 v 10:37

Ahoj Steve. Je to veliký rozdíl. Ve zkratce. Při porovnání se dá říci, že dvoutakt je taková živější a pocitově o kus lehčí mašina. Fakt hračička! S troškou nadsázky je pak čtyřtakt monotónní tank, který si nechá líbit špatně zařazenou rychlost a s větší stabilitou leccos projede. Když už někteří kluci ke konci dne nemohli, tak si vyměnili dvoutakt za čtyřtakt, který jim prý nedal tolik zabrat. Já jsem odpoledne dvěpade nedal z ruky:-) Díky moc za dotaz.

DOMINATOR
Dotaz od DOMINATOR položen 28.08.2013 v 11:55

Ahoj zajimal by mě teoreticky rozdim mezi ktm a gas gas ec300r co se tyka podvozku a ovladatelnosti??

Odpověď od Vláďa Novotný položen 02.09.2013 v 10:37

Ahoj DOMINATORE,
teoretický rozdíl? GG ES 300 R je ostré závodní enduro a Freeride 250 jakýsi kříženec mezi endurovou a trialovou mašinou. To znamená, že Freeride není tak ostrý, vznětlivý a má velice hladký průběh výkonu a krátké kvalty. Je lehčí a také není tak vysoký, takže tolik nehrozí pády na krátkou nohu. Prostě úplně jiné motorky. Dík za dotaz.

Motors
Dotaz od Motors položen 28.08.2013 v 12:26

Zdravím,

mám pár dotazů:
1) Zajímalo by mě, jeslti bude maximální rychlost větší než u Freeridu 350. Potože 100Km/h na rychlé přejezdy je málo.
2) Jaký bude dojezd na jednu nádrž, tudíž jaká by měla být předpokládaná spotřeba?
3) Zajímavě řešenej výfuk na 2T. Bude se s ním počítat i na ostatní odely 2T KTM?
Díky Radek

Odpověď od Vláďa Novotný položen 02.09.2013 v 10:36

Taky tě zdravím Radku, v Itálii jsme Freeride 250/350 vyzkoušeli v Il Ciocco, tedy místě kde se jezdí extrémní enduro Hell´s Gate.
(http://www.youtube.com/watch?v=vTb9rOlfLTw).
Jezdilo se v dost náročném horském terénu, a tak nebyla sebemenší možnost maximálku vyzkoušet. O maximálce ale přece Freeride není:-) Nicméně až dojde na klasický redakční test, tak rádi změříme a zveřejníme.
Dojezd na nádrž také nebylo možné zjistit. Opět zjistíme při klasickém testu. Vždy záleží jak a kde budeš jezdit. Tak třeba trialové ježdění v extrémním terénu si řekne o jinou dávku oktanového moku, než ostřejší enduro lítání po šotolinových cestách nebo popojíždění po polňačkách do vesnice k vesnici. Dopoledne jsme jezdili cca 3 hodiny a v nádrži zmizela zhruba třetina. Odpoledne pak čtyři hodiny a v nádrži zůstala tak půlka.

Výfuk je řešen tímto způsobem pouze pro 2T Freeride 250 a proto pro ostatní KTM modely nepřipadá v úvahu. Měj se fajn a díky za otázky.

Q277
Dotaz od Q277 položen 28.08.2013 v 12:41

Dobrý den,

na fotkách se zdají pneumatiky hrubší než trialové z 350-ky, o jaké se jedná?
Jsou nějaké změny na podvozku - vylepšení, jako třeba kvalita odpružení, případně trochu ostřejší brzdy?

Odpověď od Vláďa Novotný položen 02.09.2013 v 10:35

Ahoj Q277, ano pneumatiky jsou úplně nové a podobají se více enduro pneumatice než klasicky trialové, jako tomu bylo dříve. Maxxis tyto pneumatiky vyvinul přímo pro KTM Freeride. Obouvá je jak 250, tak 350. Podvozek prošel nepatrnými změnami a brzdy jak by smet. S pérováním jsem při své váze 68 kg neměl sebemenší problém. Upravená přední čtyřpístková radiální brzda Formula má nyní předělané písty. Ocenil jsem její jemný nástup a nezáludnost především na kluzkých kamenech. Odpoledne nám slušně zapršelo a už tak náročný terén se stal ještě náročnějším. Zadní brzda také výborná, protože při lehkém našlápnutí kolo hned nezablokovala. Díky za dotaz!

Janek
Dotaz od Janek položen 28.08.2013 v 20:21

Ahoj, pro koho je podle fylozofie KTM stroj určen?
Jak moc velký rozdíl při projíždění stajného terénu je mezi Freeride a EXC 250?

Odpověď od Vláďa Novotný položen 02.09.2013 v 10:34

Ahoj Janku, KTM prý tuto motorku stavěla pro hodně široké spektrum jezdců. Chtěli, aby motorka byla jednoduše ovladatelná, nebyla zbytečně překoňovaná, také aby nebyla náročná na servis, a aby nebyla tak vysoká jako EXC modely. Je hodně lidí, co si chtějí užít lehčí offroadové ježdění a nepotřebují ostré soutěžní enduro. Osobně jsem se přesvědčil, že se na něm dokáže skvěle bavit člověk, který teprve proniká do tajů enduro ježdění, ale i profík, který už posbíral vavříny nejrůznějších enduro soutěží. Děkuji za otázky!

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist