Testujeme endura KTM 2017

Letošní sezóna se ještě ani nestihla pořádně rozjet a KTM už vytahuje na světlo enduro modely pro příští rok. Jejich představení právě probíhá ve španělském Les Comes, kam míří také náš off-roadový testmen Vláďa. Dnes večer ho spolu s dalšími novináři čeká prezentace plná teorie o novinkách, ale zítra už všichni budou prohánět nové kačeny mezi olivovníky. Vy máte jako obvykle možnost posílat své dotazy přímo na místo testování.

Testujeme endura KTM 2017

KTM tentokrát slibuje výrazné změny napříč celou modelovou řadou. Devadesát procent nových komponentů, úspora hmotnosti až pět kilo, lepší ovladatelnost a vyšší výkon - to jsou jenom základní argumenty, která zatím byly zveřejněny.

K úpravám dochází i ve skladbě modelů MY2017; kde se nově objeví 125 XC-W a 150 XC-W (místo 125 a 200 EXC), vedle tradičních dvoutaktů 250 EXC a 300 EXC. Čtyřtakty budou nadále nabízeny ve stejné sestavě, jen s pozměněnými názvy; modely 250 EXC-F, 350 EXC-F doplní přejmenované kátéemky větších kubatur 450 EXC-F a 500 EXC-F. V nabídce nebudou chybět ani vylepšené modely specální edice Six Days, která pojede se právě ve Španělsku.

Vy se až do čtvrtečního večera můžete prostřednictvím formuláře pod článkem ptát na všechno, co vás ohledně nových endur KTM zajímá.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - Výška redaktora: 186 cm

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

Dotazy je možné vkládat do 19.05.2016 18:00
Vláďa Novotný bude odpovídat mezi 23.05.2016 10:00 a 23.05.2016 15:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Balouch
Dotaz od Balouch položen 18.05.2016 v 15:40

Ahoj,

1) je stále rozdíl mezi podvozkem Sixdays verze a obyčejné EXC nebo mají oboje nové WP XPlor? Pokud ano jsou i podvozky stejně nastavené (např. na planžetách)? No a co to vlastně je ten XPlor? Vychází přední vidlice z předchozí 4CS nebo je to úplně nový systém co nemá nic společného s 4komorama?
2) proč byl nasazen u dvoutaktů předpotopní karburátor Mikuni?
3) jak moc se pocitově projevily radikální změny motoru 250/300 2T na jeho průběhu?
4) zlepšila se pocitově ovladatelnost 250/300 díky váhovému úbytku?

Díky za odpovědi a přeji hodně zábavy při testování...

Honza B.

Odpověď od Vláďa Novotný položen 23.05.2016 v 10:31

Ahoj Honzo Balouchu, díky za dotazy a přání zábavy při testování. Opravdu byl srandy kopec a fest jsme si ho všichni užili.
1) Podvozek je stejný pro všechny modely, tedy i pro 6D modely. Ty mají navíc jako bonus nastavování předpětí ve třech polohách nahoře, bez použití nářadí. Xplor je kompletně nové pérování a nemá uzavřené kartrydže.
2) Na toto mi odpověděl lídr projektu. Jde o to, že se jedná o karburátor, který se lépe přizpůsobuje teplotě a nadmořské výšce. Uvnitř je prý lehce rozdílný a lépe se jim osvědčil.
3) Po první ochutnávce nemůžu říct, že by se změny na motoru nějak dramaticky projevily. Motorky působí po stránce motoru dost podobně a rozdíl asi nebude tak zásadní. Stále jsou hezky lineární a výkon lze pěkně dávkovat. Zejména pak dvoutaktní dvěpade zabodovala. V rámci prezentace pochopitelně nebyla příležitost skočit ze starého modelu na nový a rozdíl zjistit. Třeba později na domácí půdě.
4) Dvěpade i tříkilo fungují opravdu parádně a ovladatelnost je na vysoké úrovni. Rozdíl pár kilo asi bude hrát také svou roli, ale spíš jde o kompletně jinou stavbu motorky, motoru, rámu, atd. Krom toho jsou u dvoutaktů citelně redukované vibrace.

Ginoj
Dotaz od Ginoj položen 18.05.2016 v 21:46

Ahoj Petře, rád bych se zeptal, od kdy budou 2017 v prodeji v ČR? Možná to sem nepatří, ale zda se plánuje i nějaký větší rozvoj v elektro motocyklech KTM - např. i dětských.. Díky Jirka.

Odpověď od Vláďa Novotný položen 23.05.2016 v 10:31

Zdravím Tě Jirko. EXC modelového roku 2017 budou v prodeji od června. Na elektro motocykly, včetně těch pro děti jsem se ptal šéfa offroadové sekce Joachima Sauera. Ten naznačil, že se elektro motocyklům se věnují, ale není to v této době prioritou. V nejbližší době tedy elektro mašinu očekávat nemůžeme a musíme se spokojit s Freeride E v několika verzích.

DanielDaniel
Dotaz od DanielDaniel položen 19.05.2016 v 00:09

Zdravím, zajímá mě 350 EXC-F a 300 EXC. Stále nemají přepákování? Nejprve 350 - o kolik kg je lehčí než předtím? Je to poznat v ovladatelnosti? Jak se změnil podvozek (tlumení)v porovnání s minulým modelem? Je motor stále podobně přátelský? Změnila se údržba? (hlavně výměna oleje) K 300 EXC - v porovnání s 350 - jaký je charakter motoru - bestie ve vysokých otáčkách nebo plynulé dávkování výkonu? Je tam stále karburátor? Je ovladatelnost stále o něco lepší než u 350? Jaká je i tady změna na podvozku? Jaký je dojezd na nádrž v porovnání s 350? Musí se 300 EXC běžný hobbík bát nebo už je přátelštější? Zkrátka dilema před koupí - 350 4takt nebo 300 2takt? děkuji předem

Odpověď od Vláďa Novotný položen 23.05.2016 v 10:06

Ahoj Danieli, dík za dotaz. Sedmnáctkové enduro kačeny přepákování nemají a dále fungují s PDS. Třipade je lehčí o 3,2kg. Na další nalezneš v odpovědi pro Honzu. Motor je hodně přátelský a jeho výkonová křivka je příjemně plynulá. Výměnu oleje bude dobré ve vlastním zájmu měnit stejně, jako u čtyřtaktů předchozích ročníků… tam bych nešetřil a intervaly neprodlužoval. Dvoutaktní třístovka, stejně jako ostatní dvoutakty, používá karburátor. Motor je poměrně lineární, ale ve vršku jede moc. Když si omylem vrkněš víc než chceš, dokáže fest potahat. Tříkilo působí o chloupek lehčeji, nicméně výkon je u 350 o kus „hladší“. Dojezd nádrže bohužel nebylo na prezentaci zjistit. Času v sedle bylo dost, ale na zjištění dojezdu to nebylo. Je těžké specifikovat „bežného hoblíka“, ale pro začátečníka bych dvoutaktní tříkilo nedoporučoval. Téma čtyřtakt vs. dvoutakt je nekonečné, něco bylo řečeno už tady: http://www.motorkar...-ctyrtakt-27972.html

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.33
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist