globalmoto_duben_nolan




Zeeho pošle do města i elektrické motocykly

Zatímco ještě do loňska jsme novinky od značky Zeeho opatrně zmiňovali v článcích o mateřském koncernu CFMoto, teď už jim věnujeme samostatný článek. Je totiž evidentní, že Zeeho nebude jenom nějaký krátkodobý projekt, o čemž jsme se přesvědčili i při naší říjnové návštěvě továrny CFMoto.

Kapitoly článku

Značku Zeeho představilo CFMoto již v roce 2020 a určitě jí tohle načasování přímo do nejtvrdších covidových časů úplně nepomohlo. Nicméně Číňané vytrvali a loni už Zeeho pořádně přitáhlo pozornost, když v Miláně ukázalo jak sériově vyráběné skútry AE8 a AE6, tak především koncept Magnet, což byl stroj, který sice vypadal jako skútr, ale vlastně to byl takový elektrický superbike. Letos pojalo Zeeho svoji prezentaci opět docela barevně, a i když nic vyloženě šokujícího ve stylu Magnetu jste na stánku nenašli, bylo na co koukat. Především se značka z dosavadní výhradně skútrové produkce vydala i směrem k motocyklům.

Motocykly řady C!ty

Tenhle rok sice už Zeeho ukázalo řadu C!ty na jiných veletrzích, ale to vypadala ještě trochu jinak. Teď jsou to takové plnohodnotné motocykly s velkými baterkami lemovanými jakýmsi dvojitým páteřovým hliníkovým rámem s přišroubovaným podsedlákem. U toho rámu výrobce říká, že ho testoval při teplotách -20 °C a testovací jezdci s ním najeli přes 6000 hodně intenzivních kilometrů, aby se prokázalo, že bude fungovat při plné zátěži. Asi bychom čekali větší kilometrovou zkoušku, ale jestli to takhle stačí…

Bude to znít asi jako svatokrádež, ale mně ten rám připomíná první Suzuki GSX-R, a když se podíváme na hranatá přední světla, tak to jsme zase u Suzuki dnešních dnů. Nicméně že by se CFMoto inspirovalo u Suzuki, to rozhodně ne, to to spíš jenom takhle náhodně dopadlo. Každopádně od pohledu jsou to takové lehké obratné stroje s rozvorem 1240 mm na krátké městské popojíždění, protože na tom minimalistickém sedátku stejně nikdo dlouho sedět nevydrží. Městskému použití odpovídá i velikost baterky, u níž nám Zeeho říká, že má vysokou hustotu, je to lithiovka a její parametry jsou 60 V/32 Ah, což dává kapacitu 1,9 kWh. Díky 700wattové nabíječce prý trvá dobití z nuly na 80 % nějaké tři hodiny. Při průměrné rychlosti 25 km/h prý motorky ujedou 80 km a při čtyřicítce o 20 km méně, což je nějaký podezřele zázračný dojezd vzhledem k velikosti baterky. Jenomže taky musíme brát v potaz, že se nedíváme na sportovní stroje s dynamikou benzínové stopětadvacítky, nýbrž na motocykly s maximálkou 45 km/h pro řidičák AM. Což je docela škoda, protože opticky mají C!ty rozhodně na víc. Ale třeba budou pro zákazníky důležitější dva motorové módy, dvojice displejů či bezklíčkové odemykání mobilem. Pro úplnost dodáme, že motor má nominální výkon 1,8 kW a maximální 3,5 kW a že na tu pětačtyřicítku dokáže C!ty Sport zrychlit za pět vteřin, protože stroj váží pouhých 80 kg.

 

V rámci řady C!ty ukázali Číňané tři verze. Jako základ slouží C!ty Sport, to je takové městské soft-endurko na litých kolech o průměru 17". Konstrukce podvozku vypadá úplně konvenčně, je tady USD vidlice, pěkná kyvka, vykousané kotoučové brzdy s průměry 240 a 200 mm a dvoupístkovými třmeny, prostě nic výjimečného. Takže by to mohlo fungovat. Z verze Sport vychází C!ty Cross, což je opticky hodně podobný stroj, ovšem se spoustou doplňků a především postavený na vyplétaných ráfcích, obutých do zubatých pneumatik, takže to bude takový městský scrambler. Poslední stroj na první pohled působí hodně odlišně, C!ty Motard má sice „střed těla“ shodný, ale dostal jinou přední vidlici a hlavně malá 15" hliníková obráběná kola, z nějakého zvráceného důvodu sem navíc Zeeho dopředu nasadilo karbonový kryt brzdového kotouče a monoblokový čtypístek Brembo Stylema. No, ten u sériovky asi nenajdeme.

Skútry AE8 a AE6

Na stánku samozřejmě nemohly chybět stávající modely skútrů, u nichž se Číňané docela vydováděli, co se barev týče. Menší a praktičtější „šestka“ byla vystavena ve verzi AE6+, u níž si zákazníci mohou více konfigurovat barevná provedení, ale pozornost na sebe strhávala větší sportovnější „osmička“, jež byla vystavena ve verzi Neon a především jako AE8 ART, což je dílo italských kreativců Truly Design. Docela se tohle bláznivé barevné provedení k AE8 hodí, co říkáte?

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist