yamaha_demo_tour




Yamaha Yard Built

Nejlepší světoví úpravci motocyklů si vzali do parády retro stroje od Yamahy a na světě jsou další tři nové koncepty. Trochu ve stínu všech horkých novinek, avšak ne zcela bez zájmu se na výstavě EICMA představily modely XV950 a SR400 ve vytuněné podobě.

Benders Yard Built XV950 ‘Boltage’

Německá dvojice Raphael a Christian Bender je zpět. Po nedávno představené úpravě modelu Yamaha XS 400 nazvané Homage (Pocta) jsme se dočkali další přestavby pocházející z jejich garáže. Tentokrát si bratři vzali na paškál Yamahu XV 950. Nový koncept nazvaný Boltage je typický Cafe Racer, inspirovaný starší úpravou nazvanou Jericho. Nový model vychází z motocyklu TR1 z roku 1983 a připomíná závodní TZ750. 
Na stejném základu jako má seriová XV950 tak vznikl další zajímavý kousek. Motor, podvozek s tlumením zůstali beze změn, což se však již nedá říct o ostatních částech motocyklu. Namontovala se jiná palivová nádrž, sedlo, přední blatník a výfukový systém. Vše si hoši vyrobili sami a Hattech tlumič výfuku pak dodal ten správný peprný zvuk.

KEDO Yard Built SR400 ‘Stallion’ / ‘Bronco’

Na řadu pak přichází další ladič KEDO, který se již prezentoval v loňském roce, kdy pomohl  zmíněným Němcům s několika díly. Dnes se však do všeho pustil sám a představuje hned dvě úpravy a to Stallion a Bronco.
Zpět do sedmdesátých let ve stylu Steva McQueena. Ostré linie a zároveň oblé hrany odhalené SR400 dávají tušit bezstarostnou, ale rychlou jízdu. Stallion neboli Hřebec obdržel hliníkovou kyvku, řídítka a jelikož se jedná o splašeného koně, tak i lepší sedlo. Home made
je pak i přední blatník, světlo s kšiltem a boční kryty. Pěkně dolů hozené analogové budíky jsou obklopeny tyrkysovou modrou stejně jako celý motocykl. 
Bronco je pak vhodnějším strojem do města a nemá tak velké sportovní ambice. Na každodenní popojíždění se tento dokonalý mix vintage stylu a moderny hodí víc. Hrubší vzorek osmnáctipalcových pneumatik napovídají, že se tento bike neztratí ani mimo zpevněné cesty. Základ je shodný jako na Hřebci, takže i zde hraje první housle hliníková kyvka.

Další bude Vmax

Partička JVB Moto z Kolýna nad Rýnem pak pro Yamahu upravuje i slavného Vmaxe. Již v těchto dnech probíhají úpravy aby se vše stihlo do začátku roku 2015, kdy se oslaví 30 let tohoto kultovního stroje. Fanoušci mohou očekávat vše co bylo in v osmdesátých letech avšak v moderním pojetí. Takže naháč s pořádnými svaly.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):



TOPlist