yamaha_mt09




Yamaha představuje Ténéré 700 World Rally

Víte o tom, že na první Rallye Dakar v roce 1979 zvítězila Yamaha? Já to třeba nevěděl. A i když znám jméno pouštní legendy Stéphana Peterhansela, nevěděl jsem, že ten na strojích od tří ladiček zvítězil hned šestkrát. Právě jeho vítězným motocyklem Yamaha YZE 850T z roku 1993 se nechává inspirovat nová verze Ténéré 700, nazvaná World Rally.

To máte Rally Edition, World Raid, World Rally… Kdo se v tom má vyznat, ptáte se? V tomto případě je to celkem jednoduché, protože World Rally je primárně speciální edicí, jejíž specifikace plně vychází z dosavadní vrcholné verze World Raid. Jedinou zásadnější změnou je standardně dodávaný tlumič výfuku od Akrapoviče, který nechává o něco volněji dýchat dvouválcovou sedmistovku ( 689 cm3) s označením CP2. Ta však poskytuje stále stejných 75 koní výkonu při 9 000 otáčkách a točivý moment 69 Nm při 6 500 otáčkách.

U World Rally tedy stejně jako u World Raid dostanete i nízko umístěnou zdvojenou palivovou nádrž na 23 litrů, nastavitelný tlumič řízení Öhlins, ABS se třemi jízdními režimy, boční padací protektory, kryty řídítek nebo barevný pětipalcový TFT displej s konektivitou s mobilním telefonem.

Motorka stojí na černých vyplétaných ráfcích a vpředu se o pružení a tlumení starají plně nastavitelné vidlice KYB o průměru 43 mm, se zdvihem čítajícím 230 mm. Plně nastavitelný je i zadní tlumič se zdvihem 220 mm. Sedlo, v tomto případě černo-šedé, je i u World Rally dvoudílné, přičemž zadní část lze vyměnit za nosič. Na předku sedla se pak objevuje malé logo, připomínající příslušnost k edici World Rally.

A černo-šedým sedlem se elegantně dostávám k těm hlavním změnám oproti World Raid. Jsou to barvy, kterými motorka vzdává hold tvrďákům na Dakaru. Už jsem zmínil černá kola a černé vidlice, podstatnější je ale lakování do klasické „Yamahácky“ modré, kombinované se svítivě růžovou a bílou. Jde o stejné zbarvení, které měl na svojí závodní Yamaze YZE 850T šestinásobný vítěz Dakaru Stéphane Peterhansel. On sám se po boku obou motorek objevuje i na tiskových fotkách.

Yamaha ještě doplňuje, že stejné historické závodní barvy povezou na závodních strojích v sezóně 2023 i jezdci stáje Yamaha Alessandro Botturi a Pol Tarrés.
Otázkou zůstává cena, potažmo o kolik bude motorka dražší vůči dosavadní vrcholné Ténéré 700 World Raid. Za tu si u Yamahy řeknou 339 990 korun. Provedení World Rally, odkazující na závodní úspěchy, už se na stránkách českého zastoupení objevilo, zatím ale bez ceny.

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist