globalmoto_duben_nolan




Voge představuje skútr Sfida SR2 ADV, sport Brivido 525RR a cenduro DS900X

Značka Voge čínského mateřského koncernu Loncin je pro nás evropany hodně zajímavá už jen proto, že v poslední době přichází s řadou modelů inspirovaných konstrukcí a designem BMW. Pro německého výrobce totiž vyrábí některé typy motorů a BMW do Číny převedlo i kompletní výrobu svých maxiskútrů. A co nového se představilo na tiskovce v Miláně?

Voge Sfida SR2 ADV

Trend odolných „adventure“ skútrů, který už před mnoha lety založila Honda se svým X-ADV, nabírá na síle a přidává se k němu řada dalších značek. Také Voge přichází s robustním modelem Sfida SR2 ADV s hranatým designem, ostrou přídí s náznakem enduro zobanu a pneumatikami s lehce terénním vzorkem. Prostě základní adventure silueta, se kterou přišla Honda a které se všechny tyto skútry logicky musí trochu podobat.

Pod kapotou Voge Sfida SR2 ADV jsou v nabídce hned dva motory, jednoválce o objemu 124 cm3 nebo 174 cm3 s výkonem výkony 11,4 k (8,5 kW) při 8500 ot/min respektive 17,7 k (13,2 kW) při 8500 ot/min. To je řešení, které reaguje na různé legislativní požadavky na různých trzích, ale i na to, že řada motorkářů hledá menší skútr, který nebude brzdou provozu ani na dálnicích. Oba zdvihové objemy jsou vybaveny systémem Start&Stop, který slibuje snížení spotřeby paliva a emisí.

Základem konstrukce je trubkový ocelový rám a teleskopická vidlice, vzadu po stranách jsou dva tlumiče s oddělenými olejovými nádobkami. Litá kola mají rozměry 14 palců vepředu a 13 palců vzadu. Suchá hmotnost je 135 kg (140 kg u modelu 200), na to stačí jedna kotoučová brzda s ABS. Výška sedla je 810 mm. Za zmínku stojí poměrně bohatá výbava, novinka má elektricky výškově nastavitelný plexištít, dále LCD displejem s navigací pomocí šipek a konektivitou, zásuvkou USB a systémem Keyless start s funkcí vyhledávání vozidla.

Voge Brivido 525RR

Sportovní novinka má pěkně ostrý design s šikmo protaženými světlomety, využívá aerodynamické doplňky a vysoko zvednutou zadní část, které mu dodávají nádech SBK. Nechybí obrácená přední vidlice, jen na brzdách Brembo s jedním kotoučem je znát, že jde o civilní model. Zábavu by mohl podpořit fakt, že systém ABS bude možné vypnout.

Pod štíhlou kapotáží je schovaný řadový dvouválcový motor, naladěný na výkon výkonu 47,7 k, tedy legislativní maximum pro řidičské oprávnění A2. Točivý moment je 44,5 Nm a na motor navazuje šestistupňová převodovka. I sem už nastoupila nastavitelná elektronika vstřikování, takže Brividio má k dispozici dva jízdní režimy Standard a Sport a vypínatelnou kontrolu trakce. Motocykl obouvá pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III 120/70-17 vepředu a 160/60-17 vzadu.

Rám modelu Brivido 525RR je vyroben z oceli, navazuje na něj kyvná vidlice z hliníkové slitiny, to je v této kategorii velmi slušná výbava. což je hodnotné řešení, které je v segmentu základních modelů všechno, jen ne samozřejmé. V oddělení podvozku hraje hlavní roli Itálie, součástí originální výbavy jsou pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III a brzdový systém Brembo čtyřpístkovým s radiálním třmenem a 320mm kotoučem s vypínatelným ABS pro případné použití na okruhu, Kvalitní je také odpružení; vzadu je jednoduchý tlumič uložený na progresivním závěsu, zatímco vpředu je obrácená vidlice. Suchá hmotnost je 172 kg.

Voge Valico DS900X

V Miláně se představila také finální verze silničního endura Voge Valico DS900X, který by měl být příští rok ve showroomech. Ano, toho modelu, který zde Voge představil přesně před rokem, kdy se ovšem jednalo víceméně o finální koncept a o výrobě se vůbec nemluvilo. V porovnání s loňskem nedošlo k žádným zásadním změnám v designu. Stále jde o pohledný evropský výraz adventure bajku, který jako by z oka vypadl Tigerům od Triumphu.

Když se podíváte z boku, jasně vidíte podobu s BMW F850GS. Tedy vlastně ne podobu, spíše identitu, protože tyto dva stroje mají i společný konstrukční a motorový základ. To znamená rám z ocelových trubek, hliníková kyvná vidlice, nastavitelné odpružení Kayaba (hydraulické předpětí a tlumení), brzdy Brembo a vyplétaná kola 21-17".

Nechybí enduro zoban, malým překvapením je 21palcové kolo vepředu, dovolím si odhadnout, že kdyby nebylo společné konstrukce s BMW, čínský konstruktérský tým by radši zvolil devatenáctku. Pod nádrží o objemu 17 litrů buší dvouválcový motor o objemu 895 cm3, shodný s agregátem modelů BMW F900. Oproti technickým údajům deklarovaným v loňském roce mírně klesl maximální výkon, ale narostl maximální točivý moment. Maximum je teď 94 koní při 8250 ot/min a 95 Nm při 6250 ot/min, ještě vloni bylo slibováno 98 koní a 91 Nm.

Motor má kontrolu trakce a výkonové mapy suchá hmotnost činí 215 kg. Palivová nádrž má udávaný objem 17 litrů, zatímco u loňské verze to bylo 20 litrů. Novinkou je také slibovaný tempomat s radarem, nastavitelné plexi, LED světla a digitální přístrojovka se zásuvkou USB i klasickou 12V. Hned jdeme bombardovat importéra Voge s dotazy, jestli a kdy bude novinka dostupná i na našem trhu. Jakmile bude jasno, dáme vám vědět!

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist