journeyman_brezen




Victory má nabito na TT Isle of Man i na Pikes Peak

A to doslova. Americká značka letos postaví elektrické motocykly jak na start prestižní Tourist Trophy na ostrově Man, tak i do slavného domácího Závodu do mraků. Spolupráce s firmou Bremmo, která nyní patří do koncernu Polaris stejně jako Victory, tak přináší další pokroky.

Ve třídě Zero - tedy mezi elektrickými motocykly - na Isle of Man chce značka Victory navázat na loňský úspěch, kterého dosáhl její jezdec Lee Johnson se strojem Victory Empulse RR. Letos však míří ještě výš než na třetí příčku, a pro Williama Dunlopa postavila nový celokapotovaný závoďák s jednoduchým názvem RR.

Pro něj vyvinula ve spolupráci s firmou Parker Hannifin kapalinou chlazený třífázový elektromotor Parker GVM, disponující výkonem 177 koní a točivým momentem 240 Nm. Ten je uložený v novém příhradovém rámu, stejně jako potřebný zdroj energie - nově zkonstruovaná sada Li-ion akumátorů od firmy Brammo. Aby jejich kapacita vydržela napájet motor v plném nasazení celých šedesát kilometrů, což je délka silničního okruhu (a pro třídu Zero i celého závodu), vystoupala hmotnost celé motorky na 240 kilogramů. A to se jinde šetřil každý gram - například kapoty jsou vyrobené z karbonu.

Kategorie elektromotocyklů má v programu Tourist Trophy Isle of Man své pevné místo už několik let. První dvě příčky vloni obsadily stroje značky Mugen, jejichž dominanci chce letos převzít Victory. První tréninky jsou naplánovány na pátek 3. června, samotný závod podle programu odstartuje ve středu 8. června v 16.25.

Dalším slavným silničním závodem je Pikes Peak v americkém Coloradu, který letos slaví jubilejní 100. ročník. Také zde se bude značka Victory prezentovat s elektrickým motocyklem - a bude to právě upravený model Empulse RR, který zažil svou premiéru vloni na Ostrově Man. Výhoda elektrického pohonu by se měla projevit hlavně v nadmořských výškách, do kterých trať závodu stoupá. Nevadí mu řídnoucí vzduch Za řídítka se posadí Don Canet, testovací jezdec amerického časopisu Cycle World. Jeho jméno bylo na startovní listině závodu Pikes Peak vloni rovněž uvedeno vedle stroje značky Victory, ovšem tehdy sedlal motocykl s benzínovým motorem. Jeho Project 156, jak se závodní speciál jmenuje, byl však vážně poškozen při havárii v tréninku.

Pro letošek tedy dostal důvěru vítěz Pikes Peak z roku 2014 Jeremy Toye, který zkusí získat další titul Krále hory s motocyklem Victory Project 156. Připomeňme, že se jedná o závodní verzi modelu Octane, poháněnou vidlicovým dvouválcem o objemu 1 200 ccm, takže motorka bude startovat v kategorii Heavyweight. Závod Pikes Peak se jede v neděli, 28. června.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist