globalmoto_unor




Triumph Street Scrambler také v limitované edici Sandstorm

Britská značka pokračuje v postupné úpravě svého portfolia na přísnější emisní a hlukovou normu Euro 5 a tentokráte přišla na řadu oblíbená devítistovka Street Scrambler. A když už v tom v Hinckley byli, přidali ještě pěknou limitku.

Kapitoly článku

Street Scrambler vlastně kopíruje případ většího modelu Scrambler 1200, u něhož Triumph oznámil přepracování na euro-pětku v půlce dubna a také to okořenil jednou limitovanou edicí, tam věnovanou Stevu McQueenovi. Ovšem zatímco dvanáctistovky pokračují jen a pouze s jinou euro-normou (a sjednocenými barvami pro XC a XE), u devítistovky proběhla aspoň lehounká optická kúra.

Co je jinak, podle čeho poznáte Street Scramblery 2021? Musíte mít bystré oko, nejsou to žádné extra změny. Tou největší je zřejmě jiný boční kastlík s hliníkovou číselnou tabulkou, samozřejmě ten levý, vpravo máte ty charakteristické vysoko vyvedené laufy. Ten vypadá podstatně lépe než ten starý černý. Trochu jiný tvar má kryt paty, stejně jako kryty vstřikovačů, jež působí moderněji. Drobností je kartáčovaný povrch držáku předního světlometu, výraznější potom jiný potah sedla a především  – kromě nezbytné černé ještě dnes tak módní šedá a matná zelená s dvojicí příčných pruhů.

Po technické stránce je všechno při starém. Street Scrambler prodělal drobné inovace předloni, to dostal také o 10 koní silnější motor, jenž má i nyní stejné parametry: 65 koní při 7250 otáčkách a příjemných 80 newtonmetrů při 3250. Projev motoru se liší podle zvoleného režimu (Road/Rain/Off-Road), nad bezpečností dlí vypínatelné ABS a kontrola trakce. Výška sedla pouze 790 mm a opticky poměrně nízké břicho (údaj o světlosti Triumph nezveřejňuje) ukazují spíše na městský provoz a šotolinky než na nějaké skákání po motokrosových tratích, čemuž odpovídají i zdvihy odpružení 120 mm a rozměry kol, kde zadní sedmnáctku doplňuje přední 19“ ráfek. Ale to je přeci scrambler, ne? Nové euro-pětky se na český trh dostanou někdy na přelomu července a srpna za cenu 278 000 Kč.

Pokud byste to ale nemohli do léta vydržet, můžete si skočit pro verzi Street Scrambler Sandstorm Edition. To je ta limitka, o níž jsme mluvili už v úvodu a která nečekaně již je skladem. Pro celý svět bude vyrobeno pouze 775 kusů, v Česku i na Slovensku měl každý dealer objednáno po jednom kuse a všechny určitě ještě prodané nebudou. I cena je hodně příznivá, 296 000 Kč, tedy necelých dvacet nad základ – za to dostanete podstatně exkluzivnější model a ještě vybavený spoustou příslušenství.

V čem se tedy Pouštní bouře liší od základu? Samozřejmě je to barevné provedení, matné s trojbarevnou nádrží, jež má připomínat, že to byly původní Scramblery od Triumphu, které začaly v 60. letech éru pouštních závodů. Dalším nepřehlédnutelným prvkem je zvednutý přední blatník pod světlem chráněným mřížkou ve tvaru loga Triumphu. A když už řešíme ochranu, mohutný šusplech pod motorem je také z katalogu příslušenství, u Sandstormu však standardní výbavou. Motorku opticky odlehčuje jiný zadek s menším blatníčkem i zadním LED světlem. Seznam doplňků edice Sandstorm završují nepostradatelné gumové panely na bocích nádrže.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 5 Kč
IvanDvoutakťák přispěl 5 Kč
Freddy_X přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist