globalmoto_unor




Triumph předělal Scramblery 1200 na Euro 5 a přidal limitku Steve McQueen

Vypadá to, že výrobci už mají ty hlavní novinky pro rok 2021 představené a teď už to bude jenom o povinných úpravách na přísnější euro-normu. A občas o nějaké té drobnosti pro radost, jako je dvanáctkový Scrambler od Triumphu v edici připomínající modrookou hereckou legendu, známou svou láskou k závodům všeho druhu. Ale přeci jen nejvíce těm terénním.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Už když Triumph představoval Bonnevilly 2021 na konci února, veřejně řekl, že Scramblery přijdou později v dubnu. Menší devítistovka Street Scrambler by měla být příští úterý, velké dvanáctistovky teď. Že se budou také předělávat na normu Euro 5, bylo nad slunce jasné, tyhle dva modely, Scrambler 1200 XC a Scrambler 1200 XE, jsou na trhu sice teprve od roku 2019, ale za tu dobu už se stačily stát ikonami své kategorie. Ty Triumph prostě nemohl pustit k vodě.

Pokud jste natěšeni na informace, co všechno je na „jednadvacítkových“ Scramblerech 1200 nového, kde je jaký upravený plastík, detailík, světýlko, tak zase vychladněte. Jaké byly loni, takové budou dvanáctkové Scramblery i letos. Ne vždycky je nutné šťourat do něčeho, co funguje dobře, jenom proto, abyste vykázali činnost. Jediná změna – motor upravený na normu Euro 5. A ani k tomu nic víc Triumph neříká. Poznáte to jenom podle parametrů motoru – ten má sice pořád 90 koní a 110 newtonmetrů jako doposud, ale při jiných otáčkách. Výkon při nižších 7250 (dříve 7400) a naopak krouťák při vyšších 4500 namísto předchozích 3950. Blíže nespecifikovaným způsobem se měnily i výfuky, které sice zvenčí vypadají pořád stejně, ale Triumph u nich uvádí „lepší distribuci tepla“. Co přesně to znamená, vědí jenom v Hinckley.

Pokud máte na euro-pětkové Scramblery spadeno, máme pro vás nepříliš dobrou zprávu. Předběžné termíny dodávek dealerům jsou až na srpen (což se v dnešní době covidové může ještě osmkrát změnit, ostatně nachlup stejné je to u všech značek) a dopředu bude lepší počítat i s mírným zdražením tak o 10-15 tisíc proti stávajícím cenám, kdy se silničnější XC prodává za 355 000 Kč a terénnější XE za 378 000 Kč. Tedy přesnější je asi napsat „vyprodává“, u dealerů po republice totiž jsou již jen poslední kousky s euro-čtyřkovými motory.

Ale jednu dobrou zprávu pro zákazníky přeci jenom máme a týká se barevných provedení. Ta byla doposud odlišná a spousta lidí volila XE jenom kvůli tomu, že XC zkrátka neměla tak atraktivně lakovanou nádrž. Scramblery modelového ročníku 2021 od sebe ovšem poznáte na první pohled jenom podle přední vidlice a barvy sedla (XC černá a hnědé, XE zlatá a černé), neboť barvy budou mít úplně stejné – kobaltová modrá s černým pruhem, matná khaki zelená s černým pruhem anebo černá safírová jednobarevka. A zapomenout nesmíme na tradičně široký seznam originálních doplňků, čítající přes 70 položek – plexi, nosiče, brašny, vyhřívané hefty, stojany…

Pokud se vám ani jedna z nabízených barev nelíbí, máme pro vás řešení. Jmenuje se Scrambler 1200 Steve McQueen Edition a jde o limitovanou edici 1000 motocyklů, vyvinutých ve spolupráci se Stevovou rodinou. Do Česka by se mohlo dostat kolem pěti kousků, cena určitě překročí hranici 400 000 Kč, jen zatím není jasné, o kolik. Byla jen otázka času, kdy si britský výrobce jméno ikonického amerického herce a známého milovníka terénních motocyklů pro své Scramblery vypůjčí, vždyť ten měl k Triumphům hodně blízko a spoustu jich vlastnil. A třeba jeho slavný skok ve filmu The Great Escape (Velký útěk) proběhl na upraveném Triumphu TR6, vydávaném za německý válečný motocykl.

„McQueenovka“ má být Scramblerem s dosud nejvyšší specifikací. Základem je verze XE, všechny stroje budou pochopitelně číslované, a to na frézovaných držácích řídítek, kde najdete i laserem vyřezávaný Stevův podpis. Ke každé motorce dále dostanete certifikát ověřující její autenticitu, kde bude VIN a podpisy šéfa Triumphu Nicka Bloora a hercova syna Chada McQueena.

Barevné provedení bude samozřejmě jedinečné, zelená nádrž, opatřená jezdcovou siluetou ze zmíněného filmu v přední části, na svých bocích udělá místo kartáčovaným plochám pro kolena, lemovaným ručně malovanými zlatými linkami. Kartáčované je i víčko nádrže typu Monza a nerezový pásek přes nádrž. Blatníky budou vyvedené též v zelené Competition Green barvě, přední bude ve vysokém provedení pod světlem, u běžných Scramblerů příplatkovém. Proti běžným XE tady navíc najdete ještě trubkové nerezové padáky na motoru a hliníkový, laserem vyřezávaný kryt chladiče. Elegantní dojem dokresluje ještě hnědé prémiové sedlo.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
IvanDvoutakťák přispěl 5 Kč
Kytí přispěla 5 Kč
Zdenek54 přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist