yamaha_demo_tour




Triumph chystá nový Rocket III. Má mít 180 koní

O tom, že Triumph nejspíše již tento rok představí novou generaci svého unikátního tříválcového cruiseru Rocket III, se už nějaký pátek ví. Teď se ven dostal konečně i první obrázek. Sice jen kresba, ale i z ní je vidět, že by se Diavel měl začít bát…

Novodobý Triumph, vzkříšený Johnem Bloorem, si své místo na slunci vydobyl především tím, že nedělá stejné motocykly jako ostatní. Na počátku 90. let vsadil na tehdy nezvyklé tříválce a tahle sázka mu vyšla. Dnes když se řekne Triumph, automaticky vám naskočí „tříválec“, a naopak. Tím nejexotičtějším z exotických byl odjakživa Rocket III.
Čím se vymykal? Spíš bychom se měli zeptat, čím se nevymykal. Už od prvního pohledu jste věděli, že tady „něco neštymuje“. Přitom design byl, až na u Triumphu oblíbenou dvojici předních kulatých světlometů, poměrně usedlý s barokně kulatými tvary. Vlastně nic výjimečného, vidět jen vršek, tedy nádrž, sedlo, blatníky, ani byste o tuhle motorku nezavadili pohledem. Jeden z bezpočtu cruiserů, asi nějakej Japonec… Ale hodně, hodně velký. Vždyť Rocket měl vzadu dvěstěčtyřicítku bambuli ještě v době, kdy tento rozměr obouvaly pouze krutopřísné stavby.

Takhle vypadal Rocket III doposud

Byl to právě motor, který z Rocketu dělal naprostého ufona. Že měl tři válce, bylo asi to nejobyčejnější, a to v době, kdy svět běhal pouze na dvou nebo čtyřech hrncích. Kouzlo je v tom, jak ty válce jsou – totiž podélně. A objem 2294 cm3 je pro motorku už úplně mimo. Stejně jako krouťák, přes 220 newtonmetrů je dodnes ve velkosériově vyráběných motorkách nepřekonaný údaj. Mimochodem, jenom klikovka vážila 17 kilo…

Pohled na starý motor 2,3 litru známý všem majitelům Rocketů

Je logické, že stejný koncept motoru, tedy podélně uložený tříválec, bude mít i zbrusu nový Rocket III, jenž bude s největší pravděpodobností představen tento rok na podzim coby novinka modelového ročníku 2020. Jestli to Triumph ještě o rok neposune. Podle britských MCN (které jsou na domácím trhu vedení Triumphu velmi blízko) by agregát měl mít objem 2,5 litru a vydupat ze sebe 180 koní. Krouťák zřejmě už moc nevyroste, mluví se o „více než 230 Nm“, ono to asi víc než cokoli jiného bude problém přenosu té síly na zadní kolo a dále na asfalt. Pro porovnání, nejzlobivější kluk v segmentu sportovních cruiserů, nový Diavel 1260 od Ducati, má poloviční objem, 159 koní a 129 newtonmetrů. Dorostenec…

Že nový Rocket III bude cílit hlavně na Diavela, je jasné jak z ilustrace, která se dostala na svět, tak podle hodně nekvalitních fotografií, které na dealerském setkání pořídil kdosi na mobil a na nichž je zachycen pojízdný prototyp. Ani náznak, že by Rocket měl být pohodový courák. Vůbec vás nenapadne, že by se na něj mělo dávat velké plexi, světelná rampa a třásně. Design je jednoznačně sportovní, s kratičkou prdelkou a malým štítkem nad LED kruhovými světlomety. Taktéž výfukové koncovky sběrného potrubí „3 do 2“ jsou krátké a odhalují široké zadní kolo, nově uchycené na jednoramenné kyvce. Vpředu najdeme masivní obrácenou USD vidli a na jejím spodním konci monobloková Bremba. Jestli na opačné straně najdeme TFT přístrojovku, to zatím nevíme, ale logiku by to mělo. Ačkoli slovo logika u 2,5litrového, podélně uloženého tříválce není asi úplně vhodně zvolené slovo… Tohle bude maso!

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 48 Kč od 16 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Vendis přispěl 3 Kč
Benda.s přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
Myna přispěl 3 Kč
viraex přispěl 3 Kč
LostSoldier přispěl 3 Kč
Bubhak přispěl 3 Kč
Hayabusa přispěl 3 Kč
Destroyer přispěl 3 Kč
kyrbyc přispěl 3 Kč
MaraVFR přispěl 3 Kč
netopejr přispěl 3 Kč
krokoš přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Freddy_X přispěl 3 Kč
Player11 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



TOPlist