husqvarna_svartpilen_801_2




Bonneville oslavil 50. výročí čtyřmi světovými rychlostními rekordy

Britský novinář Alan Cathcart k 50.výročí kultovního Triumphu Bonneville stanovil za cíl dosažení čtyř FIM zemních rychlostních rekordů pro edici 2009, a to na závodech Bonneville speed trials, podle kterých byl motocykl pojmenován.

Původní Bonneville, který byl představen v roce 1959, byl pojmenován podle Triumphu, který dosáhl četných rekordů v Utahu v průběhu 50. let. Cathcart vzal do těchto míst dva upravené modely Bonneville na letošní ročník závodů, které probíhaly od 30. sprna do 3. září.

Na silničním motocyklu Thruxton Bonneville, který připravil majitel Triumphu v kalifornském South Bay, Matt Capri, Cathcart překonal hranici 150 mph a tím se zasadil o nový FIM světový rekord v obou směrech: na jednu míli rychlostí 152,678mph a na jeden kilometr rychlostí 152,770mph. Nejlepší rychlosti - 153,150mph dosáhl i v jednom směru.
Navíc Cathcart dosáhl dalších dvou FIM rekordů ve třídě 1000cc dvouválců bez omezení na turbem vybaveném Triumphu Bonneville. V obou směrech dosáhl rychlosti 165,405mph na jednu míli a rychlosti 165,672 na jeden kilometr. V jednom směru byla jeho stroji naměřena rychlost 171,624mph. Rychlost na jednu míli byla navíc kvalifikována jako britský národní rekord AMA v kategorii vodou a vzduchem chlazených řadových dvouválců.
Dosažení rekordů Cathcart komentoval: „S přípravami na tuto oslavu 50. výročí Bonneville jsme začali v roce 2007. Překonání hranice 150mph se sériovým motocyklem bylo vždy našim cílem a když FIM zavedlo novou kategorii pro dvouválce, byla to pro nás příležitost. Matt Capri je génius a motocykly perfektně nastavil na slaný povrch silnice a nadmořskou výšku 4 400 stop a vestavbu turba zvládl za velmi krátký čas. Jasně, je to motocykl s výkonem více než 180 mph zdokonalený v nahé stavbě a s karotáží bych jel ještě rychleji. Možná se s ním vrátíme příští rok do třídy 200mph.“
Motocykly byly obuty do mokrých pneumatik Pirelli vyrobených divizí pro silniční závody. „Pneumatiky Pirelli byly perfektně přilnavé, hlavně v prvních dvou dnech, kdy měla řada týmů problémy kvůli kluzkým podmínkám po dešti před týdnem,“ uvedl Cathcart.
Když vysvitlo slunce a pneumatiky byly nastaveny na suchý slaný povrh, měly opět perfektní přilnavost a dobrou stabilitu. Plná podpora Pirelli byla jedním z klíčových faktorů, díky kterému se podařilo překonat rychlostní rekordy.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist