husqvarna_svartpilen_801_2




Známe ceny novinek Suzuki, jsou nečekaně agresivní

Není obvyklé, že by importéři japonských značek zveřejňovali ceny nových modelů dříve než na začátku sezóny. A zejména u Suzuki jsme si vždycky museli počkat. Teď nás ale dovozce zaskočil, a to hned dvojnásob – zaprvé tím, že ceny již má, a zadruhé jejich výší.

Nevíme, co se u Suzuki stalo, ale máme z toho radost. Tahle značka už dobře dekádu působila, jako že její motocyklová produkce jede setrvačností a že to snad, tváří v tvář čínským tygrům, za pár let úplně zavře. Takové to stabilní modelové portfolio s léty (či desetiletími) prověřenou technikou, žádné velké změny, vcelku normální, u některých modelů spíš trochu vyšší cenová politika, celkově prostě značka, která působila, že stárne spolu se svými zákazníky. Kvalita tu byla, tah na branku už méně. Loňská premiéra modelů V-Strom 800DE a GSX-8S, vybavených úplně novým řadovým dvouválcem, působila jako polití živou vodou, jenom jsme se báli, aby to nezabily nějaké nepřiměřené cenovky. A tady Suzuki překvapila podruhé, když oba modely vyslala do světa s cenami vysoce konkurenceschopnými. Oukej, pořád jsou o pět, resp. deset tisícovek na Transalpem a Hornetem, jenomže když zohledníte výbavu, jsou vlastně levnější. A tohle jsou navíc ceny, s nimiž se Japonci dokáží postavit i agresivním prémiovým čínským značkám.

Že nešlo o plané plácnutí do vody, to Suzuki potvrzuje i teď. Ve velkém předstihu totiž řekla, kolik budou stát její tři novinky pro sezónu 2024. Je to hodně odvážný krok, většina importérů zpravidla čeká na začátek sezóny, který se navíc ne vždy kryje s počátkem prodeje novinek, protože ač třeba západní Evropa mívá již delší dobu jasno, u nás je z ekonomického hlediska logické si počkat na to, jaký bude kurz koruny vůči euru. Protože ten se za půl roku může dost dramaticky změnit, jak se v minulosti mockrát stalo. U Suzuki si ale zřejmě řekli, že to risknou, a navíc svou cenovou politiku nastavili hodně agresivně, když jsou ceny ještě nižší než v Německu. U první novinky, kterou je kapotovaný sportovně cestovní GSX-8R, to ještě moc nevyzní, protože tohle je motorka z kategorie, kde není příliš konkurenční prostředí. Suzuki za ni chce 216 900 Kč. Ducati SuperSport 950 je dost mimo technicky i cenově (přes 365 tisíc), dvouválcová Kawasaki Ninja 650 je už zaměřením i technikou podobnější a navíc výrazně levnější (od 190 do 200 tisíc), jenomže ve vší úctě k malé žabce, ona pro Suzuki vybavenou o dost silnějším motorem není rovnocenný soupeř. Nejblíže je Honda CBR650R, což je točivý čtyřválec, který sice Suzuki překonává výkonem, ale zato dramaticky ztrácí v točivém momentu, který je při používání v běžném provozu klíčový. Cebro je v ceníku aktuálně za 230 tisíc, pro příští rok dostává drobný optický update a dá se čekat, že levnější nebude.

Kde ale dokážeme agresivní cenovou politiku demonstrovat jednoznačně, je druhá novinka se stejným motorem, a to základní model V-Strom 800. Ten Suzuki představila už před půldruhým měsícem a půjde jednoznačně o velmi horké zboží, které se u dealerů moc neohřeje. Letošní V-Strom DE totiž udělal radost určitě všem jezdcům, kteří to myslí vážně s offroadem, ale pro ty, kdo čekali na nástupce dá se říci již ikonického V-Stromu 650, který mimochodem napřesrok slaví rovných 20 let, úplně vhodný nebyl. Novinka bere případné terénní hrátky jako okrajovou záležitost a o to víc se soustředí na to, aby byla příjemným parťákem pro cestování po silnicích všeho druhu, k čemuž jí stačí litá kola, to přední o průměru 19 palců, či nižší zdvihy odpružení 150 mm, prostě podobná technika jako u šestsetpadesátky. A k tomu je lehčí, má silničnější ergonomii a o dost lepší ochranu jezdce. A také o dost nižší cenu. Přišlo vám 255 tisíc za DE jako velmi dobrá nabídka? Nový základní model pořídíte za 234 900 Kč! Jasně, není tak vybavený, chybí spousta krytů tam i onde, jenomže pro dané silniční použití to takhle je naprosto v pohodě. Konkurenti? Za stejnou cenu dostanete Hondu NC750X vybavenou automatem, ale to je velmi specifický motocykl, jehož líně se převalující ležatý dvouválec na ten dělobuch v těle Suzuki nemá ani omylem, a nejblíže tak bude CFMoto 800MT v základní verzi Sport za 226 tisíc. A řekli bychom, že céefko teď bude mít se Suzuki sakra problém.

Poslední novinkou, ovšem z úplně jiné cenové krajiny, je sportovně cestovní adventura GSX-S1000GX. S tou se Suzuki podívá do pro sebe zcela nových vod, tohle je technicky vlastně „gétéčko na vysokých nohách“, ovšem kromě ještě pohodlnější jízdní pozice nabídne v rámci výrazně bohatší výbavy vůbec první semiaktivní podvozek u Suzuki. Tahle motorka je nabitá nejmodernějšími fičurami, je to jasná prémiovka, a se svým 152koňovým čtyřválcem si litrového Versyse asi dá ráno k snídani a před obědem už se bude hladově vrhat po německém XR, které je o něco silnější, ale taky ve finále při stejné výbavě o třetinu dražší. Na GX nasadila Suzuki 376 900 Kč, což je o dost méně, než co stojí Kawasaki Versys 1000 v nejvyšší výbavě SE (420 tisíc), která je plně porovnatelná se Suzuki – vlastně se dá říci, že GX stojí skoro to samé, co Versys S bez semiaktivu, ten je za 365 tisíc. BMW S 1000 XR začíná na 470 tisících, takže skoro o kilo víc, a to ve zcela holé verzi. Jdou na to zostra, hoši a děvčata v Suzuki. Fyzicky by se všechny tři novinky měly na český trh dostat přibližně v dubnu, což je v rámci počasí v naší kotlině tak akorát.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist