Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Ještě bych rád (na závěr, abych "to tady neplevelil" ) dodal, že stále se
najdou ještě nesrovnatelně větší "štvanci" techologií 2T a extrémního
snižování hmotnosti těchto motocyklů Znovu mně o tom řesvědčily
informace v ČMN, uveřejněné 21.1. (2016!) . Italský projekt Vins Power Light
"slibuje" přímovstřikové 2T motory V2 objemů 100 a 250ccm se šestistupňovou
převodovkou (samozřejmě plnící emisní normy !). Monokok-rám, přední i zadní
vidlice a kola, vše z karbonu, budou znament suchou váhu 80-90 kg ...
Musím(e) tedy doufat v realizaci projektu, později i na malosériové úrovni ... !
Srnkecce jednoznačně
Něco(málo) o Buse vím a každopádně obdivuju každýho, kdo "ji přežije",
protože je na ní jízda tak snadná Nedá se už říci, že "lehká", protože
220kg bez benzinu není žádná zadel. Na B-Kingovi "nadčlověka", kterej ho
zvládá , přece jen "trochu" limituje jak jsou "spolu nazí"
V případě Busy nezdůrazňuju její "přebytek ventilů" , když bych neměnil
jejích +70km/hod za -70kg suché hmotnost mojí "báby" RG500 ...
Ivan - jasně,tenkrát se na buse vše podřídilo rychlosti a byla nejrychlejší. I dnes je skvělá a jako jedna z mála kultovních motorek není nijak extra drahá - nová hayabusa bude jistě zase o dost dál a myslím,že i cenově dostupná?..!
Oni se tenkrát(!) upnuli především na maximálku a tu bez
aerodynamiky stěží dosáhnout Není to poprvé, co
účelovost není právě nejkrásnější a "strůjce toho všeho",
ten povedenej motor, je bohužel zcela skryt
Po roce 1999 v USA dva zásadní údaje : 200 mil/hod
maximálka a cena 10tis. USD
Imre - pokud myslíš hayabusu, tak je to hlavně její motor,který se povedl a i když design není nejkrásnější,tak stejně budí pozornost všude kde se objeví - já nejsem suzukář,ale na busu se mohu dívat pořád a vždy mě přitahuje
Je pravda, že z japonské čtyřky zasáhla nedávná finanční krize nejvíc právě Suzuki, ale místo, aby se z toho snažili vyhrabat, tk uváděj na trh povětšinou naprostý designový průsery, tudíž prodejnost není taková a jdou do ztrát..
Jasně, ty letmáče "nebrat" ! I klasika Inazumy "vzadu" mně byla bližší, než "single"
u Bandita Mám ale "takovej nepříjemnej pocit" (moje znalosti jsou omezené ),
že ta NUDA snad dokonce měla pohon "na obě" ...
V tomto případku, bychom v Hamamatsu "museli zasáhnout" Prostě tamější
"hejno dizajnérů" přesvědčit, že "světu" stačí pohon zadního kola, že vpředu je současná USD dost dobrá a smířit se s tím, žeby "nám vnutili" kardan ...
A abych nakonec nezapoměl - naprostý souhlas s Houmerem !
S jediným dodatkem : ještě kdyby ta NUDA neměla " tolik ventilů " ... )-: (((-:
Petřičák+Seikos:
Právě, účetní čísla jsou jen čísla. Nevím, kolik mají aktiv, jak dlouho cash vydrží, jak velká je vůle akcionářů dotovat firmu atd..Ale velká firma taky má velké náklady. Můžou vyrábět 30x víc než Triumph, když je to všechno ztrátové, je to cesta k bankrotu/prodeji firmy.
Myslím, že firmu jako Suzuki by stejně vláda nenechala je tak krachnout, podobně jak se to stalo s GM.
Zelinář: přesně ,jak říkáš. Stačí někde přibrzdit a všichni se můžou zbláznit. Viď Peťo Haya je fajn strojek, elegantní dáma, co se umí ,ale řádně rozparádit. Něak mě sice neuchvátila, ale něakej potenciál zalíbení k ní mám. Možná časem... Až mě pustí návyk V2.
Zedsdead: Ta zpráva uvádí, že k poklesu prodejů došlo v Indonésii kam směřují malé a levné stroje (masová výroba, velké prodeje), Evropa jakožto trh především pro high-end hlásí nárůst. Bez konkrétních čísel je to bohužel k ničemu, ale její postavení vzhledem ke konkurenci bych neviděl tak špatně. Z hlediska užitné hodnoty motorek na tom konkurence není o nic líp než byla dřív. Největší rozdíl je právě v těch elektronických "hračkách". Záleží na tom, co kdo chce.
Zesdead: Mno, zvaž ovšem to, že Suzuki má i přes své problémy stále cca 30x větší produkci než Triumph nebo Ducati To není fakt garážová firma. A adekvátně tomu je i veliká. Neskončí jen tak. Podle mě neskončí vůbec. Navíc japonští finanční mágové umí kouzlit s čísly, viz Olympus a Toshiba, takže co je letos u motorek ztráta, příští rok může být v očích investorů tučný zisk A ten i tak bude, vzhledem k tomu že moto divize není separovaná, ale konsolidovaná
seikos: Já to ověřovat zkoušel, mají tam link, ale ten vede jen na nějaký premium account. Z webu Suzuki se mi povedlo dohledat jen prodeje za rok 2014 a ty souhlasí. Chápu, že je to trochu opruz a hnidopišství, ale život mě bohužel naučil, určitá dávka paranoie je v dnešní době potřeba. Škoda, z jednoho ověřeného čísla se nedá trend vysledovat... Suzuki jasně drží auta a to tak, že hodně. Výroba motorek a lodních motorů je oproti autům řádově menší a ta ztráta motocyklové divize vzhledem ke zbytku fabriky není zas tak velká.
Já myslím, že jestli se Suzuki rychle nevzpamatuje, tak moto-divize končí.
Na grafy se vyprdněte, srovnejte produkty konkurence.
Koukněte jak válí Yamaha, BMW, Triumph, Ducati, Honda...atd.
Trh je jen jeden.
1) doufám, že se Suzuki nepoloží, jejich motorky mám rád
2) Jízda na motorce má snad bejt zábava ne? Proč do toho serou turbou a kupu elektroniky? V autě snad - to není většinově prostředek pro zábavu, ale v motorce? Hayabusa zůstávala bez těchhle kravin, tak snad i zůstane. Vždycky jsem ji obdivoval a byl to pro mě důvod, proč se vůbec o motorky zajímat
Petřičák: co já vím? Zdroje zdrojů fakt nejsem schopen zjišťovat Ale když tam budeš pátrat, určitě se dočteš odkud ty data mají.
To co uvádíš je jen za druhý kvartál/2015 a nikoliv rok 2015. Navíc to je konsolidovaný výsledek, takže je jasné že to celé drží automobilová divize. Je tam vypíchnutý segment motorek, kde píší že tam v 2Q mají ztrátu 0,2 miliardy jenů. V prvním kvartálu měli ztrátu 1,2 miliardy jenů, z čehož mi vychází za 1 a 2Q/2015 již dole uvedená ztráta cca 12mil USD (při kurzu 118USD)
seikos: Můžu vědět odkud pochází data na serveru na který odkazujete? Netvrdím, že je to nutně špatně, ale raději důvěřuji číslům přímo od zdroje. Zatím se mi bohužel nepodařilo dohledat podrobnější data k motocyklové divizi, nicméně dle poslední zprávy uveřejněné na oficiálních stránkách Suzuki mají jejich celkové výsledky k finanční katastrofě dost daleko: //www.globalsuzuki.com/globalnews/2015/1104.html
kawa...pavel: podívej se na jejich prodeje za posledních 5 let [url=//www.statista.com/statistics/419572/motorcycle-sales-of-suzuki/]TADY[/url] Každým rokem klesají.
Za r. 2013 měli ztrátu 106mil USD. 2014 ztrátu 45mil USD. Za první 2 fiskální kvartály 2015 (rok 2015 jim končí až v březnu) hlásí ztrátu 12mil USD a předpokládají celkovou kolem 50mil USD.
Jedné co Suzuki trochu drží je, že za poslední 3 roky šel kurz jenu vůči dolaru o 30% nahoru. Kdyby ne, tak by např měli v roce 2014 ztrátu kolem 150mil USD.
A ano, automobilka je drží nad vodou. A snad bude držet dál. Té se docela daří. Ovšem motodivize je očividně podfinancovaná co se týče R&D, protože např. Hondě se podaří uvést na trh 3 nové modely, než v Suzuki dokáží udělat jeden slajd v Powerpointu.
A uzavírání dealerství v celém světě - to není fenomén jen ČR
Ještě bych rád (na závěr, abych "to tady neplevelil" ) dodal, že stále se
najdou ještě nesrovnatelně větší "štvanci" techologií 2T a extrémního
snižování hmotnosti těchto motocyklů Znovu mně o tom řesvědčily
informace v ČMN, uveřejněné 21.1. (2016!) . Italský projekt Vins Power Light
"slibuje" přímovstřikové 2T motory V2 objemů 100 a 250ccm se šestistupňovou
převodovkou (samozřejmě plnící emisní normy !). Monokok-rám, přední i zadní
vidlice a kola, vše z karbonu, budou znament suchou váhu 80-90 kg ...
Musím(e) tedy doufat v realizaci projektu, později i na malosériové úrovni ... !
Srnkecce jednoznačně
Něco(málo) o Buse vím a každopádně obdivuju každýho, kdo "ji přežije",
protože je na ní jízda tak snadná Nedá se už říci, že "lehká", protože
220kg bez benzinu není žádná zadel. Na B-Kingovi "nadčlověka", kterej ho
zvládá , přece jen "trochu" limituje jak jsou "spolu nazí"
V případě Busy nezdůrazňuju její "přebytek ventilů" , když bych neměnil
jejích +70km/hod za -70kg suché hmotnost mojí "báby" RG500 ...
Obdivuhodná je taky ta řada ročníků, odkdy se vyrábí ...
Ivan - jasně,tenkrát se na buse vše podřídilo rychlosti a byla nejrychlejší. I dnes je skvělá a jako jedna z mála kultovních motorek není nijak extra drahá - nová hayabusa bude jistě zase o dost dál a myslím,že i cenově dostupná?..!
https://www.youtube.com/watch?v=u2pILlNNNBQ
https://www.youtube.com/watch?v=_QTbznGqGDU
https://www.youtube.com/watch?v=u_inRdoMdqg
2015
******
https://www.youtube.com/watch?v=8IBVlJ-SxnA
https://www.youtube.com/watch?v=NB48aDNpQv0
Suzuki Hayabusa bomba
Oni se tenkrát(!) upnuli především na maximálku a tu bez
aerodynamiky stěží dosáhnout Není to poprvé, co
účelovost není právě nejkrásnější a "strůjce toho všeho",
ten povedenej motor, je bohužel zcela skryt
Po roce 1999 v USA dva zásadní údaje : 200 mil/hod
maximálka a cena 10tis. USD
https://www.youtube.com/watch?v=e20G96Bmfd0
Imre - pokud myslíš hayabusu, tak je to hlavně její motor,který se povedl a i když design není nejkrásnější,tak stejně budí pozornost všude kde se objeví - já nejsem suzukář,ale na busu se mohu dívat pořád a vždy mě přitahuje
Je pravda, že z japonské čtyřky zasáhla nedávná finanční krize nejvíc právě Suzuki, ale místo, aby se z toho snažili vyhrabat, tk uváděj na trh povětšinou naprostý designový průsery, tudíž prodejnost není taková a jdou do ztrát..
Je to zajimavé, že tá motorka není ani hezká ani není nejrychlejší, ale porád budí obdiv.
Jasně, ty letmáče "nebrat" ! I klasika Inazumy "vzadu" mně byla bližší, než "single"
u Bandita Mám ale "takovej nepříjemnej pocit" (moje znalosti jsou omezené ),
že ta NUDA snad dokonce měla pohon "na obě" ...
V tomto případku, bychom v Hamamatsu "museli zasáhnout" Prostě tamější
"hejno dizajnérů" přesvědčit, že "světu" stačí pohon zadního kola, že vpředu je současná USD dost dobrá a smířit se s tím, žeby "nám vnutili" kardan ...
A abych nakonec nezapoměl - naprostý souhlas s Houmerem !
S jediným dodatkem : ještě kdyby ta NUDA neměla " tolik ventilů " ... )-: (((-:
Ivane, Nuda by byla hezká,ale co ty dva letmáče - to snad ne?!! Jinak by podobně mohla vypadat nová Hayabusa!!
Petřičák+Seikos:
Právě, účetní čísla jsou jen čísla. Nevím, kolik mají aktiv, jak dlouho cash vydrží, jak velká je vůle akcionářů dotovat firmu atd..Ale velká firma taky má velké náklady. Můžou vyrábět 30x víc než Triumph, když je to všechno ztrátové, je to cesta k bankrotu/prodeji firmy.
Myslím, že firmu jako Suzuki by stejně vláda nenechala je tak krachnout, podobně jak se to stalo s GM.
poslední model je z roku 2008,takže je načase a měla by být už letos!!
Rascal> Vysmívá? Ale no tááák. Nebuď tak úzkoprsej.
edit> něco o tuctovce napíšeš ty mě?
Dejavue - vysmiva se borec co má tuctoveho monstra pro holky...smarja zastrelte me.
Ivane, také jsem doufal, že NUDA nezůstane jen konceptem. Podle mého je to dodnes nejhezčí moto, bohužel jen koncept.
Zelinář: přesně ,jak říkáš. Stačí někde přibrzdit a všichni se můžou zbláznit. Viď Peťo Haya je fajn strojek, elegantní dáma, co se umí ,ale řádně rozparádit. Něak mě sice neuchvátila, ale něakej potenciál zalíbení k ní mám. Možná časem... Až mě pustí návyk V2.
Zelinář> Ale no tak! To jsi byl kde na srazu nebo na benzince? U nějaké základní školy, ne?
Zedsdead: Ta zpráva uvádí, že k poklesu prodejů došlo v Indonésii kam směřují malé a levné stroje (masová výroba, velké prodeje), Evropa jakožto trh především pro high-end hlásí nárůst. Bez konkrétních čísel je to bohužel k ničemu, ale její postavení vzhledem ke konkurenci bych neviděl tak špatně. Z hlediska užitné hodnoty motorek na tom konkurence není o nic líp než byla dřív. Největší rozdíl je právě v těch elektronických "hračkách". Záleží na tom, co kdo chce.
Zesdead: Mno, zvaž ovšem to, že Suzuki má i přes své problémy stále cca 30x větší produkci než Triumph nebo Ducati To není fakt garážová firma. A adekvátně tomu je i veliká. Neskončí jen tak. Podle mě neskončí vůbec. Navíc japonští finanční mágové umí kouzlit s čísly, viz Olympus a Toshiba, takže co je letos u motorek ztráta, příští rok může být v očích investorů tučný zisk A ten i tak bude, vzhledem k tomu že moto divize není separovaná, ale konsolidovaná
seikos: Já to ověřovat zkoušel, mají tam link, ale ten vede jen na nějaký premium account. Z webu Suzuki se mi povedlo dohledat jen prodeje za rok 2014 a ty souhlasí. Chápu, že je to trochu opruz a hnidopišství, ale život mě bohužel naučil, určitá dávka paranoie je v dnešní době potřeba. Škoda, z jednoho ověřeného čísla se nedá trend vysledovat... Suzuki jasně drží auta a to tak, že hodně. Výroba motorek a lodních motorů je oproti autům řádově menší a ta ztráta motocyklové divize vzhledem ke zbytku fabriky není zas tak velká.
Já myslím, že jestli se Suzuki rychle nevzpamatuje, tak moto-divize končí.
Na grafy se vyprdněte, srovnejte produkty konkurence.
Koukněte jak válí Yamaha, BMW, Triumph, Ducati, Honda...atd.
Trh je jen jeden.
1) doufám, že se Suzuki nepoloží, jejich motorky mám rád
2) Jízda na motorce má snad bejt zábava ne? Proč do toho serou turbou a kupu elektroniky? V autě snad - to není většinově prostředek pro zábavu, ale v motorce? Hayabusa zůstávala bez těchhle kravin, tak snad i zůstane. Vždycky jsem ji obdivoval a byl to pro mě důvod, proč se vůbec o motorky zajímat
Petřičák: co já vím? Zdroje zdrojů fakt nejsem schopen zjišťovat Ale když tam budeš pátrat, určitě se dočteš odkud ty data mají.
To co uvádíš je jen za druhý kvartál/2015 a nikoliv rok 2015. Navíc to je konsolidovaný výsledek, takže je jasné že to celé drží automobilová divize. Je tam vypíchnutý segment motorek, kde píší že tam v 2Q mají ztrátu 0,2 miliardy jenů. V prvním kvartálu měli ztrátu 1,2 miliardy jenů, z čehož mi vychází za 1 a 2Q/2015 již dole uvedená ztráta cca 12mil USD (při kurzu 118USD)
seikos: Můžu vědět odkud pochází data na serveru na který odkazujete? Netvrdím, že je to nutně špatně, ale raději důvěřuji číslům přímo od zdroje. Zatím se mi bohužel nepodařilo dohledat podrobnější data k motocyklové divizi, nicméně dle poslední zprávy uveřejněné na oficiálních stránkách Suzuki mají jejich celkové výsledky k finanční katastrofě dost daleko: //www.globalsuzuki.com/globalnews/2015/1104.html
kawa...pavel: podívej se na jejich prodeje za posledních 5 let [url=//www.statista.com/statistics/419572/motorcycle-sales-of-suzuki/]TADY[/url] Každým rokem klesají.
Za r. 2013 měli ztrátu 106mil USD. 2014 ztrátu 45mil USD. Za první 2 fiskální kvartály 2015 (rok 2015 jim končí až v březnu) hlásí ztrátu 12mil USD a předpokládají celkovou kolem 50mil USD.
Jedné co Suzuki trochu drží je, že za poslední 3 roky šel kurz jenu vůči dolaru o 30% nahoru. Kdyby ne, tak by např měli v roce 2014 ztrátu kolem 150mil USD.
A ano, automobilka je drží nad vodou. A snad bude držet dál. Té se docela daří. Ovšem motodivize je očividně podfinancovaná co se týče R&D, protože např. Hondě se podaří uvést na trh 3 nové modely, než v Suzuki dokáží udělat jeden slajd v Powerpointu.
A uzavírání dealerství v celém světě - to není fenomén jen ČR
Psanec666> joo a jeste ve volnejch chvilch v garazi nakrmi decka!