yamaha_demo_tour




Royal Enfield novým modelem rozhněval své zákazníky

Představte si to. Zaplatíte slušný balík peněz za to, že budete mít něco extra. Limitovanou edici, kterou jen tak někdo nemá a jen tak ji na silnici nepotkáte. Krátce potom, co u dealera složíte peníze za svůj vysněný stroj, ale přijde továrna s novým modelem, který jako by z oka vypadl vaší limitce. Má navíc lepší výbavu a nakonec je i výrazně levnější. Není to k naštvání? U Royalu to došlo dokonce tak daleko, že od nespokojených zákazníků odkoupí motorky zpět.

Kapitoly článku

Není to tak dávno, co jsme vás informovali o stroji Royal Enfield Classic 500 Pegasus Edition. Motorka vzdávající hold výsadkářskému stroji s přezdívkou Flying Flea zaznamenala obrovský úspěch, například v domovské Indii, pro kterou bylo vyhrazeno 250 strojů, se vyprodaly během několika minut od spuštění online prodeje. Pravděpodobně omamný pocit z úspěchu vedl designéry indického výrobce k uvedení nového modelu s názvem Royal Enfield Classic Signals, kterým si pěkně zavařili.

Jde sice o menšího Classica s třistapadesátkovým motorem, ale i tak dokázal několik majitelů Pegasa pěkně namíchnout. Stejně jako on totiž vyjíždí verze Signals ve dvou válečných barevných provedeních, jedné pouštní a jedné letecké modré, stejně jako Pegasus má na nádrží namalované sériové číslo, speciální znak a armádní logo. Oproti Pegasovi vzdává hold indickým vojákům, ale to je drobnost, kterou na první pohled rozhodně nepoznáte. Určitě poznáte absenci bočních kufrů, tady má dražší limitovaná verze navrch, jenže slabší Signal zase nabízí dvoukanálové ABS.

Jasně, limitovaná verze Pegasus vychází ze silnějšího Classica 500, jenže o výkony u těchto retro motorek až tolik nejde. Když si připlácíte za něco limitovaného, chcete, aby to bylo jedinečné a to se s příchodem verze Signals nekoná. Podle indického webu businesstoday to dokonce dospělo tak daleko, že své Pegasy někteří majitelé na protest nechali na skládce nebo si je odmítli převzít. Jeden z nespokojených zákazníků dokonce napsal vládě, jak to, že i přes nařízení z roku 2016, které zavádělo od letošního dubna povinnost ABS, dopustila prodej motorky bez tohoto systému .

Nicméně reakce továrny je příkladná, protože se podle indických webů chystá od nespokojených zákazníků Pegasy odkoupit zpět. O výkup se postarají dealeři, kteří je vystaví ve svých showroomech a v případě zájmu je budou moci prodat zákazníkům, kteří o ně i přes tuhle aféru budou mít zájem. Za kolik se budou prodávat, se ale ještě neví. Nicméně podle zpráv je majitelů kteří by chtěli své peníze zpět minimum a továrnu to nijak neohrozí. Každopádně jde o tvrdou školu pro marketingové oddělení Royalu, které jinak umí vykouzlit takovéhle pěkné "topgunovské" video:

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
marafzs600 přispěl 3 Kč
sered přispěl 3 Kč
Petr7474 přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist