Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Zajímalo by mě jak zjistím z kolika je motorka stažena a či je vůbec stažena. Četl jsem toho dost a někde píší, když je motorka stažena na 25KW (nebo 35KW) tak to musí být napsáno ve velkým techničáku (čili tam musí být že je to na 25KW ze 99KW), ale když tam je, že má 25KW tak to může řídit každý s A2??? Pokud se nepletu, tak když si nechám v česku seškrtit motorku na 25KW, tak se tam píše z kolika a když si dovezu ze zahraničí už staženou motorku, tak je v tp jen 25KW a není tam uvedeno z kolika je to staženo. podle me je v tom takovej bordel že se v tom nikdo nevyzná, kor policie ČR.
Tak tady je to černý na bílým ... Takže kdo chce jezdit na 125 ccm z automatickou převodovkou už příští rok,tedy 2012 a nemá na to papíry,tak musí vypláznout cca 7litrů a jít do autoškoly .. Kdo chce jezdit jen s "B-ečkem",tak musí čekat do 1.1.2013 .. Tedy nejlépe aspon' do dubna 2013,já bych na tom v lednu nemrznul
skútr padesátka 2T jede běžně 70-80km/h váží +-80kg, 125ca jede +-100 a váží +-100kg. Rozdíl je minimální. Navíc 125cy začínaj bejt vybavovaný různejma "pomocnejma" systémama, takže proč ne.
Když si představim pár lidí, co znám, že maj řidičák na auto a ted by sedli na skutra 125tku, tak je vidim jak v prvni zatačce leží.. je to blbost..chce to aspon dve tři hodiny v autoškole..
Souhlasim se "šelbou".
Jinak 2 roky praxe pro získání A se hodí...ale dle meho 2 roky na kole dají to samé, takze bych vyžadoval i po tech mladejch zkušenosti z kola
Doufam že mně nesejme nejakej kretén s čerstvejma papírama protože neukočíroval 35kW
Mě to příjde trochu nedomyšlené... jestli byl někdo z vás na dovolené v Itálii, tak tam vám pujčí malou padesátku aniž byste na to měli papíry a všem je to jedno jestli jste na tom nkdy jeli nebo ne, ale podle toho to taky vypadá... skůtry tam padají daleko častěji než švestky a to jsme jen u 50ccm nedokážu si představit jak to bude vypadat tady. Na druhou stranu se ty skůtry rozjedou max. kolem té 90-100km/h a pokud za to sedne normálně uvažující člověk co by si v autoškole krom auto osedlal i 3-5 skůtr stejného obsahu, tak už by alespoň mohl vědět jak to na něm chodí.
Nějak tomu nerozumím. Když se založí vlákno o autoškolách, tak se celkem všichni shodneme na tom, že v tý autoškole k velikým zkušenostem za těch pár hodin nepřijdeme. A v tomhle vláknu zase význam autoškol přeceňujeme. To mluvím o těch 125 ccm. Bude-li u skupiny B jedna , dvě jízy, snad by to mohlo u teoreticky dospělýho člověka stačit.
Je sice moc hezké že k B dostaneme i na 125ccm skůtra, ale jak už tady někdo psal, tak kdo na tom nikdy nejel a vyjede do provozu, tak to bude mazec! V autoškolách by se na to měli zařídit a dát alespoň pár hodin kurzu.
Mě to příjde jako volovina. Když je člověk plnooletý, tak by měl za sebe plně zodpovídat a měl by mít teda neomezené papíry už od 18cti let. Ano ti mladší by měli mít omezení, ale plnoletí ne. Když někdo jezdí jako prase, zabije se i na 50tce, ale neznamená, že když někdo sedne sice na silný stroj, ale jezdí zodpovědně, pak musí nutně ohrožovat sebe, nebo okolí a nebo zavinit jakoukoliv dopravní nehodu. Všechno je to jenom o mentalitě řidičů. Věková hranice tomu nijak nepomůže, protože se najdou lidé, kteří v 50 mají rozum 5ti letého dítěte a naopak.
Líbí se mi návrh o 125ccm automatech pro řidiče skupiny B. Jede to jako průměrné auto...teda ve městě a možná se dočkáme toho, že jednostopé vozidlo bude běžnou a hlavně nepřehlíženou skupinou vozidel na silnici...možná se i ty kolony odlehčí...
Když jsem dělal A1, tak jsme dostali omluvenku ve škole a přisli v 9 ráno na parkoviště u autoškoly, kde jsme měli jak Jawu Dandy 125, tak nám tam instruktor přitáhnul Jawu 350 a to byl opravdu tank. A celý den jsme jezdili dokola a mezi kuželema, osmičky, rozjezdy apod... Nicméně tohle by měl člověk dělat stále, pokud třeba dýl nejezdí, protože na škodu to určitě není. Přemýšlím o nějaké motoškole. Vyšel teď hezký přehled o nich v jednom časopise.
Když si teď dělám Ao do 25kw, budu si moci ve dvaceti udělat neomezenou, nebo to pravidlo se dvouma lety zkušeností platí jen pro ty nové skupiny do 35kw? Pořád tuhle jedinou věc nechápu
Myslím, že vše je o lidech. A já jsem jen rád, že bude Béčko i na skútříka do 125 ccm. Je mi 42 let, jezdil jsem od padesátky přes traktor, Zila, Tatru s vlekem až po autobus a na 125-ku nemůžu, protože mám jen A1-150.
Jen by mě zajimalo, jestli mi v lednu 2013 uznají dvoletou praxi na skupině A18, a nebo to platí pouze pro nastávající skupinu A2?? V lednu 2013 mi bude přesně 20 let a dva roky mít budu na již zminované A18...diky
Já si teda ve svých 27 připadám stejně blbý jako ve 21 . Možná by pomohlo to posunout až na důchod. Stejně v produktivním věku se nemá co jezdit na mašinách, ale pěkně makat, založit a starat se o rodinu a HLAVNĚ řádně platit daně a moc nevyčnívat
Tak mám takový dojem, že to stejně nemá hlavu a patu. Sice zachrání životy tím, že posunou hranici na 24 a celkově si začínající motorkář projde postupně kubatury, ale kravina s v podobě řidičského průkazu na 125 rovnou s řp. B, bude mít za následek úmrtnost, kterou zachrání onen posun na 24let. Ten kdo tohle navrhuje asi nikdy nejel na 125 a neví, že to v určitých mezích jede slušně, i na 50ccm se dá zabít, tak co teprve 125ccm. Většina lidí se tak teď bude klepat na to, aby si rychle udělali B a mohli pořídit skútra na veselé drandění s tím problémem, že nikdy neseděli na moto. BRAVO!
Pokud sem to vše pochopil dobře tak mi bude příští rok 21 takže nemusím čekat do 24 ale ve 21 už budu mít neomzenej? Je to tak nebo jestli ne tak mě někdo prosím opravte
tohle je horší než za komančů, esliže dostane osumnactiletej orel řidičak na kdejaky nejsilnější auto na světě, nevim proč by neměl dostat papiry na normalní motorku, kdejaky nízkooběmový prskolety cejnak lítaj kolem 150-200 a ze statistiky nehod taky nevychazí moc nehod zaviněnejch mladym nezkušeným jezdcem na velikanskem bajku. Svoboda a demoška f tomdle směšným komančským statečku nikdy nebyla. Je na považenou, že v osumnacti kdy je člověk dospělej, začne bejt nesmyslně omezovanej soudruhama, kteří se mu hned zavčasu připomenou jak mu budou vladnout. Lidi co řikate, že je tento zakon dobrej, popřemejšlejte nad svobodou v tomdle statě, nebo už jste tak zdegenerovaný ovce ?
se skupinama sem nikdy nesouhlasil i když sem se jim sám musel podřídit! je to jen tahání peněz! obyčejnej člověk postupuje stejně podle peněz takže v 16 má málokdo na motku za 100 litrů v 18 to neni kolikrát o mnoho lepší a s porovnáním s autama kde kategorie nejsou? ... je to ujetý!
Na jednu stranu se mi novela zákona líbí a má asi větší logiku než dříve, na druhou stranu klasická šikana motorkářů v osmnácti je člověk trestně odpovědnej tak co a může řídit třeba ferrari nebo náklaďák, je to jenom tahání peněz z lidí a rito pro autoškoly.
Na jednu stranu se mi novela zákona líbí a má asi větší logiku než dříve, na druhou stranu klasická šikana motorkářů v osmnácti je člověk trestně odpovědnej tak co a může řídit třeba ferrari nebo náklaďák, je to jenom tahání peněz z lidí a rito pro autoškoly.
Nakonec to dopadlo docela dobře , hlavně A1. Pokud by prošel prvotní návrh, asi by to zahubilo kategorii do 125 cm3. Teď, když se dívám do katalogu motorek na výkony motorů, tak je tam celkem výběr strojů i bez škrcení. Jiná věc je, že pokud někdo odšpuntuje motorku na víc kW než má v papírech, tak se to pokud se nic nestane nezjistí. Jenže pojišťovny nechtějí pustit chlup, i když musí a tak si myslím, že spousta střelců typu "v TP 25 kW jinak otevřená (od 2012 35 kW)" zapláče nad výdělkem, až po nich bude tzv. kancelář pojistitelů požadovat zaplacení škody, kterou vytvořili na mašině co neodpovídá techničáku! Tak hodně km bez nehod!
co když mám teď A s omezením(25 kW) a za dva roky příjde v platnost nový zákon, mě bude 20 a budu si chtít dělat A neomezeně. Otázka zní, jestli se bude počítat dvouletá praxe na A (25 kW), nebo si budu muset počkat do 24, protože nemám tu skupinu A2?(prostě 35 kW) ??? Myslím, že by s tím neměl být problém, ale známe naši byrokracii
Zajímalo by mě jak zjistím z kolika je motorka stažena a či je vůbec stažena. Četl jsem toho dost a někde píší, když je motorka stažena na 25KW (nebo 35KW) tak to musí být napsáno ve velkým techničáku (čili tam musí být že je to na 25KW ze 99KW), ale když tam je, že má 25KW tak to může řídit každý s A2??? Pokud se nepletu, tak když si nechám v česku seškrtit motorku na 25KW, tak se tam píše z kolika a když si dovezu ze zahraničí už staženou motorku, tak je v tp jen 25KW a není tam uvedeno z kolika je to staženo. podle me je v tom takovej bordel že se v tom nikdo nevyzná, kor policie ČR.
Tak tady je to černý na bílým ... Takže kdo chce jezdit na 125 ccm z automatickou převodovkou už příští rok,tedy 2012 a nemá na to papíry,tak musí vypláznout cca 7litrů a jít do autoškoly .. Kdo chce jezdit jen s "B-ečkem",tak musí čekat do 1.1.2013 .. Tedy nejlépe aspon' do dubna 2013,já bych na tom v lednu nemrznul
skútr padesátka 2T jede běžně 70-80km/h váží +-80kg, 125ca jede +-100 a váží +-100kg. Rozdíl je minimální. Navíc 125cy začínaj bejt vybavovaný různejma "pomocnejma" systémama, takže proč ne.
Když si představim pár lidí, co znám, že maj řidičák na auto a ted by sedli na skutra 125tku, tak je vidim jak v prvni zatačce leží.. je to blbost..chce to aspon dve tři hodiny v autoškole..
Úplně špica
Souhlasim se "šelbou".
Jinak 2 roky praxe pro získání A se hodí...ale dle meho 2 roky na kole dají to samé, takze bych vyžadoval i po tech mladejch zkušenosti z kola
Doufam že mně nesejme nejakej kretén s čerstvejma papírama protože neukočíroval 35kW
Mě to příjde trochu nedomyšlené... jestli byl někdo z vás na dovolené v Itálii, tak tam vám pujčí malou padesátku aniž byste na to měli papíry a všem je to jedno jestli jste na tom nkdy jeli nebo ne, ale podle toho to taky vypadá... skůtry tam padají daleko častěji než švestky a to jsme jen u 50ccm nedokážu si představit jak to bude vypadat tady. Na druhou stranu se ty skůtry rozjedou max. kolem té 90-100km/h a pokud za to sedne normálně uvažující člověk co by si v autoškole krom auto osedlal i 3-5 skůtr stejného obsahu, tak už by alespoň mohl vědět jak to na něm chodí.
ještě že jsem si kdysi v 17ti dělal velký Áčko
Nějak tomu nerozumím. Když se založí vlákno o autoškolách, tak se celkem všichni shodneme na tom, že v tý autoškole k velikým zkušenostem za těch pár hodin nepřijdeme. A v tomhle vláknu zase význam autoškol přeceňujeme. To mluvím o těch 125 ccm. Bude-li u skupiny B jedna , dvě jízy, snad by to mohlo u teoreticky dospělýho člověka stačit.
Je sice moc hezké že k B dostaneme i na 125ccm skůtra, ale jak už tady někdo psal, tak kdo na tom nikdy nejel a vyjede do provozu, tak to bude mazec! V autoškolách by se na to měli zařídit a dát alespoň pár hodin kurzu.
Mě to příjde jako volovina. Když je člověk plnooletý, tak by měl za sebe plně zodpovídat a měl by mít teda neomezené papíry už od 18cti let. Ano ti mladší by měli mít omezení, ale plnoletí ne. Když někdo jezdí jako prase, zabije se i na 50tce, ale neznamená, že když někdo sedne sice na silný stroj, ale jezdí zodpovědně, pak musí nutně ohrožovat sebe, nebo okolí a nebo zavinit jakoukoliv dopravní nehodu. Všechno je to jenom o mentalitě řidičů. Věková hranice tomu nijak nepomůže, protože se najdou lidé, kteří v 50 mají rozum 5ti letého dítěte a naopak.
Líbí se mi návrh o 125ccm automatech pro řidiče skupiny B. Jede to jako průměrné auto...teda ve městě a možná se dočkáme toho, že jednostopé vozidlo bude běžnou a hlavně nepřehlíženou skupinou vozidel na silnici...možná se i ty kolony odlehčí...
letos si rychle udělám A neomezeně a bude mi to naštěstí fuk
Když jsem dělal A1, tak jsme dostali omluvenku ve škole a přisli v 9 ráno na parkoviště u autoškoly, kde jsme měli jak Jawu Dandy 125, tak nám tam instruktor přitáhnul Jawu 350 a to byl opravdu tank. A celý den jsme jezdili dokola a mezi kuželema, osmičky, rozjezdy apod... Nicméně tohle by měl člověk dělat stále, pokud třeba dýl nejezdí, protože na škodu to určitě není. Přemýšlím o nějaké motoškole. Vyšel teď hezký přehled o nich v jednom časopise.
By mě zajímalo jestli se bude moc jezdit na motorce, která má teď 25kw v Tp(ja mam Z750-78kw original) nebo mi to bude na nic...???
a A2 hoši tak suprsportový 600 hotte do pryč.Jedině s čím můžete jezdit je Aprilia 250 RS apod.
Když si teď dělám Ao do 25kw, budu si moci ve dvaceti udělat neomezenou, nebo to pravidlo se dvouma lety zkušeností platí jen pro ty nové skupiny do 35kw? Pořád tuhle jedinou věc nechápu
Myslím, že vše je o lidech. A já jsem jen rád, že bude Béčko i na skútříka do 125 ccm. Je mi 42 let, jezdil jsem od padesátky přes traktor, Zila, Tatru s vlekem až po autobus a na 125-ku nemůžu, protože mám jen A1-150.
Jen by mě zajimalo, jestli mi v lednu 2013 uznají dvoletou praxi na skupině A18, a nebo to platí pouze pro nastávající skupinu A2?? V lednu 2013 mi bude přesně 20 let a dva roky mít budu na již zminované A18...diky
Já si teda ve svých 27 připadám stejně blbý jako ve 21 . Možná by pomohlo to posunout až na důchod. Stejně v produktivním věku se nemá co jezdit na mašinách, ale pěkně makat, založit a starat se o rodinu a HLAVNĚ řádně platit daně a moc nevyčnívat
Tak mám takový dojem, že to stejně nemá hlavu a patu. Sice zachrání životy tím, že posunou hranici na 24 a celkově si začínající motorkář projde postupně kubatury, ale kravina s v podobě řidičského průkazu na 125 rovnou s řp. B, bude mít za následek úmrtnost, kterou zachrání onen posun na 24let. Ten kdo tohle navrhuje asi nikdy nejel na 125 a neví, že to v určitých mezích jede slušně, i na 50ccm se dá zabít, tak co teprve 125ccm. Většina lidí se tak teď bude klepat na to, aby si rychle udělali B a mohli pořídit skútra na veselé drandění s tím problémem, že nikdy neseděli na moto. BRAVO!
EDIT- A18 - mi chybí jen jízda s instruktorem - nevyšlo mi to bo napadl ten blbej sníh
Pokud sem to vše pochopil dobře tak mi bude příští rok 21 takže nemusím čekat do 24 ale ve 21 už budu mít neomzenej? Je to tak nebo jestli ne tak mě někdo prosím opravte
tohle je horší než za komančů, esliže dostane osumnactiletej orel řidičak na kdejaky nejsilnější auto na světě, nevim proč by neměl dostat papiry na normalní motorku, kdejaky nízkooběmový prskolety cejnak lítaj kolem 150-200 a ze statistiky nehod taky nevychazí moc nehod zaviněnejch mladym nezkušeným jezdcem na velikanskem bajku. Svoboda a demoška f tomdle směšným komančským statečku nikdy nebyla. Je na považenou, že v osumnacti kdy je člověk dospělej, začne bejt nesmyslně omezovanej soudruhama, kteří se mu hned zavčasu připomenou jak mu budou vladnout. Lidi co řikate, že je tento zakon dobrej, popřemejšlejte nad svobodou v tomdle statě, nebo už jste tak zdegenerovaný ovce ?
se skupinama sem nikdy nesouhlasil i když sem se jim sám musel podřídit! je to jen tahání peněz! obyčejnej člověk postupuje stejně podle peněz takže v 16 má málokdo na motku za 100 litrů v 18 to neni kolikrát o mnoho lepší a s porovnáním s autama kde kategorie nejsou? ... je to ujetý!
Layer> musis lepe cist, A1 zustava od 16
Dejwa33> je tam jasne napsano praxe se sk. A2
Na jednu stranu se mi novela zákona líbí a má asi větší logiku než dříve, na druhou stranu klasická šikana motorkářů v osmnácti je člověk trestně odpovědnej tak co a může řídit třeba ferrari nebo náklaďák, je to jenom tahání peněz z lidí a rito pro autoškoly.
Na jednu stranu se mi novela zákona líbí a má asi větší logiku než dříve, na druhou stranu klasická šikana motorkářů v osmnácti je člověk trestně odpovědnej tak co a může řídit třeba ferrari nebo náklaďák, je to jenom tahání peněz z lidí a rito pro autoškoly.
Nakonec to dopadlo docela dobře , hlavně A1. Pokud by prošel prvotní návrh, asi by to zahubilo kategorii do 125 cm3. Teď, když se dívám do katalogu motorek na výkony motorů, tak je tam celkem výběr strojů i bez škrcení. Jiná věc je, že pokud někdo odšpuntuje motorku na víc kW než má v papírech, tak se to pokud se nic nestane nezjistí. Jenže pojišťovny nechtějí pustit chlup, i když musí a tak si myslím, že spousta střelců typu "v TP 25 kW jinak otevřená (od 2012 35 kW)" zapláče nad výdělkem, až po nich bude tzv. kancelář pojistitelů požadovat zaplacení škody, kterou vytvořili na mašině co neodpovídá techničáku! Tak hodně km bez nehod!
co když mám teď A s omezením(25 kW) a za dva roky příjde v platnost nový zákon, mě bude 20 a budu si chtít dělat A neomezeně. Otázka zní, jestli se bude počítat dvouletá praxe na A (25 kW), nebo si budu muset počkat do 24, protože nemám tu skupinu A2?(prostě 35 kW) ??? Myslím, že by s tím neměl být problém, ale známe naši byrokracii