yamaha_demo_tour




QJMotor překvapuje konceptem superbiku, několika supersporty nebo cruiserem V4

Je to přesně dva roky, co jsme se potkali se značkou QJMotor poprvé, a to právě zde v Miláně na veletrhu EICMA. Už tenkrát nás překvapila svým portfoliem, ale brali jsme to spíš jako takový nástřel. Kdoví, jak to v Evropě dopadne… Dnes už víme, že to nebyl výstřel do prázdna, tahle značka je rozjetá jak nákladní vlak a tentokráte do Milána přivezla stroje, které jsme od ní rozhodně nečekali.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

SRK 1000 RC

Nemůžeme nezačít tímhle superbikem. Je to sice jenom koncept, zatímco všechny ostatní novinky už jsou sériovky, které buď čekají na homologaci, nebo už ji mají, ale tohle je prostě stroj, s kterým QJMotor překvapil asi úplně všechny. Jasně že to není žádná líbivá Panigale, ale z designu vidíte evropský rukopis a je to další potvrzení faktu, že tahle čínská značka to s dobytím evropského trhu myslí naprosto smrtelně vážně. A když vidíte tu výbavu, jsou tu Öhlinsy, Stylemy od Bremba, letmáč, modulární rám… Moment, neviděli jsme ho už někde? Že vaše tušení bylo správné, to potvrdí pohled do technických dat, kde najdete, že stroj pohání řadový čtyřválec o objemu 1078 cm3. Kdo se trochu orientuje ve sportovních strojích nového milénia, ten okamžitě vystřelí: MV Agusta! Trefa, QJMotor totiž pro Italy připravoval tu menší ze dvou adventur, tehdy nazývanou Lucky Explorer 550, z tohoto projektu ale již s největší pravděpodobností sešlo (poté, co do MV vstoupila KTM).

Tenhle koncept je jakýmsi pozůstatkem italsko-čínské spolupráce a je samozřejmě otázkou, jestli s nějakým potenciálem do budoucna, nebo jde opravdu jenom o takové designérsko-konstruktérské cvičení „podívejte se, co umíme“. Číňané ale přišli i s nějakými technickými daty, čtyřválec disponuje parametry 144 koní/112 newtonmetrů a s plnou 19litrovou nádrží tahle motorka váží 198 kg. Tak uvidíme, jestli někdy…

SRV 600 V

A tohle je už sériovka, byť pořád ještě docela vzdálená, dočkáme se jí nejdříve ke konci příštího roku, půjde o model 2025. Ale QJMotor tady ukazuje, že Číňané umějí udělat i stroje s jiným motorem, než je kopie Hondy CB500. Tohle totiž, přátelé, je V4! Kapalinou chlazená, s rozvodem DOHC, objemem 561 cm3 a podle očekávání točivá, když svých 50 kW/68 k nabídne při 10 000 otáčkách a krouťák kulminuje hodnotou 54 Nm při 8000 otáčkách. Do cruiseru nezvyklá volba, ale na těch 219 kg to bude stačit určitě. Tahle motorka bude jezdit na 16“ pneumatikách 130/90 vpředu a balonu 180/65 vzadu a od pohledu tam hodně cítíte inspiraci v Milwaukee. Dávalo by to smysl, vždyť koncern Qianjiang pro Harley-Davidson vyrábí jeho malé čínské modely, ale v Miláně zástupci značky popírali, že by tohle byl budoucí Haryk. I když tvary by tomu odpovídaly, sekundární převod řemenem také, dokonce i ovládací prvky na řídítkách, kde najdete pěkný barevný kulatý TFT displej…

SRK 900 RR

Ne, tohle není žádná Ducati ani MV Agusta, ale čínský supersport, který by měl být v Evropě v prodeji již v půlce příštího roku. Tedy ona to vlastně MV tak trochu je, protože čtyřválcový motor je přesně takový, jaký mívala Brutale 920, a to včetně parametrů 130 koní a 95 newtonmetrů – akorát že ta neplnila Euro 5, což kvéjéčko bude muset. Stejný je i modulární rám s jednoramennou kyvkou, navíc jsou tu ale Stylemy od Bremba, odpružení dodala značka Marzocchi.

Designově rozhodně zajímavá věc, dominantní jsou čtyři výfukové píšťaly nad sebou (zase inspirace MV) nebo karbonová křidélka vpředu. Tohle určitě nebude vyloženě levná motorka a čert ví, jestli se vůbec do Česka bude dovážet, ale jako z redakční garáže bychom ji asi nevyhodili. A klidně by přes zimu mohla být i v obýváku. Kdo by si ještě před pár lety pomyslel, že tohle řekneme o čínském stroji?

SRK 800 RR

Cože, další superbike a jenom o sto kubíků menší? Proč? Stačí si detailněji prohlédnout techniku a poznáte to hned. Pod opět zajímavým exteriérem s výraznými aerodynamickými křidélky najdete obyčejnější techniku s dvojitým páteřovým rámem, jenž vypadá jako ocelový, také dvojramenná kyvka není nic hi-tech a přední USD vidlice rozhodně není žádný Öhlins. Oukej, jsou tu monobloková Bremba i s radiální pumpou, ale prostě tahle motorka je udělaná jako přímý konkurent pro Hondu CBR650R, přičemž by z objemu 778 cm3 měla být o něco silnější,konkrétně 102 koní. A taky bude o dost levnější než devítistovka, s níž sdílí i dobu příchodu na evropský trh někdy v druhé půlce příštího roku.

SRT 800 S/SX

Všechno předchozí byly stroje zajímavé na podívání, ale komerčně spíš tak okrajové. Ovšem tyhle osmistovky kategorie Adventure budou motocykly, které potáhnou prodeje, přičemž na český trh by se měly dostat již na přelomu ledna a února 2024. Známe už i ceny, verze S na litých 17“ kolech bude stát 195 tisíc a SX s drátěnými 19“/17“ vyjde na 205 tisíc. Tedy reálně to bude o 15 tisíc víc (210 a 220), protože přesně tolik je příplatek za trojici hliníkových kufrů a podle informací od dovozce si letos nikdo nekoupil stávající sedmistovky bez kufrů.

Osmikila nabídnou pořád stejnou maximální výbavu jako zmíněné sedmistovky, tedy nastavitelné odpružení Marzocchi, brzdy Brembo, padáky, vyhřívání rukojetí i sedel, barevný 7“ TFT displej s konektivitou a kdesi cosi, ale výkonově je o dost lepší: 92,5 koně a 77 Nm. Zajímavý bude dojezd, výrobce udává spotřebu 4,7 l/100 km a nádrž má 24 litrů.

SVT 650/X

Tohle je úplně nový model a není to žádný dnes tak obvyklý řadový dvouválec s tak či onak přesazenými ojničními čepy, nýbrž nefalšované 90stupňové véčko! Objem 645 cm3, poměry vrtání a zdvihu i prostý pohled na motor prozradí, že tohle má být prostě čínský V-Strom 650, a jelikož o žádném byznysovém propojení se Suzuki nevíme, asi to bude „reverzní inženýrství“. Každopádně u QJMotoru z něj dostali 76,2 koně a 65 newtonmetrů, což je víc než u V-Stromu, který je ale o dost lehčí, když SVT na váze ukáže 236 kg. Ale je to opět o tom, že tahle motorka má hodně bohatou výbavu, která něco váží (vyhřívání, kryty všeho možného atd.), je tady i výškově nastavitelné plexi a za ním TFT displej s konektivitou…

Opět jsou v nabídce dvě verze na různých kolech, liší se ale jenom provedení liťáky/dráťáky, vždycky mají průměry 19“ vpředu a 17“ vzadu, odpružení má zdvihy 145/170 mm. Také tady známe i dostupnost (leden/únor 2024) a ceny, standard je za 180 tisíc, verze X za 190 tisíc a i tady si nejspíš všichni koupí trojici hliníkových kufrů za 15 tisíc.

SRV 700

Teď zase něco pro čopráky. Sedmistovka je větší sestrou stávající pětsetpadesátky, proti níž je sice dražší (165 namísto 140 tisíc), ale má USD vidlici, dva brzdové kotouče vpředu, hezčí obdélníkové LED světlo a především o dost silnější motor. Ten má překvapivě o fous menší vrtání než ten v adventuře SRT a dokonce i více páry, bavíme se tady o 76 koních a 68 newtonmetrech. Také tady platí, že se SRV u dealerů objeví již zkraje příštího roku.

SRV 350

U pohodových strojů můžeme zůstat i nadále. Rozjezd prodeje menších cruiserů sice v Česku na začátku roku rozjede model SRV 300 za 110 tisíc, na němž jsme se už svezli v rámci novinářského testování u příležitosti vstupu značky QJMotor na náš trh (akorát že sériovka bude mít dvě výfukové koncovky), ale od druhé půlky roku už bude dostupná větší třistapadesátka. A větší nebude jenom motoricky (343 cm3, 24 kW, 30 Nm), nýbrž i fyzicky, když třeba rozvor narostl ze 1400 až na 1520 mm. V Miláně na stánku je k vidění verze se sekundárním převodem řemenem, do Česka by ale měla přijít varianta s řetězem, která je o něco levnější. O kolik přesně se zvedne cena proti třístovce, to zatím nevíme.

SRK 125 R

Vrátíme se zase ke kapotám a už je neopustíme. Jedním z prodejně nejnadějnějších motocyklů QJMotor byla v létě nahatá 15koňová a velmi pěkně vybavená stopětadvacítka SRK 125 S za 75 tisíc. Na začátku příštího roku dostane také svoji kapotovanou variantu končící na písmenko R, která bude stát 83 tisíc a až na displej (naháč TFT, kapota LCD) bude technicky úplně stejná, akorát zabalená do velmi líbivého kabátu.

SRK 550/RS

Tohle je časově trochu vzdálenější. Naháč SRK 550 přijde nejspíš někdy v květnu, kapotovaná varianta RS až v druhé půlce roku a kdoví, jestli se vůbec dostane i k nám. Ale bylo by asi škoda, přijít o tak pěkný malý supersport, který navíc vlastně není vůbec malý. Tyhle pětpade totiž budou stejně jako již prodávané neo retro SRV 550 dost velké i pro Evropany a navíc tohle nejsou stroje pro A2 se seškrceným vrškem, Číňané je nechají rozletět na hodně pěkných 45 kW a 55 Nm. Vzhledem k velmi slušným hmotnostem 176, resp. 186 kg to bude zřejmě moc pěkné svezení. Schopně totiž vypadá i podvozek se zajímavou banánovou kyvkou, komponenty jsou od Marzocchi a na RS jsou dokonce i monobloková Bremba! Navíc se dá očekávat, že cena bude hodně vstřícná…

SRK 450 C

Tohle je sice zatím jenom naháč, ale my už víme, že později přijde i kapota. QJMotor momentálně prodává čtyřstovku, takže by se mohlo zdát, že čtyřipade je její nástupce, nicméně údajně by tyto modely měly existovat paralelně. Je to totiž koncepčně dost jiný stroj, kratší (rozvor o 4,5 cm) a překvapivě i lehčí o tři kila (183 kg), a v úplně jiném podvozku se usídlil úplně jiný motor, není to jenom převrtané čtyřkilo. Také parametry jsou výrazně lepší, 43 Nm a 39 kW – tady bychom si ale tipli, že bude k dispozici minimálně škrticí sada na 35 kW, abyste motorky mohli řídit s řidičákem A2. Každopádně proti 37 Nm a 30,5 kW čtyřstovky je to fakt rozdíl.

SRK 400 RR

A čtyřstovkou přehled novinek značky QJMotor ukončíme. Mohli bychom si ještě povídat o čtyřkolkách v objemech až 1000 cm3, o různých skútrech, o elektrických strojích, ale z toho už by vám i nám šla hlava kolem. Každopádně že model SRK 400 zdaleka nekončí, to prozrazuje právě nová varianta RR. Jenomže tohle není jenom oblečený naháč, protože když se podíváte pořádně, zjistíte, že je tady úplně jiný rám dokonce s letmo uloženým zadním kolem. Hmotnost proti naháči narostla pouze o pět kilo na výsledných 191 kg.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist