První dojmy z výstavy Motocykl 2008

Středeční den na výstavě Motocykl je určen pro novináře a odbornou veřejnost, ale na mnoha stáncích se ještě dokončuje expozice a do prodejních pavilónů se teprve naváží zboží. Za opravdový start výstavy lze považovat až čtvrtek, kdy se v deset hodin brány všech pavilónů otevřou pro veřejnost. Také my jsme část středečního dopoledne ještě zasvětili úklidu našeho stánku v přední montované hale a přípravě tří terminálů, na kterých si tyto řádky možná právě prohlížíte. Pak už ale nastal čas popadnout foťák a vyrazit na předem oznámené tiskovky a následně na první zběžnou prohlídku celé výstavy, abychom vám mohli poreferovat, na co se zde můžete těšit.

První dojmy z výstavy Motocykl 2008

Kapitoly článku

Jako první proběhla hned na druhé straně montované haly na stánku značky Fuchs Oil tiskovka Svazu ploché dráhy. Tomuto motoristickému sportu se poslední dobou daří dostávat do popředí a pro letošek bude AMK Mariánské Lázně pořádat opravdu prestižní akci - úvodní podnik seriálu Grand Prix na dlouhé ploché dráze. Letošní závod proběhne 24. května a přivede na start osmnáct nejlepších jezdců světa, mezi nimi se určitě budou chtít prosadit i naši nejlepší závodníci Richard Wolff, Pavel Ondrašík a Zdeněk Schneiderwind. V rámci tiskovky představili své záměry také organizátoři Velké ceny v Praze na Markétě a závodu Zlatá přilba na okruhu v Pardubicích. Za jezdce na prezentaci promluvili bráchové Aleš Dryml a Lukáš Dryml, za stroje se zúčastnil závodní model od výrobce plochodrážních motocyklů JRM.

Další zajímavé informace jsme se dozvěděli na tiskovce společnosti Mitas, a.s., která informovala o svých produktech a plánech na nadcházející sezónu. Kromě aktuálních novinek v letošním roce, zde byli představeni i jezdci a cestovatelé, kterým firma poskytuje v současné době tovární podporu. Specialitou značky jsou v oblasti motocyklů především pláště pro motokros a enduro na jejímž vývoji se tak jezdci svými poznatky a zkušenostmi při závodech a v dlouhodobé zátěži nemalou měrou rovněž podílí. Z cestovatelů zde byli např. Jarda Šíma a Radovan Jirků. Ze závodních jezdců a teamů kromě jiných Petr Bartoš, Petr Pilát, či zástupci Delta Racing teamu. Z novinek jež se chystají do budoucna je zajímavou informací příprava výroby pneumatik pro velká cestovní endura. Kompletní výčet aktuálně nabízených a vyráběných plášťů najdete na stránkách výrobce www.mitas.cz

Poslední ohlášená prezentace ve 14 hodin patřila značce Yamaha, která se letos může pochlubit největší plochou expozice připadající na jednu motocyklovou značku. Najdete ji v čele levého křídla Průmyslového paláce a celkových 700 metrů čtverečních doslova nabitých motocykly, závodními modely a skútry opravdu potěší každého příznivce jedné stopy. V rámci programu se představila taneční skupina oděná do nové kolekce oděvů Yamaha, pak už se z reproduktorů linuly hlavně informace ze světa Yamahy. A musím uznat, že jsme se dozvěděli spoustu zajímavých věcí. Jak už jsme uvedli v tomto přehledu statistik, Yamaha se vrátila na první místo v celkovém počtu prodaných motocyklů na našem trhu. Také z toho důvodu posiluje své působení na české motocyklové scéně a oznámila nové generální partnerství značky Yamaha a seriálu Czech Endurance Cup, takže do letošní sezóny vyráží tyto závody pod novým názvem Yamaha C.E.C.


Další příjemnou zprávou je informace o letošních červnových okruhových dnech Yamaha v Brně, píšu dnech, protože se bude letos jednat o dva dny a navíc přibude další samostatný okruhový den pouze pro sportovní Yamahy řady R. Poté již následovalo představení hlavních novinek Yamahy pro letošní sezónu, a sice supersportů YZF-R6, YZF-R125, pravého cestovního endura XT660Z Tenéré, dvojice WR250R/X, nového maxiskútru T-Max 500 a pracovního a hlavně dostupného skútru Vity 125 a nakonec nové verze YBR 125 s přízviskem Custom. Příjemnou náladu z nových motorek, které lákaly návštěvníky k nasednutí a slibovaný krásné zážitky v nadcházející sezóně, zchladila snad jen sněhová vánice, která se na chvíli rozpoutala za prosklenými stěnami Průmyslového paláce.

Tak, hlavní tiskovky máme za sebou a máme ještě chvíli času projít si výstavu a zastavit se u těch nejzajímavějších kousků. Krásných motorek jsou zde na každém kroku desítky, setkáte se zde s většinou nových modelů, o kterých jste si mohli na podzim přečíst v našich reportážích z Paříže a Milána. Za zmínku ovšem stojí hlavně dvě značky, které se na výstavě letos objevily úplně poprvé. Tou první jsou dva nádherné stroje francouzské značky Voxan, které najdete v přední montované hale jen pár kroků od našeho stánku. Lahůdková záležitost Voxan Charade si v názvu nese jméno slavného závodního okruhu střední Francie a toto propojení podporuje nejen obrys daného okruhu v logu modelu, ale hlavně výběr těch nejšpičkovějších závodních komponent zahalených v retro závodnickém kabátě. Druhý model Voxan Black Magic je o něco civilnější roadster, ale určitě si jej také podrobně prohlédněte, mě osobně naprosto dostal nádherným lakováním s jakousi matně bílou „taženou“ metalízou!

Další úplně novou slavnou značku na výstavě Motocykl 2008 zastupuje motocykl americké značky Victory, který můžete obdivovat v pravém křídle Průmyslového paláce na čestné pozici v rozsáhlé expozici čtyřkolek Polaris. Nádherný kousek Victory Hammer mne okouzlil svou zřetelnou odlišností od evropských strojů i Harleyů. Od tvaru kol přes výfuky, budíky přístrojů, až po celkové proporce prozrazuje, že přijel z Nového světa. Možná, že by se tento model uplatnil i na vedlejší soutěžní výstavě přestaveb Bohemia Custom, o které určitě také přineseme zprávu.

Hned vedle jsme zamířili k expozici společnosti Nokamoto, kromě prodejce motocyklů Honda také dovozce oblečení Clover a přileb Shark. Letos zde totiž jsou konečně k vidění i vyzkoušení první kusy helmy Evoline, vyklápěčky se sluneční clonou, která ovšem umožňuje překlopení bradové části úplně dozadu, čímž se promění v otevřenou helmu. Celý mechanizmus si na stánku můžete vyzkoušet a za sebe můžu říci, že mě mechanika odklápění i celkové zpracování docela přesvědčily.

Ve středu je výstava otevřená jen do šesti, takže se nám čas pomalu krátí, ale přesto se ještě zastavíme vedle u Hondy. Nový litrový Hornet, pardon, chci říci Honda CB1000R, je opravdu téměř magnetický, jak dokáže přitáhnout pozornost návštěvníků. Nová Honda CBR1000RR Fireblade zaparkovaná vedle vypadá v porovnání s ním a s vedle vystavenými závodními mašinami Moto GP všedně a dobře skrývá svůj naostřený potenciál. Čím si mne ale Honda letos získala, je expozice historických závodních motocyklů uvedená legendou s oválnými písty v podobě modelu Honda NR750.


A to už je pro dnešek konec, vypínáme počítače a jdeme si odpočinout a připravit se na čtvrteční pokračování. No a samozřejmě se těšíme na shledání s Vámi na našem stánku!
V další kapitole článku se můžete podívat na všechny fotografie ze středy. Další informace a rozsáhlé fotogalerie vám přineseme během výstavy.

Vyberte hostesku(y) prvního dne

  1. Hlasováno: 14x
  2. Hlasováno: 2x
  3. Hlasováno: 45x
  4. Hlasováno: 116x
  5. Hlasováno: 26x
  6. Hlasováno: 96x
  7. Hlasováno: 47x
  8. Hlasováno: 54x
  9. Hlasováno: 3x
  10. Hlasováno: 9x
  11. Hlasováno: 39x
  12. Hlasováno: 16x

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist