globalmoto_duben_nolan




Peugeot má další dvě verze tříkolky Metropolis

Francouzská značka pořádně rozčeřila skútrové vody loni na podzim, když přišla s novou, ostře řezanou generací tříkolového modelu Metropolis. Již tehdy jsme věděli, že základní model budou následovat ještě další verze. Jsou tady a jsou hned dvě: sportovní GT a luxusní SW.

Metropolis tu s námi je již od roku 2013 a za tu dobu už měl pár verzí, kromě té standardní zejména sportovně laděnou RS, kterou jsme otestovali předloni. O eresu jsme byli přesvědčeni, že nás čeká i v této druhé generaci (Francouzi ji tedy opatrně nazývají faceliftem), a také že ano – akorát že se nejmenuje RS, nýbrž GT.

Chtělo by se říci, že je GT postaveno podle stejného receptu jako RS, ale ona to není tak úplně pravda. Jasně, je tady nízké kouřové plexi, které se stále nastavuje oběma rukama po stlačení čudlíků na jeho čelní straně, a je tady i hliníkový povrch ploché podlážky, ale navíc jsou tady i sportovní trubková řídítka, uchycená v pěkných hliníkových svornících. Tohle je u skútrů vždycky designérská výzva, když máte před sebou samý plast a najednou tam hodláte napáchat řídítka z naháče, a nezřídka to nedopadá dobře. Ovšem v Peugeotu si zaslouží pochvalu, tady se dílo zdařilo. Alespoň podle obrázků.

Nedílnou součástí sportovní verze bylo vždy také speciální lakování, gétéčko poznáte bezpečně podle saténové titanové barvy kombinované s černými prvky, dravosti potom skútru dodávají žluté proužky na ráfcích a spodku kapotáže. Přehlédnout nemůžete ani červené pružiny zadních nastavitelných plynokapalinových tlumičů Paioli.

Ty samé tlumiče má i druhá verze nesoucí název SW. Kdo zná automobily Peugeot, ví, že označení SW patří kombíkům, a pasuje to i pro tohoto „Metrouše“. SW totiž sice působí na pohled luxusněji, zejména v té zlaté metalíze (můžete jej mít ještě v bílé, tmavě modré a matné černé barvě), ale je především o větší přepravní kapacitě.

Ta je dána integrovaným kufrem na zádi, kde běžný Metropolis má odklápěcí víko do podsedlového prostoru. I na SW se odjištění víka kufru provádí elektricky čudlíkem pod řídítky a rázem máte přístup do úložného prostoru o objemu 54 litrů, který pojme dvě integrální helmy. Počkat, vždyť zase tak velký ten kufr není, tak jaké dvě helmy? Inu, ten původní prostor zasahující pod zadní část sedla zůstal, tam nacpete první helmu, tu přikryjete takovým měkkým rozdělovákem a do vrchní části kufru dáte druhou helmu, jsou tak na sobě. Koukněte na video (od 5:51 dál), tam je to dobře vidět. Pod sedlem máte pořád stejný 22litrový úložný prostor na tašky apod., sedátko samo o sobě má jiný design a vzadu plynule přechází do opěrky pro spolujezdce na kufru.

Co se výbavy týče, GT i SW nabízejí všechny prvky jako standardní Metropolis Allure (u nás za 229 900 Kč, levnější Active se do ČR nedováží). Těšit se tedy můžete na bezklíčkové zapalování, elektrickou parkovací brzdu, kontrolu trakce, ABS, LED světla či moc pěknou přístrojovou desku s konektivitou a navigací. Akorát musíte ještě chvíli vydržet, protože Metropolis GT bude dostupný od srpna a Metropolis SW od září letošního roku. Cenové navýšení proti verzi Allure je minimální, za gétéčko dáte 234 900 Kč a za eswéčko 239 900 Kč.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 5 Kč
Kytí přispěla 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist