Paříž: Can-Am

Tato kanadsko-americká společnost se specializací na čtyřkolky a motocykly je pobočkou koncernu Bombardier (BRP), do kterého patří také třeba výrobce motorů Rotax. Na pařížském výstavišti se Can-Am prezentoval novými modely čtyřkolek, nás ale zaujal hlavně nový silniční tříkolový model.

Paříž: Can-Am

Can-Am SpYder

Tento stroj je označován za křížence motocyklu a kabrioletu, přestože základní tvar asi nejvíce evokuje obrovský sněžný skútr předělaný na silnici. Základem je mohutný páteřový rám, v jehož středu samozřejmě najdeme vodou chlazený vidlicový dvouválec o objemu 998 ccm. Ten je vybaven pětistupňovou převodovkou a pohání zadní kolo pomocí ozubeného řemenu. O odpružení zadního kola se stará centrální tlumič, vepředu najdeme dvě ramena s nezávislým odpružením.


Spyder je vybaven systémem ABS i kontrolou trakce, obojí ovládané centrální řídicí jednotkou, která navíc sleduje všechny údaje týkající se přenosu výkonu a mimo jiné i prostřednictvím progresivního tlumiče řízení pomáhá udržovat stabilitu. Stroj je přitom dvoumístný a sedlo spolujezdce je vybaveno výklopnou opěrkou, popřípadě jej lze zakrýt krytem v barvě karoserie.


Neodolal jsem, a na výstavě se na Spyder také posadil. Je to zvláštní pocit - sedíte na mohutné silniční čtyřkolce, spíš by se dalo říci závodní formuli vybavené vysokým sedlem a řídítky, ale když se otočíte, vidíte zadek motocyklu. Celá tato záležitost přitom není až tak těžká - 316 kg suché váhy není při všech nápravách a velkých kolech až tak vysoká hodnota. Musím říci, že bych si aspoň jednou moc rád zkusil prohnat tohle stádečko 106 koní po silnici a vyzkoušel si jízdu na motorce, která se v zatáčkách nenaklání.


Oficiální video



Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist