Dvoudílné přilby od Vozz Helmets nepotřebují pásek pod krk

Jako skok v bezpečnosti, stylu a komfortu motorkářů, prezentuje britská společnost Vozz Helmets svojí inovativní, dvoudílnou přilbu Vozz RS 1.0. Její nesporná výhoda spočívá v možnosti rychlého sundání při případné nehodě.

Dvoudílné přilby od Vozz Helmets nepotřebují pásek pod krk

Co paměť sahá, nasazovaly se integrální přilby vždy přes hlavu, kterou musí motorkář procpat otvorem ve spodní části. Takové nasazování se stalo naprostým standardem, nicméně jistou revoluci by mohla přinést společnost Vozz Helmets. Místo toho, aby se přilba nasazovala na hlavu klasickým způsobem a zajišťovala pod bradou, celá skořepina se otevře a umožní tak mnohem pohodlnější nasazení. Výrazně přívětivější je přilba také pro motorkáře s brýlemi, neboť do přilby si lze vlézt už s nimi. Odjištění obou částí skořepiny probíhá pomocí dvou tlačítek po stranách.

Zcela zjevně tak odpadá nutnost běžného pásku pod krkem. Ten je místo toho nahrazen posuvným protektorem brady, jež si lze nastavit přesně podle potřeb. Nemůže tak nastat situace, kdy by pásek pod bradou při nehodě jezdci způsobil další drobná zranění. Interiér helmy je uspořádán tradičním způsobem, takže při vlastním nošení by neměl být znatelný rozdíl v pohodlí.

Velký rozdíl však nastává při nehodě, kdy je potřeba jezdci přilbu sundat. V takovou chvíli opět stačí jen stisknout dvě zmiňovaná tlačítka a přilbu rozevřít, nebo rovnou vyháknout pant a obě části skořepiny oddělit úplně. Není tedy potřeba hýbat s hlavou jezdce, což se hodí zejména v případech, kdy dojde ke zranění krku. Pro zdravotníky nebo pomáhající účastníky provozu je na přilbě dokonce i QR kód, po jehož načtení chytrým telefonem se zobrazí návod, jak s helmou manipulovat. O jeho užitečnosti v případě nehody však lze polemizovat. Asi jen těžko bude někdo ve vypjaté situaci načítat QR kód a studovat návody.

Netradiční přilba je dodávána v celkem šesti velikostech, přičemž se různě kombinují tři velikosti skořepiny se třemi tloušťkami polstrování. Přední část je vyrobena z kompozitu kevlaru, karbonu a skelných vláken, zatímco zadní část je zhotovena z ABS plastu. Přilba má samozřejmě veškeré potřebné homologace a je k dispozici v osmi různých barvách.

Cena je bohužel relativně vysoká a odpovídající unikátnosti a použitým materiálům. Na e-shopu výrobce vychází přilba na 595 britských liber (17 400 korun).

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.47
Známkováno: 19x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist