globalmoto_unor




Nejkrásnější MV Agusta F4 nese jméno Claudio. Bude to poslední F4

Italská klasika z Varese představila další, ovšem již definitivně poslední limitovanou edici stávajícího provedení svého superbiku F4. Dostala jméno bývalém majiteli značky Claudiu Castiglionim a je to pocta se vším všudy.

Kapitoly článku

Poslední. Aspoň podle informací, které poskytl našemu spolupracovníkovi Alanu Cathcartovi spolumajitel MV Agusty Timur Sardarov v létě. MV Agusta letos ukončí výrobu stávající generace litrového superbiku F4, postavené na platformě staré přes 20 let. Zanedlouho by na veletrhu EICMA měla představit úplně nový litrový čtyřválec, ovšem nejdříve v naháči Brutale, na superbike si budeme muset počkat pravděpodobně až do modelového ročníku 2021. Protože prý bude úplně, totálně nový.

A jak jinak završit více než dvě dekády bezprecedentní krásy než limitovanou edicí, ale takovou, která bude naprosto top a pojmenovaná po nejdůležitějším člověku novodobé historie téhle značky? Claudio Castiglioni, zakladatel impéria Cagiva, do něhož svého času patřila i Ducati, koupil dlouhá léta spící značku hraběte Domenica Agusty a v roce 1997 odstartoval její velký comeback, a to superbikem F4 se čtyřválcem 750 cm3. Claudio občas řešil peníze méně, než by bylo vhodné, ale počítat uměl. Taky se mu podařilo zadluženou MV Agustu více než jednou prodat a zase ji zotavenou získat zpátky za podstatně lepších finančních podmínek, třeba za jediné euro...

Pod designem, jenž se ani po 21 letech neokoukal (proběhly jen malé retuše), je podepsán slovutný Massimo Tamburini a motorkáři se asi nikdy nepřestanou přít, jestli je jeho největším dílem Ducati 916, nebo ef-čtyřka. Dlužno však říci, že Castiglioni si k ef-čtyřce taky řekl své, on nebyl typ, který by zadal a čekal na výsledek, nýbrž se aktivně podílel. Tihle dva pánové znamenali pro motocyklový svět opravdu mnoho. Tamburini už "svou" limitovanou edici F4 dostal, a to v roce 2005, kdy MV Agusta jako první značka na světě přišla s variabilní délkou sacího potrubí. Poslední verze tak nemohla patřit nikomu jinému než Claudiu Castiglionimu. Ten se jí ale už nedočkal, zemřel v roce 2011 na rakovinu.

Vlastně bychom tímhle mohli článek ukončit a jen vás nechat, abyste se kochali. Jeden obrázek nahradí tisíc slov. Ale jen tak to nevzdáme, protože kromě toho, že je až hříšně krásná, je F4 Claudio také naprosto špičkově vybavená. Vlastně je to do aleluja vyšlechtěná F4 RC, což už tak byl jen lehce upravený závodní speciál Jordiho Torrese z WSBK.

Motorku dostanete i se závodním kitem, s nímž se díky výfukům SC Project a jiné řídicí jednotce dostanete na 212 koní a 175 kg suché váhy. Se zrcátky a homologovaným laufem je to 205 koní a 183 kg. Upřímně, většině zákazníků tohle asi bude jedno. Nedokážeme si představit, že by F4 Claudio někdy okusila asfalt závodních drah a vlastně i dost pochybujeme, že by nějaká někdy okusila jakýkoli asfalt. Tohle bude sběratelský kousek, dobře uložená investice. Vyrobeno jich má být pouhých 64 (přesně tolik Claudiovi bylo, když zemřel) a cena ještě nebyla zveřejněna, nicméně bude to určitě raketa. Standardní F4 stojí v Itálii lehce přes 20 tisíc eur, okruhové RR už 28, ovšem zmiňované RC už vyjde na skoro 41 tisíc. A to není vše, limitovaná edice LH44, tedy motorka věnovaná mistru světa F1 Lewisi Hamiltonovi, stojí 64 444 eur! Řekněte nám jediný důvod, proč byl F4 Claudio měla být levnější...

Nebude. Motorka je oblečená do celokarbonových kapot, ze stejného materiálu jsou i ráfky BST. Brzdové třmeny je aktuálně to nej, co Brembo vyrábí, tedy Stilema. Poslední generace elektroniky s obousměrným quickshifterem. Antihop od STM. Závodní přístrojovka AIM s dataloggingem a GPS senzorem, závodní jsou i tlačítkové přepínače na řídítkách. Tlumiče jak jinak než Öhlins, vpředu NIX 30, vzadu TTX36. Co není z karbonu, je z titanu, a CNC mašiny se při výrobě téhle motorky nezastaví.

Barvy jsou vlastně jednoduché, černá, šedá a zlatá, přičemž zlaté jsou i boky pneumatik Pirelli Diablo Supercorsa, vyrobených speciálně pro tuhle motorku. Uf. Ježíšku, máme ti to psát, nebo si to budeš do Vánoc pamatovat?

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 21 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
marafzs600 přispěl 3 Kč
R_O_C_K_Y přispěl 3 Kč
SLAY přispěl 3 Kč
Kytí přispěla 3 Kč
Chinchila přispěl 3 Kč
Buczo přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist