yamaha_demo_tour




MV Agusta Superveloce Arsham je zvláštní socha na kolech

Po pondělní kooperaci Ducati s Bentley tady máme další projekt, který se představil na floridské verzi veletrhu Art Basel v Miami. Tentokrát ovšem nejde o společné úsilí výrobce motorek a automobilky, ale výrobce motorek a umělce – jmenovitě MV Agusty, která spojila síly s americkým sochařem Danielem Arshamem.

Kapitoly článku

Výsledek je velmi exkluzivní, pevně ohraničený šesti kusy motorky „Superveloce Arsham“. Cena je pouze na vyžádání a jakkoliv je motorka plně funkční, pohlíží se na ní v první řadě jako na sochu na kolech, což má za následek jednu nepříjemnou vlastnost – motorka nejde přihlásit. Pokud jste se tedy těšili, jak vaše umělecké srdce zaplesá, až uvidíte Arshamovu „erodující“ Superveloce na silnici, musíte si nechat zajít chuť. Tohle umění se zkrátka oceňuje staticky.

A faktem je, že abyste ho ocenili, musíte v sobě najít hodně uměleckého ducha. Ta eroze, zmíněná výše v uvozovkách, je totiž určujícím prvkem, který Daniel Arsham vkládá do svých děl. Skrze jeho sochy „prochází čas“ a jsou vlastně postaveny coby relikty současnosti v budoucnosti. Na MV Agusta Superveloce se proto objevují „vysypané“ plochy s krystaly.

„Vždycky mě fascinoval svět automotive. Designová podstata aut a motorek je vždy poplatná svojí éře a funguje jako záložka v čase. Projekt Superveloce byl příležitost prozkoumat „pohyblivou sochu“ – funkční motocykl přepracovaný do podoby sochy přidáním krystalické eroze a aplikováním barvy, která připomíná moje ostatní díla a styl.“ říká k projektu sám Daniel Arsham, který v nedávné minulosti spolupracoval třeba s Hot Wheels a jezdí v upraveném staré Porsche, pojmenovaném „Sculpture“.

Co se motorkářského pohledu týče, nic víc na speciální Superveloce vlastně není. Motorka je kompletně oděná do matné bílé barvy, a to včetně rámu a kol. Jen mechanika motoru a ovládací prvky jsou černé. To nevypadá nezajímavě, poměrně zvláštní jsou ovšem právě ty „zerodované“ části, které se nachází na kapotáži zprava u motoru a zleva nad světlometem, a dále na krovce místo sedla spolujezdce.

Víc za tím nehledejte, na druhou stranu lze namítnout, že konkrétně Superveloce od MV Agusty je umění na kolech už samo o sobě. Supersport v neo-retro designu má skvostné křivky, které vyniknou v jakékoliv z mnoha barevných kombinací, co se objevily ve výrobě. Srdcem stroje je potom tříválec o objemu 798 cm3, podávající výkon 147 koní ve 13 000 otáčkách. Vlastně jak tak koukám do aktuální nabídky MV Agusty, kde se objevuje třeba skvostná limitovaná edice 98 v rudém laku, tak si říkám, že bych si zerodovanou bílou podivnost od akademického sochaře asi úplně nevybral.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist