yamaha_demo_tour




MV Agusta představila v Miláně enduro LXP Orioli

Čekání na Lucky Explorer skončilo. A skončilo motorkou, která je sice stejná jako dříve představené prototypy, ale jmenuje se jinak. Seznamte se s LXP – s motorkou, kterou MV Agusta označuje jako „první luxusní cestovní enduro na světě“. A i když se vlastně jedná o produkční verzi Lucky Exploreru, původní název je pryč a s ním i idea samostatné dceřiné značky. Místo toho je tady zkratka LXP a taky jméno Edi Orioli. První edicí totiž MV Agusta poctila legendárního italského závodníka.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Edi Orioli vyhrál na konci osmdesátek a během devadesátých let celkem čtyři Dakary, tehdy ještě na Cagivě Elefant s ikonickým zbarvením Lucky Explorer. Právě tyto závodní stroje stály coby inspirace při vzniku cestovního endura MV Agusty, a vidět je to nejen na přídi bez zobáku s dvojicí světel, ale i na zbarvení, kombinujícím bílou barvu s trikolorou. Na plastech nádrže a dalších místech se dokonce objevuje původní kruhový motiv „tehdejšího sponzora“. Alespoň tak mluví nová tisková zpráva – fakt že se jednalo o značku cigaret Lucky Strike už zmíněn není. Koneckonců dost možná proto zanikl původní název Lucky Explorer. Z tiskových fotek to vypadá, že jej nalezneme už pouze ve formě nápisu na gripech.

Ovšem tesknit nad ztrátou názvu by nedávalo smysl. Podstatné je, že LXP přiváží vše, co MV Agusta představila na prototypech již dříve. Dostáváme tedy velké cestovní enduro, v jehož hliníkovém rámu se ukrývá tříválec s označením 9.5. Ten poskytuje z objemu 931 cm3 pěkných 124 koní výkonu, dosahovaných v 10 000 otáčkách, a 102 Nm točivého momentu v 7 000 otáčkách. Jde o úplně nový motor, vážící střídmých 57 kilogramů, vybavený přepracovaným mazáním a chlazením, ale i zvlášť vyjímatelnou převodovkou nebo vačkami s DLC povrchovou úpravou. Italové slibují vše, co by měl správný tříválec mít – silný tah v nízkých a středních otáčkách a říznost v těch vysokých.

Po stránce elektroniky spoléhá LXP na šestiosou jednotku sdružující náklonové ABS s kontrolou trakce. Kontrola trakce půjde samozřejmě vypnout, stejně jako ABS na zadním kole. K mání je také kvarteto jízdních režimů v čele s jedním nastavitelným, a nechybí sedmipalcový TFT displej, skrze který se vše ovládá. Osvětlení motorky je samozřejmě kompletně LED, a to včetně podsvícených ovladačů. Už ve standardní výbavě je rychlořazení či tempomat.

Zmíněný hliníkový rám má hliníkovou kyvku, ocelový podsedlák a stojí na vyplétaných kolech off-road rozměru 21 palců vpředu a 18 palců vzadu. Plně nastavitelné tlumiče Sachs na obou stranách mají shodně 210 milimetrů zdvihu, sedlo je nastavitelné buď na 850, nebo 870 milimetrů výšky. Vpředu zpomalují monoblokové brzdiče Brembo Stylema na kotoučích o průměru 320 milimetrů. MV Agusta uvádí jen suchou hmotnost, která činí 224 kilogramů. Nádrž je dvacetilitrová.

 

Aerodynamická ochrana je podle MV Agusty navržena tak, aby se kolem jezdce udělala při vyšších rychlostech „klidná zóna“ bez turbulencí. Ergonomie trojúhelníku stupačky-sedlo-řídítka má zajistit pohodlí, ale i ovladatelnost v terénu, kdy jezdec stojí ve stupačkách. Do terénu jsou zamýšleny také padací rámy, doplněné o hliníkový kryt pod motorem nebo přídavná světla. V nabídce příslušenství pochopitelně nechybí dvojice pořádných hliníkových kufrů, které mají dohromady 71 litrů objemu.

LXP jde na trh v první vlně coby limitovaná edice Orioli, omezená na 500 kusů celosvětově. Každá motorka ponese Orioliho vlastnoruční podpis a certifikát, ale dostanete k ní i sadu příslušenství s homologovaným výfukem Termingnoni s karbonovými prvky. Ten sníží hmotnost motorky o 4 kilogramy. Cena této edice zatím není oficiálně známá, předpokládáme však, že bude brzy následovat i „běžný“ neediční model.

Další modely na výstavě Eicma v Miláně:

MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro

MV Agusta Brutale 1000 RR Assen

MV Agusta Dragster RR SCS America

 

MV Agusta Superveloce 98 Edizione Limitata

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist