yamaha_demo_tour




Kymco rozšíří nabídku maxiskútrů, ukázalo i terénní 550

Jaký skútr byl hlavní hvězdou na stánku značky Kymco? Záleží, z jakého úhlu pohledu se díváte. Největší pozornost totiž určitě lákal koncept terénního maxíku nazvaný CV-L6, ovšem z komerčního hlediska to jednoznačně byly jiné modely. Adeptů bylo více.

Kapitoly článku

CV-L6

Nemůžeme nezačít právě touhle skútrovou adventurou, byť k ní máme suverénně nejméně informací. Vlastně skoro žádné, neboť tisková zpráva je plná emocí a toho, jak se CV-L6 hodí vlastně úplně na všechno (snad s výjimkou vaření), ale jinak relevantní technické informace žádné. Jo ještě že má dostatečný a rozšiřitelný úložný prostor, což je celkem zajímavé prohlášení, jenom těžko říct, jestli se to rozšíření bude dít nějakým podobným stylem, jako to má BMW u svých skútrů (FlexCase), nebo to znamená prostě a jednoduše montáž kufrů. Ty měl jak vystavený kousek, tak je najdete na všech (pouze třech) studiových fotkách.

Co můžeme o CV-L6 tedy říct? Zase tak málo toho není. Technický základ vychází z modelů AK 550 nebo CV3, prostě dvouválcová pětpade o výkonu přes 50 koní uložená i s variátorem v „břiše“ stroje, zadní kolo nese motocyklová hliníková kývačka a je poháněno ozubeným řemenem. Ta kyvka je úplně jiná než na výše zmiňovaných modelech, jediný tlumič je sice také uchycen na levé straně horizontálně jako na AK, ovšem tady má ještě zajímavě udělané přepákování. Přední kolo vede upside-down vidlice motocyklového typu, tedy uchycená ve dvojici brýlí, přičemž na horních jsou klemy na trubková řídítka. Zdvihy odpružení si Tchajwanci nechávají pro sebe, ale na pohled to vypadá slušně, rozhodně nepůjde jenom o převlečené AK. Brzdovou soustavu v Kymcu nepodcenili, jak je u téhle značky zvykem, počítat můžete s trojicí kotoučů a přední třmeny jsou radiálně uchycené čtyřpístky Brembo. Kola mají ten správný rozměr, vpředu je pneumatika 120/70R17, vzadu 160/60R15, čili úplně stejné obutí jako na Hondě X-ADV, která, až (nebo spíše pakliže) se CV-L6 dostane do sériové výroby, bude hlavním konkurentem tchajwanského dobrodruha. Jak známe Kymco, napřesrok to určitě nebude…

Downtown 350GT

To je přesně případ Downtownu 350GT, protože ten už loni v Miláně stál, ale až letos se jednalo o sériovku s možností objednání na rok 2024. Jde samozřejmě o nástupce New Downtownu 350, který nám už designově poněkud zestárl, gétéčko je proti němu o dost víc chic. Působí o dost lehčím a elegantnějším dojmem, je zároveň takové ostré, přičemž se nepracovalo jenom na plastech – podívejte se třeba na ty moc pěkné nové ráfky. Ty by mimochodem měly být o palec větší než doposud – v tiskové zprávě se sice mluví o průměrech 14“/13“, na studiových fotkách je však jednoznačně vidět 15“/14“. Jelikož i všechny ostatní informace z tiskové zprávy odpovídají do puntíku technice stávajícího New Downtownu, těžko říct, jestli jim věřit. Vlastně jeden rozdíl jsme našli, sedlo má prý hranu ještě níže než dosud, v 775 mm. Ale i kdyby se nic dalšího nezměnilo, nebyl by to žádný průšvih, „dauntaun“ vždycky fungoval na jedničku a jeho 321kubíkový jednoválec s 28 koníky a 30 newtonmetry dokázal se 198 kg těžkým maxiskútrem hýbat bez problémů. Z výbavových prvků určitě potěší nový TFT displej s konektivitou a kontrolou tlaku v pneumatikách, dále je tu třeba kontrola trakce, bezklíčkové zapalování nebo USB zásuvka. Pod sedlo byste měli dostat integrálku a jetku.

Sky Town 125/150

A tohle je model, který podle nás je ze všech novinek Kymco ten nejdůležitější. Je to další „town“ v nabídce, v tom už se člověk začíná trochu ztrácet, ale vy si ho můžete pamatovat jako „PCX od Kymca“. Však se podívejte na tu boční siluetu, tohle je PCX jak vyšité. A připomíná ho i vyjádření výrobce, že jde o „nový globální skútr“, přesně takhle totiž Honda před těmi dlouhými lety své tehdy úplně nové PCX také prezentovala.

Každopádně Sky Town by mohl být o dost levnější, tady se uvidí, jakou Kymco nasadí cenovou politiku, protože zatímco Honda se nám s výbavou postupně vylepšila a zákonitě taky podražila, tak Kymco sází na jednodušší techniku a maximální praktičnost. V Itálii se prezentovala především verze 150 s tím, že bude v nabídce i 125, která Čechy bude z legislativních důvodů zajímat určitě mnohem více. Jako pohon slouží vzduchem chlazený motor, které ale Kymco mělo vždycky velmi dobré, a tady je nová generace nazvaná Green Power. Tenhle jednoválec je našláplý na rovných 11 koní a točivý moment 9,8 Nm. Jelikož má Sky Town vážit bez náplní 117,5 kg, mohlo by to být víc než dostatečné.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Sky Town se světem bude potulovat na kolech s rozměry opět shodnými s Hondou PCX, vpředu 110/70-14, vzadu 130/70-13, a proti Hondě sice vzadu nabídne kotoučovou brzdu, ovšem ve verzi 125 cm3 také „jenom“ kombinovaný brzdový systém namísto ABS. Ovšem to má Honda beztak jenom na předním kole a opět platí, že to bude hodně o ceně. V praktičnosti vypadá Sky Town hodně nadějně, před řídítky má hezký LCD displej, pod nimi dvě úložné přihrádky (otevřenou s USB zásuvkou a uzavřenou klikací), pod sedlo byste měli dát integrálku. Na stánku stála verze vybavená velkým, avšak elegantním plexi, které je i na studiových fotkách a taktéž je zdůrazňováno v tiskové zprávě, na oficiálním video ovšem jezdí Sky Town bez něj, tak uvidíme, jaká bude realita. Proti Hondě chybí bezklíčkové zapalován nebo start-stop, naopak i zde najdete kontrolu trakce.

Micare 125

Ani tohle by nemusel být úplně marný přírůstek do nabídky Kymca, pokud na něj výrobce nasadí nějakou hodně zajímavou cenovku. Opět bychom mohli pro lepší orientaci říct, že tohle je skútr postavený ve stejném duchu jako Honda Vision, což je sice „jenom“ stodesítka, ale upaluje moc pěkně a stojí směšných 60 tisíc. Jelikož o dost větší Agility 125 S prodává Kymco za 65, mohl by Micare jít o dost níž.

S Visionem jej spojují hubená 14“ kolečka, rozvor 1280 mm, čistě „sedací“ ergonomie i vzduchem chlazený motor s prakticky stejnými hodnotami 6,4 kW/9,2 Nm. Kymco je se svými „suchými“ 106 kg o něco těžší, ale pořád je to prostě tintítko. Pod sedlo dáte velkou jetku, dvě otevřené přihrádky jsou pod řídítky, kotoučové brzdy mají jak jinak než CBS a osvětlení bylo svěřeno LED diodám. Nenáročný pracant s pěkným sportovním designem.

Filly 50

Tenhle model bude pro český trh asi zcela nezajímavý, dost možná se sem ani nedostane. Nicméně v Miláně stál a zmínit pro úplnost ho musíme. Jméno Filly používaly jedny z prvních důležitých městských skútrů Kymco, teď pod ním najdete maličký retro skútřík s dvoudobou padesátkou o výkonu 2,8 koně, postavenou na 12“ kolečkách.

iTuber

A tenhle skútr se na český trh nedostane prakticky jistě, i když právě tomuto konceptu bylo při tiskové konferenci věnováno hodně prostoru. Kymco si pořád „mele svou“ se svým projektem Ionex s výměnnými bateriemi, přestože se nedávno ve vší tichosti připojilo ke konsorciu velkých výrobců vyvíjejících společné baterie. Opět bylo zdůrazňováno, že existují výměnné sloty, které můžou stát kdekoli, ovšem zatímco na Tchaj-wanu tohle funguje, Evropa se k tomu staví poměrně vlažně. A velkou díru do světa zřejmě neudělají ani skútr nové elektrické řady iTuber, které jsou navíc určeny pro B2B, nikoli pro běžného zákazníka „z ulice“ na dojíždění do práce. Kupodivu tohle ale nemají být vyloženě „ploužítka“ do skladu, se 3,7kW motorem v zadním 12“ kole frčí iTuber 70 km/h a s dvojicí baterek prý dojede až 130 km. No, to asi budete muset jet hodně pomalu, když jedna má kapacitu 1,5 kWh…

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist