journeyman_brezen




KTM přijíždí s vstřikováním pro dvoutakty

KTM oficiálně odhalilo svůj nejnovější záměr, spočívající v implementaci vstřikování u dvoutaktních motorů. Již dříve se objevovaly zvěsti, že dvoutakty se „stříkačkou“ používají někteří tovární závodní jezdci, ovšem od modelového roku 2018 se stane vstřikování realitou i pro sériové motorky.

Vstřikování Transfer Port Injection (TPI) se objeví na dvoutaktech 250 EXC TPI a 300 EXC TPI, přičemž má celkově vyhladit chod motoru, zlepšit podání výkonu, ale zároveň zachovat odezvu motorů s karburátorem. Kromě toho se má také snížit spotřeba, odpadnout nutnost ladění karburátoru a dokonce i mísení benzínu s olejem ještě před nalitím do nádrže. Druhé zmíněné výhody bude pravděpodobně dosaženo externí pumpou na olej.

Zásadní informace se týká také snížení emisí. Dvoutakty s TPI by totiž měly projít striktní emisní normou Euro 4, což znamená, že bychom mohli na trhu opět spatřit jejich homologované varianty.
KTM zatím podalo pouze střípky prvních informací a na další detaily, snad včetně podrobnějších technických rozborů, si musíme počkat do 15. května 2017. Právě tehdy bude modelová řada pro rok 2018 odhalena kompletně. Nové stroje s novými motory potom k evropským prodejcům dorazí v létě. 

Samotné KTM bere příchod vstřikování do segmentu dvoutaktních motorek jako velký krok kupředu. Podle rakouské značky byl samotný dlouhý vývoj velkou výzvou, neboť bylo potřeba „spojit výhody vstřikování s mantrou Ready to Race".

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist