Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Ved ty si vobec nepochopil o com pisem...Yamaha ma vsetky lodne motory 2T zo vstrekovanim momentalne ale to tvoja mudra hlava asi ani netusila. Ja som pisal o technologii ktora tu je uz 50 rokov nie je to nic nove ale tak sa to prezentuje a to sa mi nepaci...
jasne deluxe..tak si sadni na to tvoje 50 rocne enduro so vstrekovanim a chod si zajazdit a nemusis tu stracat cas citanim si o nejakych amateroch ach jo, tieto diskusie, mudrovanie bez znalosti na zaklade par foto. dolfe..problem u 2t nie je len olej (fakt je ten ze pri klasickom mazani su motory v niektorych rezimoch brutalne premazavane) ale to ze nespalena zmes ide vyfukom von...a prave vstrekovanim sa to dokaze regulovat, na rozdiel od 4T je tu na vsetko ale podstatne menej casu.
stejně mi pořád vrtá v hlavě ta euro 4.
je ta norma stejná pro motorky i auta?
u auta by to 100% znamenalo lambdu před katem,kat a k tomu lambdu za katem...,tak nějak jsem si i myslel,že něco,co spálí 0,5l oleje na 1000km nemá šanci,projít euro 4...
nebo je to v podobném duchu,jako 9Kw v techničáku?
má někdo seriózní odpověď?
Treba napisat aj nejake fakty k tomu aby ludia neboli uplne zdegenerovani z toho reklamneho brainwashu,,,, "nově vyvinutého systému vstřikování" to je absolutny nezmysel a kandiduje na blud mesiaca. Vstrekovanie paliva do 2taktov tu mame pocitam uz tak 50 rokov naozaj v roznych modifikaciach a podobach. Cize nic nove nevymysleli ani na nic nove neprisli. Jedina pozitivna vec na tom je ze KTM sa odhodlalo spustit seriovu vyrobu lebo v tej dobe nemal nikto nemal zaujem riesit emisne normy, vyssiu cenu vyroby a konecnej ceny. Samozrejme ze takyto stroj je o dost komplikovanejsi a odpada ta carovna pointa 2taktu. Pointa je ze motor je jednoduchy,lacny a vykonny, viete ho opravit a servisovat aj v "domacich" podmienkach. To boli aj dovody preco sa doteraz masovo nerozsiril ten 2t zo vstrekovanim a japoncici upustili od seriovky tak 30 rokov dozadu...
Motor sa maze vstrekovanim oleja do sania, za skrtiaciu klapku. Ma samostatnu nadrzku a el.cerpadlo, ovladane z ECU podla zataz. a otac. motora.
Myslim, ze aj vzhladom na dalsiu elektroniku, tak ostatne veci, ktore funguju dobre (skrtiaca klapka, karbonove jazyckove ventily, vyfukovu priveru), tak tie nechali mechanicke. Je o tom detailny clanok na enduro21
Jsem rád, že 2takty neumírají, jen bych se vás chtěl zeptat, pokud se vstřikuje směs do přefukových kanálů, jakým způsobem se potom maže spodek, nebo spíš celkově, jakým způsobem se mísí olej s benzínem, jestli olej jde normálně přes oilmastra do sání a vstřikování tam pošle jen benzín, nebo jak to vlastně funguje.
Hrnous: Shodou okolností také rakouská firma AVL nebo Puch, podobný systém navrhla už v 80 letech. Trysku ale použili jednu a byla umístěna v zadním přefuku kolmo nebo šikmo nahoru. KTM používá trysky dvě, s největší pravděpodobností ve vedlejších postranních přef. kanálech a benzín vstřikují směrem dolů proti proudu vzduchu. Škoda, že ovládání výfukové přívěry zůstalo mechanické. Dvě trysky používala Bimota, ale byly umístěny nad přefuky a vstřikovaly otvory ve válci šikmo nahoru do spal. prostoru. Hrnousi, škoda že jsi nepodal patentovou přihlášku, KTM to udělala... Jsem zvědavý, jak bude reagovat konkurence...
KTM v offroad segmentu opět o x let napřed, jen tak dále. Už se těšim na dalši informace a samozřejmě na svezení.
hrnous, nevím co si provozoval ty ale sériový enduro na závody to asi nebylo..
Objevili ameriku. Já provozoval starý dvoutakt se vstřikama do přefuků už nějaký ten rok s našima jednotkama. Akorát se pak směs řídila podle teploty výfukových plynů - egt, namísto klasické lambdy.
https://www.youtube.com/watch?v=BMkF6Kd0h_M
OSSA to už nějaký ten rok dělá..
Ved ty si vobec nepochopil o com pisem...Yamaha ma vsetky lodne motory 2T zo vstrekovanim momentalne ale to tvoja mudra hlava asi ani netusila. Ja som pisal o technologii ktora tu je uz 50 rokov nie je to nic nove ale tak sa to prezentuje a to sa mi nepaci...
jasne deluxe..tak si sadni na to tvoje 50 rocne enduro so vstrekovanim a chod si zajazdit a nemusis tu stracat cas citanim si o nejakych amateroch ach jo, tieto diskusie, mudrovanie bez znalosti na zaklade par foto. dolfe..problem u 2t nie je len olej (fakt je ten ze pri klasickom mazani su motory v niektorych rezimoch brutalne premazavane) ale to ze nespalena zmes ide vyfukom von...a prave vstrekovanim sa to dokaze regulovat, na rozdiel od 4T je tu na vsetko ale podstatne menej casu.
stejně mi pořád vrtá v hlavě ta euro 4.
je ta norma stejná pro motorky i auta?
u auta by to 100% znamenalo lambdu před katem,kat a k tomu lambdu za katem...,tak nějak jsem si i myslel,že něco,co spálí 0,5l oleje na 1000km nemá šanci,projít euro 4...
nebo je to v podobném duchu,jako 9Kw v techničáku?
má někdo seriózní odpověď?
Treba napisat aj nejake fakty k tomu aby ludia neboli uplne zdegenerovani z toho reklamneho brainwashu,,,, "nově vyvinutého systému vstřikování" to je absolutny nezmysel a kandiduje na blud mesiaca. Vstrekovanie paliva do 2taktov tu mame pocitam uz tak 50 rokov naozaj v roznych modifikaciach a podobach. Cize nic nove nevymysleli ani na nic nove neprisli. Jedina pozitivna vec na tom je ze KTM sa odhodlalo spustit seriovu vyrobu lebo v tej dobe nemal nikto nemal zaujem riesit emisne normy, vyssiu cenu vyroby a konecnej ceny. Samozrejme ze takyto stroj je o dost komplikovanejsi a odpada ta carovna pointa 2taktu. Pointa je ze motor je jednoduchy,lacny a vykonny, viete ho opravit a servisovat aj v "domacich" podmienkach. To boli aj dovody preco sa doteraz masovo nerozsiril ten 2t zo vstrekovanim a japoncici upustili od seriovky tak 30 rokov dozadu...
Motor sa maze vstrekovanim oleja do sania, za skrtiaciu klapku. Ma samostatnu nadrzku a el.cerpadlo, ovladane z ECU podla zataz. a otac. motora.
Myslim, ze aj vzhladom na dalsiu elektroniku, tak ostatne veci, ktore funguju dobre (skrtiaca klapka, karbonove jazyckove ventily, vyfukovu priveru), tak tie nechali mechanicke. Je o tom detailny clanok na enduro21
Jsem rád, že 2takty neumírají, jen bych se vás chtěl zeptat, pokud se vstřikuje směs do přefukových kanálů, jakým způsobem se potom maže spodek, nebo spíš celkově, jakým způsobem se mísí olej s benzínem, jestli olej jde normálně přes oilmastra do sání a vstřikování tam pošle jen benzín, nebo jak to vlastně funguje.
Hrnous: Shodou okolností také rakouská firma AVL nebo Puch, podobný systém navrhla už v 80 letech. Trysku ale použili jednu a byla umístěna v zadním přefuku kolmo nebo šikmo nahoru. KTM používá trysky dvě, s největší pravděpodobností ve vedlejších postranních přef. kanálech a benzín vstřikují směrem dolů proti proudu vzduchu. Škoda, že ovládání výfukové přívěry zůstalo mechanické. Dvě trysky používala Bimota, ale byly umístěny nad přefuky a vstřikovaly otvory ve válci šikmo nahoru do spal. prostoru. Hrnousi, škoda že jsi nepodal patentovou přihlášku, KTM to udělala... Jsem zvědavý, jak bude reagovat konkurence...
super jsem zvědavý,jak to bude fungovat...
KTM v offroad segmentu opět o x let napřed, jen tak dále. Už se těšim na dalši informace a samozřejmě na svezení.
hrnous, nevím co si provozoval ty ale sériový enduro na závody to asi nebylo..
Objevili ameriku. Já provozoval starý dvoutakt se vstřikama do přefuků už nějaký ten rok s našima jednotkama. Akorát se pak směs řídila podle teploty výfukových plynů - egt, namísto klasické lambdy.