KTM míří na segment litrových naháčů s 990 Duke
Text: Dominik Valášek | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 7.11.2023 | Zobrazeno: 10 207x
Text: Dominik Valášek | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Střih: Honza Zajíček | Zveřejněno: 7.11.2023 | Zobrazeno: 10 207x
Je to pěkný, světlo sice na údržbu na hovno, designově dle videa nevypadá špatně, bral bych jí také v černé, ale díky již nechci, se svým dukem 790 jsem měl spousty lehčích problémů. Prostě spolehlivost strojů této značky je celosvětově špatná a motor L8C má problémů spousty. Kdyby mě někdo nutil KTM, jedině 1290 R, tam bych byl co se týká spolehlivosti více v klidu.
3 reakce
Nemôžem si pomôcť ...
Zajímavý, že dneska už se mi líbí o moc víc než včera. Nejspíš člověk potřebuje chvíli na zvyknutí. Na tom videu vypadá i nějak líp než na fotkách a je tam vidět snaha o sjednocení řady se Super Dukem. Mytí předního světla asi jedině wapkou, jinak si nedovedu představit jak z toho ten hmyz dostat. To světlo by to snad mělo vydržet, ale víc se mi líbí to z předchozích verzí. Výkon, krouťák a hlavně hmotnost slibují mega porci zábavy. Po tom co jsem teď odjezdil dvě sezóny na motorce s pohotovostní hmotností 196 kg už bych nic těžšího nikdy nechtěl. Prodej Afriky Twin mě zachránil od konce motorkaření, protože už mě 21 kolo a 245 kg fakt strašně nebavilo. Tahle KTM bude určitě skvělá a chtěl bych radši černou, protože ty oranžový kola mě moc neberou.
3 reakce
ted jsem kouknul na video a me se to moc libi :) ale zatim si necham svoji vymazlenou 890.
Buď mají dizajnéři postiženej mozek covidem nebo vědí víc než my a připravují lidstvo na střet s cizí civilizací.... Jdu se radši pokochat do garáže na stroj z normální doby...
Ano, takhle má vypadat promo video na bláznivou motorku. Frajer dělá kraviny na opuštěným letišti a evidentně mu to jde... Žádný smysl, ale to od toho ani nikdo nečeká...
Srovnávám to s videem na novou Ducati HM, kde se z nějakého neznámého důvodu vyskytují děti na párty...
Vzhled nehodnotím - je to věc individuální a dokud se to nezačne srát, tak na tom bude kopec srandy. Jediné co mě trochu zaráží je ten zadní tlumič hned nad tím hrncem na kterém není žádný tepelný štít. Aby to nebylo další TL1000S. Než vyjedete z města, tak bude asi slušně předehřátý.... No nějaký Racing výfukový kit za baťoh to asi vyřeší, ale v sérii...?!
1 reakce
počkal bych na reálnou plnou hmotnost, sranda to ale bude určitě i tak
U mě dobrý, u takovýhle motorky nijak moc o vzhled nejde. Jak KTM nemám rád, něco prostě dělají dobře, to se jim musí nechat.
Vypadá to jak dámský orgán s pořádnejma hudrovadlama Nějak mě přijde vubec poslední 2 až 3 léta, napříč prakticky všemi výrobci, že moto designéři už nevěděj kudy kam, něco jako tvůrčí krize. Že by za to mohla covidšaškárna?
1 reakce
ředitel ktm říkal, že budoucí modely střední třídy budou všechny z cfmoto (a z číny unikly i nákresy tohoto motoru 990). Taky není v nabídce ktm model duke890-2024at.
A v tiskové zprávě je zajímavé označení hmotnosti: total motorcycle weight (to může být bez benzínu že..)
1 reakce
Ten čumák je divnej (vypadá to jak lapač na hmyz ), ale spíš mě zaráží ten výkon a krouťák, kterej je prakticky stejnej jako u Duke 890 R. Nevim kdo na tavovýhle našlapaný motorce pozná + 1,5 kw a + 4 Nm.
Jestli se kvůli 1,5 kw vyplatí dělat nový motor.
Takže jediná výhoda bude trochu menší váha.
Rozhodně svou 890R za 990 měnit nebudu.
3 reakce
každej píše, jak je to ošklivý, ale mě se všechny současný duky hrozně líbí Za mě dokonce víc, než streetfighter...
Jakkoliv se na rozdíl od většiny osazenstva tohoto serveru řadím mezi fanoušky moderního "ufo" designu, tak tohle je na mě moc. Neříkám, že je to hnusný, spíš bych to označil jako samoúčelný nebo přehnaný, každopádně 890 se mi líbila víc.
Kurňa, takhle má vypadat reklama na motorku. Žádná hudba, jenom řev motoru a gumovačky. 10/10
Každopádně asi jim došly vývojové body u ovladatelnosti a živosti, protože když se mělo investovat do krásy, tak už prostě nebylo kde brát
No, ještě že ji ze sedla nevidíš
Ten sběrač bordelu vepředu je fakt hroznej,ale jízda to teda asi bude
Může to jet jak debil, ale je to ho..o platný, když bych si při každé návštěvě garáže musel ugrcnout. To je fakt odporný stroj!!! BMW a Yamaha jsou proti tomu miss universe. A to nejsem žádný staromilec. Snad to nebudu na silnicí často potkávat...
2 reakce
Nevěřím jim tu váhu ani zbla - oproti 890 prý až 10 kg dolů? Nesmysl, kde a čím by to asi tak nahnali?
Měl jsem 890R, tak vím jak už u ní bylo všechno odlehčený na max...
1 reakce
KTM si postupem času vybudovala svojí vlastní tradici – každá nová motorka musí být ještě hnusnější, než ty předešlé. A té své tradice se skálopevně drží. To, jak vypadají přední světla, jsme jako kluci čmárali křídou na zdi, akorát jsme ještě přidělali paprsky, jako kolem sluníčka. Obávám se, že u KTM i na ně časem dojde, protože moderní design se musí pořád posouvat dopředu.
Zajimavý design …
A mě se 990 líbí … Škoda ze nemá letmak a 160 koni … hned bych o ni uvažoval …. 1390 má mít stejný předek a stále letmak tak to je asi ten důvod … proste KTM
..aaaa cenu o najskaredsi predok motorky na vystave EICMA vyhraaaaavaaaa...KTM Duke 990
Je to ošklivé, ale pojede to super...
Bude to svižná hračka, ale krásy moc nepobrala. 17 let pokroku a 3 koně nahoru = až se to za zatáčkou narovná, tak si to dá Ducatí Superquadro v SF V2 k snídani. Oranžovou bych asi překousnul, ale v černé vypadá laciněji než předchozí model. Z profilu jsem původně myslel, že je nádrž pod prdelí.
Nehodnotím tech. parametry - ale pánové z redakce to celkem přesně napsali - PREDÁTOR, to je ten správný výraz při prvním pohledu . Motorka do tmy, deště a mlhy - nevím kolika lidem se to může líbit.
Nejsem fanoušek designu KTM,ale co je moc, to už je příliš. Naprostá katastrofa, hlavně to jakoby světlo, opravdu se to někomu líbí? A když ano, chce ten patvar fakt čistit od hmyzu?
...a budúci rok bude 990 Adventure mk.2 história sa opakuje
2 reakce
V článku se píše, že jsou v základu frézovaný brýle, který obyčejně bývají v katalogu PP. Ale na fotkách jsou obyčejný. Frézovaný vidím jen na tom jednom kousku nastrojeným i do ostatních PP doplňků....
1 reakce
Poměr výkon vs. hmotnost je parádní !
Ale proč jsou všechny KTMky tak hnusný, tuhle nevyjímaje ?