yamaha_demo_tour




Duke GP je hezčím bráchou standardního Vévody

Jestli jste četli náš test KTM 890 Duke, určitě si vzpomenete, že nám na něm vyloženě vadila pouze jedna věc, a tou byla nevýrazná až nudná grafika. V Mattighofenu jsou ale evidentně věrnými čtenáři našeho serveru a propast mezi základním Dukem a hezčím a technicky hodnotnějším Dukem R proto teď překlenují pomocí nového modelu s přídomkem GP.

Jen design, v ničem jiném se gépéčko od standardu neliší. Upřímně, od motorky s označením GP jsme čekali víc, kátéemka tuhle premiéru hlásila měsíc dopředu a tak nějak jsme doufali, že na nás vypadne kapotovaný silniční Duke R připravený tak, aby se mohl utkat s Ducati Panigale V2 a Triumphem Street Triple RS v kapotovaném provedení v letošním mistrovství světa supersportů, které se jede podle nových pravidel. Nestalo se, rakouská značka se zřejmě bude držet pouze svého programu v GP.

Je tedy důvod, proč si do krámu jít koupit novinku jménem 890 Duke GP? Když o tom tak přemýšlím, vlastně teď už nevidím jediný důvod, proč si koupit základního Duka. Cenový rozdíl je totiž minimální, pouhých pět tisíc korun – Duke je za 294 900 Kč a gépéčko za 299 900 Kč. Erko už je za 326 900 Kč poněkud odskočené, a jestli jsem v testu říkal, že bych si ho vzal ne proto, že bych tolik chtěl jeho lepší techniku, nýbrž kvůli vzhledu, tak model GP mi právě ušetřil pěkných pár kaček. Na tohle už se kouká podstatně veseleji, barvy prý kopírují tovární GP speciály. Takhle má podle mě vypadat sportovní kátéemka. Oranžovo-šedá grafika, oranžové ráfky a k tomu je tady ještě oranžový podsedlový rám s krytem namísto sedla spolujezdce, jako to má dražší erko. Motor je úplně stejný, tedy řadový dvouválec s objemem 889 cm3 a parametry 115 koní/92 newtonmetrů, na podvozku výrobce hlásí akorát nové pružiny vpředu i vzadu. A to je vše. Na jednu stranu je 890 Duke GP zklamáním, na stranu druhou vlastně Vévodou, kterého jsme chtěli.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist