globalmoto_kveten




Kawasaki si registrovalo patent na přeplňování

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
PesiRR (11) napsal 04.11.2011 v 22:19

to mettalmulisha: Už předválečné speciály BMW v mistrovství světa měly kompresor .A závodily velice úspěšně , než byly po válce zakázány. A to bych nedal ruku do ohně, že byli bramboráci první.

Malus-Animus (1) napsal 02.11.2011 v 18:20

pokud..tak to bude pěst boží

bulldogbiker (-3) napsal 31.10.2011 v 00:21

hmm odborníci...

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 26.10.2011 v 11:26

babacoote:

alphaville (11) napsal 22.10.2011 v 09:09

Těžko někomu něco vysvětlovat,když nechápe,že kompresor je něco jiného než turbo a naopak.

Babacoote (-2) napsal 21.10.2011 v 08:31

Patentován byl kompresor jako součást motoru tak už to pochop!!! co se týká turba tak to kurví hlavně samo sebe, motor s turbem má nižší kompresní poměr tím pádem je na vyšší tlakování válců uzpůsoben ale hlavně instalován byl KOMPRESOR !!! Co se týká průběhu motoru tak jedni brečí že to nemá spodek a když jim ho někdo poskytne tak zase budou brečet že to táhne od spodu a nemá to charakter Hold welcome in Czech republic

memphis.unv (17) napsal 20.10.2011 v 16:38

a co se týká výkonu versus průběhu, turbo k.u-r,ví motor, pak ten jeho charakter stojí za hnědku, úplně to ten vjem degeneruje
tak co to má byt když si můžu jet od 2 do 10 tyček aniž bych poznal rozdíl? to si můžu koupit autobus

memphis.unv (17) napsal 20.10.2011 v 16:36

když si já teď jako nejposlednější amatér nechám patentovat motorku s raketovým motorem, bude ze mě najednou taky objevitel světovýho formátu?
nebo když dám dohromady televizu a mikrovlnku? dvě věco který všichni známe z každodenního života desítky let ale zásluhy budou přisuzovaný mně aji kyž jsem se na věci samotné nijak nepodílel
je to asi tak podobný jako když jsem se v jednom článku dozvěděl že jsme japoncům vděční za kotoučovou brzdu. a hle, ona spatřila poprve světlo světa asi až v 70. letech a to na motorce

Dan_Viper (0) napsal 18.10.2011 v 09:43

to: mettalmulisha, článek není o kompresoru v motorce, ale v motoru: "Na americkém patentovém úřadě byl zaregistrován motor s kompresorovým přeplňováním." Ostatně samotný kompresor v motorce by neměl smysl, jedině že by to byla lednička Ale teď vážně, je možné, že by použili nějaké technické řešení související s přeplňováním, které by si dali patentovat, nikoliv ale použití kompresoru jako takového. Tento se samozřejmě používá řadu desítek let a pro patent je jedno do čeho je motor zabudován. Navíc nemáš pravdu, že by se kompresor v motorkách nepoužíval, respektive pokusy o jeho užití - jen z poslední doby např.: Horex VR6 SOHC, Ducati Monster S2R kompresor.

BlackBlade (15) napsal 18.10.2011 v 09:25

Babacoote, pěkně jsi to popsal a máš pravdu!

seikos - ano, kompresory se u motorů používají, ale za posledních 15 let, co motky sleduji, nemá žádná sériová mašina kompresor, takže jak to tedy je s tím patentem? Třeba si nechali patentovat řešení pro sériové motky...

Babacoote (-2) napsal 18.10.2011 v 08:02

Nechápu proč tady každý haní použití přeplňování s argumentem velmi vysokého špičkového výkonu. Přeplňování je především o průběhu výkonu, což je problém všech vysoce výkonných motorů a v poslední době zvláště. Nejvšší kroutící momenty jsou nezřídka položeny v otáčkách kolem 10000 ot. a o pár tisíc dále maximální výkon. Vždyť i litry už točí to co před deseti lety šestikila. Výhoda přplňovaného motoru je ve velmi nízko položeném kroutícím momentu, což má za následek silný zátah v nízkých otáčkách. Myslím, že právě toto je cílem proč přeplňovat motor, než dosáhnout extrémního výkonu ve špičce na což jsou u Kawy specialisti Pokud chceš využívat potenciál motoru musíš ho držet mezi maximálním kroutícím momentem a maximálním výkonem. Což v reálu znamená u nové ZZR 1400 držet motor mezi 7500 a 10000 ot. Kompresor umožní položit max kroutící moment třeba ke 2000 ot. což v reálu znamená držet motor mezi 2000 ot. a 10000 ot. Nemluvě o čitelném průběhu motoru s postupným přeplňováním. Právě kompresor na rozdíl od turba nepotřebuje pohon výfukovými plyny takže onen turboefekt je také do značné míry potlačen. Takže pánové není to o 350 koních i když jak známe kavu tak u 200 koní nezůstane

DMC.motobiker (-23) napsal 18.10.2011 v 00:46

kostis1> Nepřidávej si koňíčky! Tak jasně, na slušný poválení ti stačí i fichtl , ale stejně se dělají i o dost silnější mašiny - takže proč ne! Čím víc krouťáku a výkonu, tím líp! Ale taky na tom nevidím nic moc převratného k patentování - možná tak k potentování! To si jako Kawa patentovala kompresor v motorce? Každopádně to je asi jedno , hlavní je, že to asi pojede a to nejspíš celkem dost!

mettalmulisha (0) napsal 18.10.2011 v 00:25

kompresori v motorkách 90 let jo že jsem do dnes žádnou takovou neviděl pane Seikos

paloh (0) napsal 17.10.2011 v 22:44

5 rokov pozerám na tento portál len tak bez registrácie, ale teraz som sa zaregistroval a dávam SEIKOSOVI za postreh.

seikos (975) napsal 17.10.2011 v 21:27

Kawa si nechala patentovat kompresor? Otázka zní - pořádala o registraci patentu nebo ji byl již patent přiklepnut? Já jen že kompresory se používají už asi 90 let. Jak tak koukám na ten nákres, tak na tom není co patentovat. 2 ozubená kola s řetízkem a za nimi rotační kompresor. Spíš mi to připadá jako registrace užitného vzoru než patent řešení

kostis1 (51) napsal 17.10.2011 v 20:21

před dvěma lety jsem boural do stromu a stačilo mi jen 80 koní,strom se ani nehnul a já byl dobitej jak pes.Ale mít 250koní,tak to bych ten strom pokácel,to je jasný...




TOPlist