yamaha_demo_tour




Indian Motorcycle 2014 - znovuzrození velké legendy

Není žádnou novinkou, že se legendární značka Indian Motorcycle letos oficiálně vrací na český a slovenský motocyklový trh. Dlouho očekávané nové stroje Indian už dorazily do ČR, ale první oficiální představení novinářům a veřejnosti se chystá až na tento týden. Tedy přesněji na čtvrtek 6.3.2014, kdy budou první „válečníci nového kmene“ slavnostně předvedeni na veletrhu Motocykl 2014 v pražských Holešovicích.

Cesta k otevření autorizovaného zastoupení nebyla vůbec jednoduchá a společnými silami ji zdolaly společnosti Meteor Motor Tech ČR, s.r.o. (výhradní dovozce všech produktů značky Polaris Industries U.S.A. pro ČR a SR) a MR43 Exclusive Motorcycles, která má na starosti v ČR a SR všechny „jednostopé produkty“ Polarisu, tedy motocykly Victory a od listopadu 2013 také Indian.
U příležitosti slavnostního uvedení na trh připravili lidé ze společnosti MR43 na holešovickém výstavišti jedinečnou výstavu historických i moderních motocyklů Indian. Představí se v ní stroje, které jindy už pohromadě možná neuvidíte. „Indiany mají v České republice obrovskou tradici a opravdu velkou skupinu příznivců. Vždyť se jich tu ve dvacátých a třicátých letech minulého století prodaly tisíce! Ing. František Mařík dokázal i v početní přesile tuzemských a evropských výrobců, kteří byli většinou i výrazně levnější, vystavět v Česku velmi silnou dealerskou a servisní síť a udělat z Indianu synonymum pro americký motocykl. No a my se teď budeme snažit jít v jeho stopách“, uvedl Ondřej Hrůza, brand manager Indianu a Victory.
„Výstavu historických strojů značky Indian jsme připravili ve spolupráci se sběrateli a soukromými majiteli rudých strojů z celé republiky včetně Národního Technického Muzea v Praze. Vůbec nám nešlo o to ukázat co nejvíce Indianů na jednom místě (…to si necháme třeba až na konec června, kdy se v Praze koná velký sraz All Iron Indians Weekend 2014…), ale připomenout českému motorkářskému národu bohatou historii této motocyklové značky a představit také zajímavé motocykly Indian vyrábené v malosériové produkci po roce 1995. Takový zmenšený průřez chronologickou řadou značky Indian Motorcycle, ve kterém se představí všechny důležité mezníky ve vývoji Springfieldské fabriky. Takže se pokusíme ukázat vše. Od standardní výrobní řady, přes některé sportovní modifikace, až po policejní, vojenské a samozřejmě závodní motocykly. Ale abych se tady neprsil cizím peřím. Bez pomoci spousty indianistů z celé republiky bychom to nikdy nedokázali. A největší zásluhy mají na celé výstavě sběratelé a kovaní znalci značky Vláďa Souček a Tonda Labík. Samozřejmě bych rád představil všechny, ale většina si nepřeje být jmenována…“, dodal ještě Ondřej Hrůza.

Na zajímavou výstavu se samozřejmě těšíme a jako jediní vám dnes máme možnost představit fotogalerii toho, co na veletrhu Motocykl 2014 už za pár dnů budete moct vidět v reálu.

1. Indian Single Board Track Racer 1914
Nejstarší motocykl na výstavě. Tovární závodní speciál se čtyřventilovou technikou a objemem motoru 500 cm3. Závodil na prkenných drahách v USA, pak v Austrálii a dnes je součástí soukromé sbírky v ČR.
2. Indian Single 1915
Další, velmi vzácný zástupce řady jednoválců s „F“ ventilovou technikou. Na ukázku, jak také může vypadat nálezový stav…
3. Indian Standard 1915
Nejstarší dvouválcový Indian ze sbírky NTM Praha
4. Indian Powerplus 1921
Typický zástupce výrobní série čítající cca 40.000 kusů, kterou vyrobil Indian pro země Dohody v 1. světové válce. Jeden z prvních Indianů, které se v ČSR objevily
5. Indian Chief 1925
„Dospělejší“ a mohutnější verze menšího Scoutu s objemem 1000 cm3.
6. Indian Scout 1926
Asi nejznámější a nejtypičtější zástupce kmene z dvacátých let. Objem motoru 600 cm3 a semibloková konstrukce legendárního inženýra Charlese B. Franklina
7. Indian Prince 1928
Prince měl být malý, lehký a velmi dobře ovladatelný motocykl pro mládež. Jednoválec o objemu 350 cm3 se vyráběl v letech 1925 – 1928, ale nikdy se na trhu pořádně neujal. Nová koncepce „otevřeného rámu“ našla později uplatnění u modelů Pony 500, Junior 500 a Sport 750.
8. Indian 101 Scout 750 Police 1930
Nejpodařenější a nejcennější verze Indianu Scout s motorem 750 cm3 a výrazně vyšším výkonem
9. Indian 4 1931
Motocykl s velmi povedeným a nadčasově řešeným řadovým čtyřválcem o objemu 1265 cm3. Původně šlo o čtyřválce značky ACE, kterou koupil Indian až v roce 1927.
10. Indian Chief 1941
Kultovní motocykl s hlubokými blatníky a nejmodernější verzí motoru s rozvodem SV a objemem 1200 cm3.
11. Indian Chief Police N.D.S.P. 1941
Chief, který sloužil motohlídkám u North Dakota State Patrol
12. Indian 741 „U.S. Army“ 1941
Typický Indian z II.světové války, kde byly tyto motocykly nasazeny v tzv. „lehké službě“ (průzkum, motospojky, rychlé přesuny…). Motor má objem 500, ale rám byl použit z výkonnějšího modelu Sport 750.
13. Indian Scout 500 1951
Velmi raritní Indian Scout s paralelním dvouválcem v anglickém stylu. Tento konkrétní motocykl byl zakoupen společností Jawa jako jeden ze „studijních materiálů“ pro vývoj čtyřtaktního dvouválce Jawa 500 OHC.
14. Indian Scout 2001
Finančně nejdostupnější zástupce reinkarnovaného rudého kmene po několika desítkách let hibernace. Motocykly této řady se v mnoha ohledech podobaly Harleyům. Motor je S&S o objemu 1 450 cm3.
15. Indian Chief Roadmaster 2003
Nový Chief už s přepracovaným motorem Powerplus 100 a kulatými hlavami. Objem 1 640 cm3.
16. Indian Chief Vintage 2012
Jeden z úplně poslední řady Chiefů vyvinutých ještě v Gilroy, ale prodávaných už v distribuční síti koncernu Polaris. Objem motoru Powerplus zvýšen na 1 720 cm3.
17. Indian Chief Classic 2014
Zbrusu nová koncepce celého motocyklu Indian. Podvozku, motoru i celkového designu. Hliníkový rám, centrální pružící jednotka, motor Thunder Stroke 111 (OHV, 2 ventily na válec), objem motoru 1800 cm3. Vývoj i výroba Polaris Industries.
18. Indian Chief Vintage 2014
Další velká novinka na výstavě MOTOCYKL 2014. Nejžádanější verze nového Indianu v retro cestovní úpravě.

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (17x):



TOPlist