yamaha_demo_tour




Indian FTR dostane verzi Sport

Své novinky na veletrhu EICMA představil také americký Indian. Velké cestovní modely prošly lehkými kosmetickými i technickými úpravami a do rodiny sporťáků FTR přibude verze Sport.

Kapitoly článku

Na rozdíl od svého největšího amerického konkurenta si Indian tradičně evropské výstavy nenechává ujít a představuje na nich tradičně aspoň nějakou menší novinku. Letošní ročník milánského veletrhu není výjimkou a tou největší novinkou je model FTR Sport. Ten nahrazuje stávající FTR S a v rodinné hierarchii sídlí těsně pod verzí Carbon a nad standardním FTR a FTR Rally. Žádné dramatické změny ovšem nečekejte, je to především estetika. Sport dostává navíc kryt sedla, „rýč“ pod motor a placatou číselnou tabulku nad předním světlem. A hned vypadá o dost divočeji, tady opravdu na první pohled vidíte, že se jedná o jinou verzi, u eska jste museli zkoumat techniku. Jiné jsou i barvy, konkrétně dvě – dominantní černá nebo bílá a k nim na doplnění šedá s červenou.

Další změnou proti standardní verzi, kterou ovšem obdrží i verze Carbon a Rally, je jiný přístrojový panel. Do FTR se stěhuje kulatý 101mm dotykový displej známý z bobberů Chief, který nabídne systém Ride Command včetně navigace, která dosavadnímu hranatému budíku chyběla. Co je shodné pro všechny modely FTR 2023, to jsou nové sportovnější koncovky výfuku a jinak naladěný brzdový systém s „pevnějším pocitem“. Co přesně to znamená, to asi zjistíme až při testu.

Druhou novinkou Indianu pro nadcházející sezónu je model Challenger Elite. Pro připomenutí, Harley má CVO, Indian dělá Elite, vždycky jednu nebo dvě motorky na sezónu. Challenger to byl už letos a asi byl oblíbený, protože s ním Američané jdou i do dalšího ročníku. A samozřejmě že ne ve stejné podobě. Stroj, jehož bude pro celý svět vyrobeno pouhých 150 kusů, dostane nové barevné provedení v safírové modré s černými a titanovým akcenty, nové ráfky Precision Cut a samozřejmě výkonné audio. Letošní šedo-černo-červená verze připomínající americké muscle-cars byla taková hrubá, tohle je elegance sama.

Co se dalších modelů týče, změny jsou pouze marginální. Úplně všechny stroje s motory Thunderstroke a PowerPlus mají novou spojku s lehčím chodem, citem i vylepšenou antihoppingovou funkcí. Springfield, Chieftain, Challenger, Roadmaster a Pursuit dostanou trošku upravená přední LED světla, od nichž má být lépe vidět, a Pursuit nabídne v krytech nohou úložné prostory. Jiné barvy a rozsáhlá nabídka nového příslušenství pro všechny modely (včetně Scoutů, které jdou dále beze změn) jsou u Indianu každoroční klasikou.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist