Husqvarna 701 Supermoto a Enduro 2017: v elitě nejsilnějších jednoválců

Krátce před začátkem výstavy Intermot přišly od Huqvarny oficiální zprávy o modernizaci obou silničních modelů. 701 Supermoto i 701 Enduro nutně potřebovaly (stejně jako řada jiných motorek) očistu kvůli normě Euro 4, ale s takovými úpravami vetšinou přichází úbytek výkonu. To ale neplatí o jednoválcích Husqvarna - ty se naopak vyšvihly na úroveň nejsilnějšího konkurenta, KTM Duke R.

Husqvarna 701 Supermoto a Enduro 2017: v elitě nejsilnějších jednoválců

Kapitoly článku

Není žádným tajemstvím, že oba modely od začáku pohání stejný motor jako některé motocykly KTM. Jenže titul nejvýkonnějšího jednoválce si oranžová značka zatím nechávala pro svůj Duke R, zatímco majitelé Husqvaren 701 Supermoto a 701 Enduro se museli spokojit s mírně očesaným výkonem. S příchodem normy Euro 4 se však lecos mění, a v tomto případě je to výrazná změna k lepšímu! Přes všechny úpravy, nutné pro snížení emisí, se parametry nového motoru dostávají na úroveň nejsilnějšího jednoválce planety: 74 koní (55 kW) a 71 Nm. To vše při zachování původního zdvihového objemu 692 ccm a servisních intervalech 10 000 km.

Kde se vzalo těch šest koní a 3 Nm navíc? Samořejmě ve vyšších otáčkách. Špička výkonu je u nového motoru posazena v 8 000 ot. za minutu, zatímco předchozí model dosahoval maxima o tisíc otáček níž. Nejvyšší točivý moment má však jezdec k dispozici zhruba ve stejném pásmu; kompletních 71 Nm nastupuje při 6 750 otáčkách, u stávajícího modelu to bylo o 250 méně. Protože Husqvarna nechtěla na úkor výkonu obětovat spolehlivost ani zkracovat servisní intervaly, pojistila hladký chod motoru systémem nuceného mazání klikové skříně.

Rozšíření otáčkového spektra motoru umožnilo také použití kovaného hliníkového pístu, který má větší průměr při současném snížení zdvihu. O přesné časování čtyř ventilů se stará rozvod OHC, efektivní spalování je zajištěno dvěma zapalovacími svíčkami, nežádoucí vibrace tlumí druhý vyvyžovací hřídel. Krmení spalovacího prostoru by se neobešlo bez moderního systému elektronického vstřikování Keihin s novou škrtící klapkou o průměru 50mm, který je s plynovou rukojetí propojen elektronicky. Husqvarna slibuje citlivější reakce hlavně v polohách blízko volnoběhu a také nižší spotřebu paliva.

KTM zatím žádné zvýšení výkonu u modelů 690 SMC ani Enduro nehlásí, a Husqvarna tím pádem momentálně nabízí nejsilnější supermoto i enduro na značkách. Zároveň ale vychází vstříc i majitelům řidičáků skupiny A2, pro které je připravena možnost snížení výkonu na zákonem požadovaných 35 kW. Oba modely jsou navíc vybaveny špičkovými brzdovými komponenty s nejnovějším ABS od Bosche. Naživo si je můžete poprvé prohlédnout už příští týden na výstavě Intermot v Kolíně nad Rýnem, k dealerům dorazí o pár dní později.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist