yamaha_mt09




Testujeme Hondu Transalp. Ptejte se, co vás zajímá!

Jednou z nejočekávanějších novinek letošního roku je bezesporu nový Transalp od Hondy. Ta vrací do nabídky slavné jméno a jde o velký návrat ke kořenům. Jak novinka funguje, to právě teď zjišťujeme v okolí portugalského Fara.

Honda si s návratem modelu Transalp dala docela načas a budeme upřímní, ani jsme v to moc nedoufali, vždyť v téhle objemové třídě už má silničně zaměřenou adventuru NC750X. Ovšem na podzim nás japonská jednička překvapila, nejprve představila Horneta a vzápětí na jeho technickém základě model XL750 Transalp.

Když se Transalp loučil s evropským trhem, byla to sedmistovka v takovém nemastném-neslaném provedení se spíše silničními než terénními ambicemi kvůli přednímu 19“ kolu. Nový model je návratem k původní šestistovce, když má vpředu jednadvacítku, a pozor, vzadu je dokonce osmnáctka! Také zdvihy odpružení jsou solidní, Honda speciálně vyzdvihuje i ergonomii při stání, takže je jasné, že tady se to s terénem myslí vážně. V Portugalsku máme přislíbených asi 10 km šotolin, tak Honzisovi držte palce, ať se někde nevyválí.

Na co jsme hodně zvědaví, je dojem z motoru. Protože nový Transalp má více kilowattů, než měl ten poslední koní. Motor je řadová semdsetpadesátka disponující pořádným stádečkem 92 koní, podpořených tahem 75 newtonmetrů, a jelikož celá motorka váží pouhých 208 kg, mohlo by to docela utíkat. V terénu asi ažaž, naštěstí je tady docela chytrá elektronika s pěti jízdními režimy včetně Gravelu. Standardní výbava není kdovíjak bohatá, ale zase se to pozitivně podepisuje na ceně na hranici 250 tisíc korun. Jestli za to nový Transalp stojí, to budeme zjišťovat na silnicích na jihu Portugalska v pátek, a jestli vás zajímají nějaké konkrétní věci, na které by se Honzis měl zaměřit nebo zeptat, napište je níže.

Představení novinek od Hondy na výstavě Intermot v Kolíně nad Rýnem

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Honzis

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Alex1604
Dotaz od Alex1604 položen 09.03.2023 11:05

Výška sedla,zdvihy,ochrana svodů výfuku- spodní plotna, co je zahrnuto v základu-elektronika, spotřeba, objem nádrže, celková váha.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 15:46

Technické údaje jsou uvedeny u modelu v naší databázi https://www.motorka...-xl750-transalp.html , poměrně podrobné představení bylo v tomto článku https://motorkari.cz/a/v5x . V testu bude samozřejmě zopakováno.

puffybodie
Dotaz od puffybodie položen 09.03.2023 11:21

Motor je vcelku jedno, ale:

1) jak dlouho bude poskytovat vyrobce aktualizace pro SW motorky a displej aneb je zarucena konektivita minimalne na 10 let?

2) Co pokryva zaruka ohledne displeje z pohledu odolnosti proti vlhkosti? Nebo je to jako u KTM 890 Adv kde na vymenu je az pokud je vice jak 50% zasazeno

3) Porovnani podvozku s Tuaregem. Nejsou cenove tak daleko a na italovi je to pro nekoho vysokeho a pres 100kg naprosta spicka. Aneb bude to u Hondy hnusna rozpoctovka k nicemu jako u CRF300L/Rally?

4) Honda nabizi prednastavene sady prislusenstvi, ale je mozne je kombinovat podle toho co clovek chce a nebo se to musi brat "bud a nebo"?

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 15:55

Ahoj, na první dvě otázky jsme v Portugalsku neměli ty správné lidi, ale zkusím zjistit. Co se podvozku týče, Tuareg je špička ve své třídě, ovšem hnusnou rozpočtovkou bych Transalpa určitě nenazval. Na silnici to bylo hodně příjemné, terén v rámci testování znamenal jenom takové uježděné hliněné cesty s kamením, takže na offroadový verdikt bude třeba počkat, až Transalpa dostaneme do rukou doma. Příslušenství - Honda má na webu přehledný konfigurátor, tam je všechno pěkně vidět. Ta pětice paketů je cenově zvýhodněná, ale není v nich nic, co by si člověk nepořídil samostatně. Jinak paketů můžeš mít na motorce víc, my jsme měli v testovací flotile několik druhů, já jsem strávil většinu dne na motorce se sadou Komfort a v terénu na focení jsem si půjčoval motorku, kde byly sady Adventure a Rally.

Kybergreg
Dotaz od Kybergreg položen 09.03.2023 11:36

Nejvíc by měl zajímalo srovnání s Tuaregem. Na výstavě jsem si na oba sedl a překvapilo mě, že i s mou výškou 172cm jsem z obou pohodlně dosáhl oběma nohama na zem. Ne celým chodidlem, ale bezpečně.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 15:59

Sám bych nevěděl, který z těch dvou vzít :-) Já mám o dvě čísla víc a na TA jsem dosáhl skoro celými chodidly. Tuareg je více zaměřený na offroad nejen podvozkem, ale i svou stavbou, je to úzká sportovní motorka, Transalp je více cestovní, komfortnější.

31081
Dotaz od 31081 položen 09.03.2023 12:03

Zdarec.Mě by zajímalo,jestli je pro náš trh na tento rok jen omezený počet kusů,jak říkají prodejci.A jestli první kousky dorazí opravdu nejdříve v červnu? Díky.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 16:17

Ahoj, oficiálně odpověď zástupců Hondy zní: Motorek bude dost. Dostupnost květen. Moje odpověď: VŽDYCKY je omezený počet kusů, a to na každý trh, zejména když nabíhá výroba a distribuce nějaké novinky. Importéři dlouho dopředu dělají předobjednávky na další modelový rok, dost často jim evropská centrála ty počty zkrouhne, protože je potřebuje distribuovat na nějaký jiný trh atd. Taky člověk musí počítat s tím, že výroba probíhá postupně a motorky chodí celý rok průběžně. Takže je nereálná představa, že v květnu naběhne pět tisíc lidí do showroomů pro Transalpa a hned na něm odjedou.

cunado
Dotaz od cunado položen 09.03.2023 14:40

Ahoj,na výstavě v Praze se hlavně zadní odpružení jevilo jako dost měkké, alespoň co bylo možno v rámci možností vyzkoušet,toto je obvyklá slabost japonských adventure motorek, zdravím Tenere,kde to lidi nad 80kg řeší výměnou pružiny. Zajímá mě, zda je Transalp stejný případ. Díky a hezké pojezdeni ?

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 16:23

Ahoj, já jsem hmotnostně ultralight a odpružení na mě bylo příjemně komfortní. Jezdili jsme standardní nastavení podvozku. Hned jsem si říkal, že to těžší kalibry asi pomluví, nicméně kolega z jiné redakce, co má metrák, s tím byl v pohodě, že je to měkčí, ale nevadí mu to, ani to předpětí nešteloval. Komprese/odskok na tlumičích jsou zvolené moc pěkně. Jestli při plném naložení s maminou a kufry bude stačit naplno přitáhnout pružinu, nebo už to bude na její výměnu za tužší, to odhadnout nedokážu a asi to bude záviset i na konkrétním jedinci - někdo nepozná ani měkkou pneumatiku, jiný dolaďuje podvozek, i když si dá k obědu o knedlík víc ;-)

Spara
Dotaz od Spara položen 09.03.2023 15:07

Jestli zadní pružina zvlada v klidu dva lidi a nebo jestli bude potreba dokoupit nejakou silnejsi?

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 16:23

Viz výše

Sylver
Dotaz od Sylver položen 09.03.2023 15:56

Ahoj, zajímalo by mě hlavně důkladné ohodnocení práce podvozku a komponentů včetně brzd a srovnání s konkurencí. Díky!

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 16:25

Důkladné ohodnocení bude v testu, rychlá odpověď: vidle a zadní centrála komfortní, ale nikoli houpavé, jeli jsme celou dobu poměrně svižně (no kecám, byl to zase roadracing, takhle s TA běžný uživatel fakt jezdit nebude), gumy sjeté do krajů, a bylo to pořád krásně čitelné a předvídatelné. Brzdy mě hodně potěšily, nejsou to jedovky, ale mají síly dost a je na ně spoleh.

Pavel_82
Dotaz od Pavel_82 položen 09.03.2023 16:52

Ahoj, zajimal by mne průběh krouťáku hlavně v terénu. Přece jen motor je výrazně podčtvercový - točivý, který se hodí spíše do Hornetu. V cestovnich endurech je však důležitý průběh ve spodku/středu. Obávám se, že zde budou Nm min. ve spodku chybět. Měl jsem TA650, kde naopak chybela výraznější vykonová špička. Zde to bude nejspíš opačně..
Díky Pavel

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 20:29

Ahoj, motor je skutečně výrazně podčtvercový se silným vrškem, takže se díky tomu, jak se nahoře rozeběhne, může zdát, že v tom středním pásmu na tom není moc slavně. Ale síly má na dvouválcovou sedmpade dost. Nicméně i já bych se přimlouval za lehkou úpravu, klidně osekat koně nahoře a udělat ještě silnější prostředek. Ono je to dost o převodech, jak už jsem psal výše. Jsem zvědavý na přímé porovnání s konkurencí, tam to bude jasné hned.

wild38
Dotaz od wild38 položen 09.03.2023 18:05

Ahoj, a děkuji předem za odpovědi:
1. když to srovnáte s naladěním motoru a projevu výkonu s dvojčetem-hornetem, má zde quickshifter smysl?
2. Na testování bude asi více verzí v různých stupních výbavy, tak jestli, a případně které doplňky za tu cenu stojí, nebo byste osobně počkali na zavedené druhovýrobce?
3. na kterých gumách to jde ven z továrny?
4. u Horneta jste mluvili o propojení s mobilní aplikací, ale moc nerozveli co dokáže, jak zde funguje? třeba u malého tigra se musí za modul propojení s telefonem připlácet...
5. nechystají už teď i jiné barvy, případně verze s nastavením podvozku?
6. při jízdě, jak kapotáž kryje nohy před větrem/deštěm? plégo vypadá dostatečné.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 16:38

Ahoj. 1. Na Hornetu byl kolega, já jsem na něm nejezdil, ovšem naladění je tu hodně podobné, průběh výkonu stejný a rychlořazení měly všechny testované stroje a upřímně bez něj si to nedokážu představit. Ale ono to bylo i o tom, jak se jelo (rozhodně ne turisticky). Každopádně ten quickshifter funguje fakt moc pěkně. Já bych ho na svojí motorce jednoznačně chtěl. 2. Testované motorky byly s různými výbavovými pakety a všechno to vypadalo moc pěkně - bytelné padáky, parádní rallyové stupačky, funkční deflektory atd. U OEM doplňků je jistota, že budou fungovat. Jestli aftermarketové produkty budou levnější a ještě lepší, to nedokážu posoudit, věšteckou kouli jsem si zapomněl na letišti :-D 3. Buď Metzeler Karoo Street nebo Dunlop Mixtour. 4. Konektivita s telefonem s hlasovým ovládáním (když má člověk headset) je prostřednictvím aplikace Honda RoadSync pro iOS i Android, umí to ovládání hovorů, hudby, textových zpráva a navigačních pokynů. Nepřiplácí se za nic, BT modul je v motorce. 5. Na každý rok jsou určeny specifické barevné kombinace, čili se dá očekávat, že ročník 2024 bude mít nějaké obměny. O dalších verzích nevím, na tohle by mi stejně neodpověděli, a sám za sebe pochybuji, že by byl nějaký Transalp Adventure Tours. 6. Nám, na rozdíl od pěti předchozích turnusů, zaplaťpámbu nepršelo, takže na tohle odpovědět nedokážu. Krytí mi nepřišlo výjimečné ani jedním směrem. Plexi je v pohodě, aerodynamika slušná, ale dost tomu pomáhají ty příplatkové deflektory.

vilemx
Dotaz od vilemx položen 09.03.2023 18:17

Dovolím si navázat na dotaz od Pavla_82:
Jak se chová motor na jedničku v nejnižších otáčkách kolem volnoběhu? Jaká je minimální rychlost a otáčky, než chcípne (jde motorku vést bez spojky)? Když se při takto podtočeném motoru přidá, tak co? Chcípne, plynule se sebere (jako starý Tranďák) nebo se rozklepe a mimo asfalt utrhne zadní kolo?

Díky za popis charakteristiky motoru.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 16:40

Schválně jsem to zkoušel a na jedničku bez plynu utíká Transalp 10-11 km/h. Schválně píšu "utíká", protože tohle už bez spojky nepovedeš. Když z toho přidáš, tak si to elektronika pochroupe a motor se plynule rozeběhne. Transalp má udělanou dost měkkou reakci i na sportovní režim, utrhnuté zadní kolo bude hlavně otázkou konkrétního terénu než divokosti motoru.

Pedl
Dotaz od Pedl položen 09.03.2023 18:45

Zajímala by mě ovladatelnost, hbitost v nižších rychlostech v porovnání např. s V-Stromem 650. Na výstavě mi přišlo, že má celkem vysoké, široké řídítka, spíš jako litrové stroje.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 16:42

Transalp je hodně hbitá a lehkonohá motorka, V-Strom mi přijde otylejší a ne tak agilní. Řídítka na Transalpu za mě jednoznačně fajn.

alterego
Dotaz od alterego položen 09.03.2023 18:51

Ahoj. Zajímají mne, kromě již zde napsaného..., dojmy z jízdy se spolujezdcem. Děkuji.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 16:47

Ahoj, na tohle ze zahraničních oficiálních novinářských představení nejsme schopni nikdy zodpovědět, protože tady každý ráno dostane svoji motorku a jede se ve vláčku. Jízda se přerušuje akorát na focení a na oběd. Že by si dva sedli na motorku a vyrazili někam na pětikilometrový výlet, je nereálné. Každopádně aspoň na sucho jsem si sedl dozadu za kolegu z jiného média, který má takovou běžnou středoevropskou postavu, abych zkusil ergonomii spolujezdce. Stupačky jsou poměrně dost vpředu a spíš výš, ale kolena jsem měl v pravém úhlu, takže ta trpět nebudou. Sedlo je poměrně krátké, na velkou zadel to moc nebude, ale jinak je docela pohodlné. Jednoznačně fajn jsou madla integrovaná do zadního nosiče, dobré místo i provedení.

Roubič
Dotaz od Roubič položen 09.03.2023 19:06

Ahoj kluci. Zkusil jsem na výstavě i pozici spolujezdce a docela to šlo.
1: Zkuste ho ve dvou chlapech a s nějakou zátěži v kufru-varianta dovolená s paní.
2: V terénu to samé ( samozřejmě bez spolujezdce ).
Na videu všude jezdí jen tak nalehko bez bagaže. To asi na cestě po Rumunsku, atd. nehrozí.
Jinak si to užijte.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 16:48

Ahoj, viz výše - ve dvou se na těchto prezentacích nejezdí, to si musíme počkat, až dostaneme Transalpa na delší test doma.

sygi
Dotaz od sygi položen 09.03.2023 20:06

Dobrý den, zajímalo by mě porovnání s Aprilií Tuareg 660 hlavně podvozkově. Děkuji Sýkora

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 16:50

Viz jedna z prvních odpovědí, Tuareg je podvozková špička v téhle třídě a více zaměřený na offroad. Transalp je větší univerzál, který na silnici zvládne opravdu hodně, v opravdovém terénu jsme ale nebyli, abych mohl posoudit.

tfoltynek
Dotaz od tfoltynek položen 09.03.2023 20:17

Ahoj, přijde mi dost malá světlá výška a nejnižší bod je asi olejova vana. Jak moc nebezpečně to vypada v reálu? Bude třeba na kamenité cesty pořádně ochránit?

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 16:56

Ahoj, světlá výška je 210 mm, to není zlé - není to Ténéré, ale ani V-Strom. Něco mezi, taky není Transalp vyložený offroad. Já bych si tam ale ten kryt motoru určitě dal, Transalp je taková lehká svižná motorka, že se člověk nechá unést...

Destroyer
Dotaz od Destroyer položen 09.03.2023 20:23

Ahoj Honzis,
Jediná vec ktorá má trápi, či už konečne v Honde dokázali vyladiť to vstrekovanie, či to stále nieje také to, otočím rukoväť a napokon naozaj, tá motorka, po chvíľke pridá...
Lebo čo dvojvalec, to okrídlená tragédia ohľadne vyladenia, čo v štyroch skryješ, dva tým neoklameš.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 16:58

Ahoj, hele reakce na plyn je měkká i na sportovní režim - upřímně netuším, proč je tam těch motorových módů tolik. Já jsem na rbw pes, ale tady jsem žádné zpoždění nezaregistroval. Nicméně jo, že to není lanko a že si pod kapotou nejdřív motorka přebere, co ti tam pošle, to poznáš.

Fyro
Dotaz od Fyro položen 09.03.2023 20:36

Ahoj, zajímá mě nejvíc podvozek. Zkus ho i na nějaký rozbitý silnici. Díky a užij si to!

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 17:00

Rozbitých silnic jsme moc nepotkali, ale i na nich jel guide vepředu, jak kdyby tu motorku ukradl. Jinak velká kola, naladění podvozku komfortní, avšak jisté, v maximálních náklonech pořád bez problémů, za mě je podvozek fajn. Nicméně semiaktiv jako u motorky za půl milionu to logicky nebude.

furt
Dotaz od furt položen 09.03.2023 20:50

Tak já se zeptám trochu na jiné věci. Když ohnu starou přes sedlo a budu ji brát se zadu tak jestli bude motorka stabilní a výška vyhovující.
Mohli by jste to na vašem testu klidně vyzkoušet.

Samozřejmě je to sranda. Něco pro odlehčení.
Motorka bude dobrá .

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 17:00

Tam hodně záleží na velikosti jezdce. Mně to vychází dobře :-)

JJNN
Dotaz od JJNN položen 09.03.2023 20:59

Zajímalo by mne, jestli u Transalpa nejde motor "za plynem" stejně jak u Horneta, byť v nastavení Sport. Reakce motoru na plyn by měla být okamžitá ovšem u "ePlynu" je často závislá na práci ajťáků a restrikcích ekologů.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 20:31

Přiznám se, že úplně nerozumím otázce. Co se reakce na plyn týče, je tady udělaná měkčí než u Horneta a nějaké ty restrikce citlivější jedinec pozná. Nicméně byl jsem jediný, kdo pořád řešil, že jsou kolem 5,5-6,5 tisíc drobné dírky, ostatní kluci si ničeho nevšimli...

PetNed
Dotaz od PetNed položen 09.03.2023 21:35

Ahoj,
jako bývalého uživatele Transalpa XL 650 mne zajímá dostupnost airboxu resp. vzduchového filtru. Vždy mne to točilo, jak blbě to měla Honda vyřešené a na Tenerce vidím, jak krásně jednoduché to může být. Stejně tak mne zajímá, jestli konstrukce airboxu umožní použití nějakého předfiltru. Když jsem viděl svůj filtr po měsící ježdění v Gruzii, na další výjezd už pojedu s předfiltrem.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 17:01

Ahoj, no jo, na filtr musíš pod nádrž. Ale nesundával jsem ji, takže konstrukci ti nepovím :-)

ferry600
Dotaz od ferry600 položen 09.03.2023 21:58

Zajímalo by mě jak na tom bude zadní tlumič v případě plného zatížení, tzn. Dva lidi, baráž a jízda po polní cestě, jinak vypadá super???

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 17:02

Viz výše - tohle posoudit neumím, jezdili jsme sólo a nalehko. Vyzkoušíme při redakčním testu v Česku.

kníželucifer
Dotaz od kníželucifer položen 09.03.2023 22:08

Ahoj, zajímalo by mě kdy Honda zasej začne dělat hezký motorky? :)

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 17:03

Po třech pivech? :-D

Rewolt
Dotaz od Rewolt položen 10.03.2023 09:29

Servisní intervaly, přístupnost vzduchového filtru a v případě kontroly a štelování ventilů kolik se toho musí rozdělat?

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 17:04

Olej 12 tisíc, ventily 24 tisíc, filtr pod nádrží, ta musí dolů.

Pavel_82
Dotaz od Pavel_82 položen 10.03.2023 10:53

Ahoj, zajimal by mne průběh krouťáku ve spodnich a strednich otáčkách - přece jen se tento vyrazně podčtvercový točivý motor hodí do Horneta, ovšem pro tuto kategorii motorek je třeba jiný průběh (silnější spodek a střed) a obavam se, že tento motor bude pro nového TA limitující. Starší TA 650 to měl přesně naopak - nevyrazná vykonová špička, ale min. střed byl dobře použitelný
Díky Pavel

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 17:05

No, je to Hornet, to poznáš. Hodně dlouhý sekundár, nakrátko převodovka, hodně výrazná špička, fakt to nahoře letí hodně. Já bych taky pár koní oželel a trošičku obohatil střední pásmo. Dva zuby vzadu na rozetě to asi spraví ;-)

nous
Dotaz od nous položen 10.03.2023 13:51

Ahoj, prosim o tyto odpovedi:
1. ma na stitku made in japan ? ( vim ze by mela mit, ale v dnesni dobe neplati nic co platilo do vcera )
2. Jak moc tlusti muzou byt pasazeri a kolik jidla s sebou jeste muzou vezt ?
3. Prosim nezapomen svezt kamarada a zhodnotit jake je to ve dvou.
4. Dojmy z quickshifteru.
5. Jak dosahnes ? ja jsem moc nenarostl :(

- pokud bude odpovezeno jinde nebo ve videu tak to ignoruj, diky

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 20:38

Ahoj. 1. Ano, VIN kód je japonský a i jsem se na to speciálně ptal Japonců. 2. Tlustí můžou být přesně tak, aby se vešli, ale co se hmotnosti týče, tak nesmějí vážit více než 207 kg. 3. Nezapomněl jsem, ale tohle je při těchto novinářských prezentacích nemožný úkon, viz výše. 4. Parádní, za mě fakt na jedničku (školní, ne v převodovce). 5. To mě hodně překvapilo, mám 174 cm a téměř na chodidla.

Slávek-TDM
Dotaz od Slávek-TDM položen 10.03.2023 14:09

Mně by zajímal pocit ve stupačkách. "Nasucho" na Motocyklu jsem si vyzkoušel, že nádrž je ve stoje v oblasti kolen (jak to popsat) zvláštně široká a blbě se drží koleny. Možná to souvisí s mou výškou 192cm, nebo je to opravdu tak?
A u motorky, která se tváří jako enduro do terénu mi nesklopná řadička přijde jako velký fail... Půjde dokoupit aspoň jako originální příslušenství?

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 20:48

Mně se ve stupačkách jelo hodně dobře, ergonomie mi padla jako ulitá. Kolena ale nemám na nádrži, nýbrž na konci sedla, a motorka mi přišla příjemně úzká. Ne jako ostré enduro, ale rozhodně mi kolena neroztahovala. Já jsem podstatně menší, kolega z jiného média, co měří jako ty, si stěžoval, že při akceleraci padá dozadu, že má stupačky hodně blízko (v podélné ose) k řídítkům. Zvláštní, tohle já většinou vnímám hodně silně, obecně radši stojím víc vzadu, ale na Transalpu mi to právě vycházelo skvěle. Sklopná řadička v nabídce originálního příslušenství není.

Roubič
Dotaz od Roubič položen 10.03.2023 15:47

Na videu jezdí v terénu nalehko. Zkuste na moto něco naložit a zkusit ho.
A pak již zmíněná jízda ve dvou.
Díky a užijte si to.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 20:50

Viz několikrát výše - tohle uděláme v Česku, oficiální novinářská představení mají vždy pevný program a tyhle věci tam provádět nelze.

RARK89
Dotaz od RARK89 položen 10.03.2023 18:24

Nosnost? Tenhle údaj nejde nikde dohledat. Třeba u NC750X je to 210kg.
Chtělo by to nahlédnout do VTP a tenhle údaj poskytnout světu.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 20:50

207 kg

RARK89
Dotaz od RARK89 položen 10.03.2023 18:25

Uvažuje se do budoucna o DCT? NC i Afrika DCT má a tady nic.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 20:51

Ne pro teď ani blízkou budoucnost.

MAXIM28
Dotaz od MAXIM28 položen 10.03.2023 22:44

Ahoj, zajímalo by mě jak funguje základní větrný štítek?

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 20:52

Celkem slušně, překvapivě docela pomáhají ty boční deflektory. Na takhle nízké plexi se činí, mně šel vzduch až na štítek od helmy.

yeuop
Dotaz od yeuop položen 11.03.2023 06:57

Jelikož jsem na CRF1000 najel pres 70 tis. km, tak by me docela zajímalo, jak pocitově pojede ten TransAlp oproti Africe? Ze Afrika není zadnej trhat asfaltu - to asi všichni uz víme. Ale jake pocity jsou z jízdy na TransAlpu? Jak se to bude motorové chovat ve vyšších rychlostech pri dálničních přesunech?

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 20:55

Porovnání s litrovou Africou kolegové skloňovali prakticky celou dobu - ten, co ji míval, a to hned dvě, říkal, že to jede podobně. Náš guide jezdil na aktuální jedenáctistovce a na výjezdech z vinglů na dvojku a plný plyn to bylo prakticky nastejno. Fakt to frčí dost, na malou sedmpade. Tak má stejný poměr výkonu a hmotnosti jako jedenáctka. Dálnici jsme dali jenom kousek, ale 160 tam je celkem hned.

kopalek
Dotaz od kopalek položen 11.03.2023 17:42

Taky se přikládám k dotazu,kolik muže naložit,nikde to není..Pak co je opravdu v základu jako blastry,kryt pod motor,či rychlořazení,max.rychlost?Zvažuji mezi klasikou stromkem v XT a Transalpem,měl jsem předchudce sedmikilo,tak trošku srovnání.Koukal jsem,že je zlevnili a startuje na 216 t. tak mě to docela dost zajímá,to osmikilo se mi moc nelíbí,tak třeba to někdo porovná a dá nám vědět.Díky moc,at máte na to počasí a mějte se fajn.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 20:57

Viz výše, 207 kg. Výbavu proberu v testu, základ je poměrně osekaný, ale dost se toho dá vykoukat z konfigurátoru https://motorcyclec...ansalp/#/accessories

sosmen
Dotaz od sosmen položen 11.03.2023 18:45

Ahoj, co pružnost motoru v terénu?
A pak převodovka: je odstupňování převovodovky OK i pro jízdu v těžším terénu? Jsou kvalty blízko sebe s odskočenou 6 pro eko jízdu po silnici nebo jdou kvalty lineárně za sebou? Od jakých min. otáček už to není ucukaný a udrží se např. motor na 1 bez spojky v lehčím terénu aby nechcípnul? Kolik to jede za 1 např. při 2000 ot. a kolik točí na 6 při 130 km/h? A na závěr porovnání naladění podvozku pro enduro např s Teneré 700. Díky moc!

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 20:59

Ahoj, náš terén bylo pár kilometrů po uježděné hliněné cestě se štěrkem, takže těžko soudit. Ale převodovka je sportovně silniční, třeba dvojka jede bez problémů kilo a pak je to nakrátko za sebou. Ucukaný není motor snad nikde, je opravdu hodně měkký. Na jedničku bez plynu frčí 10-11 km/h, otáčky jsem nekoukal, ale byl to volnoběh. Na šestku při 130 km/h je to nějakých 4700 otáček.

Deadman
Dotaz od Deadman položen 11.03.2023 19:00

Pokud bude na místě možnost, jakože asi ne, zajímala by mě skutečná pohotovostní hmotnost. Ne ta na papíře, ale na váze.
U některých motorek se realita liší od specifikace i o 10kg.

Odpověď od Honzis z 13.03.2023 21:00

Tak váhu v hotelu skutečně neměli, jenom kuchyňskou :-D

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist