globalmoto_duben_nolan




První novinky Honda 2009

Okřídlená značka uvolnila první informace a snímky nových modelů pro sezónu 2009, se kterými se naživo setkáme na podzimních světových výstavách v Kolíně a v Miláně. V první várce tedy přichází inovované supersporty CBR600RR a Honda CBR1000RR Fireblade, které budou poprvé v historii nabízeny s volitelným vybavením ABS v závodním provedení.

Honda CBR600RR E-ABS

Příznivci supersportů si zvykli, že každé dva roky přichází zbrusu nová šestka. Nové cebro bylo očekáváno opravdu se zatajeným dechem. Proto může být pro některé překvapení, že model 2009 vyráží na trh se stejným rámem a jen mírně inovovaným motorem s pozměněnými písty, hlavou válců a výfukem. To by mělo přinést lepší krouťák v pásmu 8000-12000 otáček, dokonce již je známá hodnota navýšení 3,5 % při 10000 otáčkách, což u okruhovky není až tak málo.
Mírné úpravy prodělala i kapotáž - změny jsou vidět hlavně v zakrytí motoru - a samozřejmě se objevily nové barevné kombinace, zvláště lákavá je modrobílá limitovaná edice Pearl Sunbeam. Tím hlavním trhákem je ale systém E-ABS.

Electronically-Controlled Combined ABS

Systém se celým názvem jmenuje Electronically-Controlled Combined ABS. Dosavadní běžné systémy ABS při detekci prokluzu pneumatiky skokově snížily tlak v brzdovém okruhu a uvolnily kolo. Nový systém, vyvinutý speciálně pro sportovní okruhovky, přidává ještě kombinovaný brzdový systém a pomocí elektronické řídicí jednotky kromě regulace tlaku v brzdovém okruhu také rozděluje brzdný účinek mezi přední a zadní kolo. Kromě toho bere v úvahu odlišnou konstrukci okruhových motocyklů, jako je kratší rozvor a jiné rozložení váhy. K důležitým vlastnostem patří také reakce v brzdové páčce - narozdíl od klasického ABS, u kterého se brzdová páčka mírně propadne a cítíte v ní pulsování protiblokovacího ventilu, se nový systém díky použité elektrické pumpě obejde bez pulsování v páčce brzdy.
Mělo by se také omezit zvedání zadního kola, podle výrobce ovšem tento systém zasáhne opravdu až na poslední chvíli, když už jezdec ztrácí kontrolu nad strojem. To asi také bude rozhodující pro příznivce okruhového ježdění, pro které je radikální brodění „na hraně“ jedním z důležitých okruhových zážitků. Honda ovšem tvrdí, že profesionální závodní jezdci při testování nových modelů potřebovali několik pokusů, než se jim podařilo při zatáčení aktivovat ABS.

Honda CBR1000RR Fireblade E-ABS

Také u Fireblade souvisí minimální změny pro model 2009 s integrací nového elektrického kombinovaného systému ABS. Zvenku se to projevilo jen minimálními úpravami kapotáže v místech, kde přibyly nové brzdové komponenty.
Nová CBR1000RR Fireblade vyráží do roku 2009 v nádherných barevných kombinacích, mezi které patří dvě decentní černé a modrošedé provedení, ale hlavně trikolóra v závodních barvách HRC a Repsol Race replica.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist