yamaha_demo_tour




Miláno 2008 - Honda

Inovovaný model Honda CB600F Hornet, nový maxiskútr Honda SW-T 400, nová řada SH125/150, ale hlavně největší expozice celé výstavy EICMA 2008, to jsou hlavní zprávy od Hondy z Milána.

Honda oslavila významné výročí, když od počátku výroby motocyklů v roce 1949 letos v září překročila počet 200 miliónů vyrobených motocyklů! Jak je vidět, značce se daří a expozice na letošní výstavě patřila k těm největším a nejobsažnějším. Sice jsme se opět nedočkali tolik očekávané nové VFR, místo toho ale Honda pokračovala v prezentaci konceptu V4, takže se můžeme spolehnout, že se v krátké budoucnosti ještě nějakých těch V4 strojů dočkáme. Zatím můžete mrknout na samostatný web www.honda-v4.eu, který Honda na podporu vývoje tohoto konceptu připravila.

Honda CB600F Hornet

Co se týče vyráběných modelů, hlavní novinkou asi bylo letošní vylepšení populárního šestkového Horneta, který dostal nastavitelné odpružení, novou přístrojovku a pár drobných kosmetických změn. Osobně se moc těším na jaro a okruhové dny, protože ovladatelnost a jízdní vlastnosti posledního Horneta mě hodně nadchly a s možností nastavení předku i zadku to může být ještě o něco zajímavější.
Moc povedená je speciální barevná verze bílého provedení s červenými polepy, které se před pár lety objevily na modelu CB1300S. Jde o pár šikovně tvarovaných nálepek, ale dojem z celého stroje a jeho linií to dokáže ještě výrazně zvednout!

Honda SW-T 400

Nový maxiskútr využívá podobný vodou chlazený paralelní dvouválec jako vlajková loď Silver Wing 600, ovšem v tomto případě se sníženým objemem na 399 ccm. Stejný je i variátorový převod V-Matic, v dnešní době je samozřejmostí minimalizace výfukových zplodin EURO-3.
Nový skútr má pořádný plexištít a výrazná přední i zadní světla. Na digitální části přístrojovky přibyl palubní počítač s měřením spotřeby a dalšími údaji, například sledováním stavu řemenu variátoru. Pohodlí a dostatek místa pro dva cestující a velký zavazadlový prostor pro dvě integrální helmy naznačují, že půjde o stroj jako dělaný do Itálie, kde pro dojíždění do zaměstnání a vození dětí do školy stále více lidí volí skútry i na delší vzdálenosti.

Honda SH 125/150

Honda inovovala také populární řadu skútrů SH. Snížení sedla o 1 cm posunulo těžiště ještě o něco níže, je zde více místa na nohy, k dispozici bude také nová zadní kotoučová brzda s propojeným brzdovým systémem CBS, ačkoli k dostání bude i levnější provedení s bubnovou brzdou. Lehce se změnil design přední i zadní části, ale jinak esháčko zůstává při svých osvědčených tvarech. Verze s motorem 150 ccm nabídce 15,8 koní, stopětadvacítka 13,7 koní.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist