yamaha_demo_tour




Honda VTR250F - zatím jen v Japonsku

Pamatujete si ještě na tu krásnou Hondu, která jako by z oka vypadla Ducati Monsteru? Nejdřív jsme ji dlouho tiše záviděli Japoncům, pak se v roce 2009 se objevila i na českých prodejnách a šla doslova na dračku, ale s příchodem CBR250R se po ní zase slehla zem. Obchodní politika je prostě někdy nevyzpytatelná,s tím holt asi nic neuděláme. A Japonci teď navíc dostanou na výběr ještě polokapotovanou verzi malé vétéerky. No je tohle fér?

Pokud Honda VTR250 během svého pobytu na českém trhu náhodou ušla vaší pozornosti, bylo to nejspíš proto, že velikostí jde o motorku vhodnou spíš pro holky (nebo asiaty). Historie modelu sahá až do roku 1988, kdy se dvouválcový čtvrlitr začal vyrábět v kapotované verzi. Naháč  později slavil velké úspěchy v Japonsku, a po modernizaci v roce 2009, se VTR250 konečně dostala i do Evropy. U motorky s výkonem 30 koní a pohotovostní váhou 161 kilo je největší devizou její obratnost, ale díky příhradovámu rámu VTR vyniká také tuhostí podvozku, a vidlicový dvouválec má i přes výkonový hendikep nezaměnitelné charisma. Design se taky hodně povedl, a tak s odbytem nebyly žádné problémy ani u nás. Rozměry a parametry jsou jako stvořené pro drobnější motorkářky, ale VTR dokáže pobavit i urostlého chlapa, a vůbec není divu, že ve spoustě případů se z "motorky pro manželku" stala během transportu z krámu do garáže "druhá motorka pro radost". Přesvědčit se koneckonců můžete v našem redakčním testu.
Honda VTR250 se na českém trhu bohužel moc dlouho neohřála. Vedle levnější CBR250R, představené v roce 2011, už na ní nezbylo místo, a tak celkem záhy zmizela z katalogu. Lepší vyhlídky pravděpodobně nečekají ani polokapotovaný model, který byl zatím představen pouze v Japonsku. Základ zůstává stejný jako u nahaté verze, ale s přidanými plasty se motorka vzhledově trochu přiblížila k litrovému vétéeru, i když přední světlo připomíná spíš zmíněnou CBR250R. Nám se ale pořád stejně víc líbí původní nahatá verze. A co vám?

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (17x):
Motokatalog.cz



TOPlist