Honda představila terenní skútr X-ADV, enduro CRF 250 Rally a dva koncepty

Nejočekávanější novinkou japonské Hondy je letos ale jednoznačně CBR1000RR Fireblade nové generace, kterým se Honda vyšvihla zpátky do sedla mezi vrcholné superbiky už na výstavě Intermot v Kolíně nad Rýnem. Pozadu ale nezůstaly ani další, civilnější modely.

Honda představila terenní skútr X-ADV, enduro CRF 250 Rally a dva koncepty

Kapitoly článku

Hned z úvodu se ale prezentace Hondy na letošní milánské výstavě nesla ve znamení skútrů. Hovořilo se o změnách na modelu SH125i, který dostal nový design, LED světla, technologii Honda Smart Key nebo nabíjecí USB port.

A téma skútrů částečně pokračuje i nadále, když Honda představuje nové pojetí motocyklů – novinku s názvem X-ADV. Ta kombinuje off-road styl s praktickou použitelností, bohatým nákladovým prostorem, celou řadou inovativních technologií a také s dvouspojkovou převodovkou. O pohon se potom stará paralelní dvouválec o výkonu 55 koní, disponující točivým momentem 68 Nm, laděným do nízkých otáček.

Kdo však více ocení plnokrevné terénní motorky, ten sáhne raději po nových přírůstcích rodiny CRF. Dvojice čtvrtlitrových modelů nese označení CRF250L a CRF250 Rally. Oba motocykly sdílí vodou chlazený jednoválec o výkonu 25 koní a točivém momentu 22.6 Nm, který vkládá nové malé CRF do rukou i úplným začátečníkům. Zatímco CRF250L nese klasický vzhled endura pro každodenní použití, CRF250 Rally přihazuje design inspirovaný Dakarem a dalšími dálkovými závody.

Verze Rally má také větší nádrž o objemu těsně přes deset litrů, díky které by měla mít motorka dojezd přes 300 kilometrů na nádrž. Klasická verze CRF250L se musí spokojit s nádrží o velikosti necelých osmi litrů. Stejně tak má Rally o 15 mm větší světlou výšku (270 mm), ale zase je s hmotností 157 kilogramů o 11 kg těžší, než verze standardního ražení.

I čtyřválcový střední proud Hondy, čítající naháče CB650F a kapotovanou CBR650F, získal pro příští rok několik drobností. Ostřeji řezané linie kapotáží doplňuje nové sání a výfukový systém, díky kterému mají motory i přes příchod EURO 4 o přesně 4 koně vyšší výkon. Výsledkem je tedy 91 koní a také točivý moment 64 Nm. Vyšší výkon je doplněn ještě zkrácenými rychlostmi převodovky, takže obě motorky by měly svižněji akcelerovat. Co se ostatní výbavy týče, k mání jsou nová LED světla, nové vidlice Showa a vylepšené brzdy.

Jak už to tak bývá, i tady je to nejlepší schováno až nakonec. Honda říká, že je na nové CBR1000RR Fireblade 90 % nových základních součástí. Nový superbike si polepšil o 11 koní na výsledných 192 a naopak hmotnost spadla o 15 kilogramů na 195 kilogramů. Inženýři z Hondy neopomněli ani centralizaci hmoty a přizpůsobení těžiště. Fireblade tak získal třeba titanový výfukový systém nebo lehčí podsedlový rám.

Nezapomíná se samozřejmě ani na podvozek, který je tvořen plně nastavitelnými komponenty značky Showa a Honda hrdě hlásí, že je mnohá technika nového Firebladu převzata ze závodního speciálu RC213V-S. Jízdní elektronika prý zaznamenala velký skok kupředu. Jezdec může volit z hromady jízdních a výkonnostních profilů, využívat kontrolu trakce, ABS s náklonovým čidlem a dalších serepetiček. O zastavení se starají brzdy Tokico se čtyřpístkovými třmeny vpředu, které proti kotoučům tlačí destičky s měkkou závodní směsí.

Vedle těchto novinek a změn, přináší Honda ještě další drobnější ročníkové změny pro několik modelů. CRF1000L Africa Twin dostala novou barvu Candy Prominence Red a k novým zbarvením přišly i modely z řady VFR, NC750 nebo celá řada skútrů SH.

Koncept Africa Twin Enduro Sports

Koncept Africa Twin Enduro Sports vznikl s cílem rozšířit řadu Africa Twin, jenž by měl nabídnout ještě lepší schopnosti při jízdě v terénu. Výchozí model byl vylepšen několika lehčími komponentami podvozku, odvozenými od jednoválcových závodních modelů Honda řady CRF.

 
 

CB1100TR CONCEPT

Návrháři vývojového centra Honda v Římě pojali model CB1100 TR jako „Krále městských plochodrážních okruhů“, coby určitý „kontrapunkt“ ke vzhledu klasických amerických plochodrážních strojů pro off-roadové oválné okruhy. Ačkoli z tohoto stroje přímo prýští závodní atmosféra, design volí spíše „silniční“ zaměření, které upřednostňují zákazníci v Evropě.

Číslo 58 na kapotáži CB1100 TR je poctou památce Marca Simoncelliho, oblíbeného jezdce značky Honda, jenž před pěti lety tragicky zahynul.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.12
Známkováno: 8x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist