Honda Integra s novým motorem a inovovanou DCT
Text: Jan Krajíček | Foto: Honda | Zveřejněno: 26.9.2011 | Zobrazeno: 18 736x
Slušnou porci novinek dnes odhalila Honda. Japonská společnost vyvíjí nový úsporný motor s vysokým točivým momentem v nižším spektru otáček, k tomu se pracuje na nové generaci dvouspojkové převodovky známé z VFR1200F. No a aby nebylo novinek málo, bylo také oznámeno, že prvním strojem s touto převodovkou bude nový model Honda Integra, která vychází z dřívějšího prototypu New Mid Concept.
Z trojice novinek začněme chystaným řadovým dvouválcem o objemu 700 ccm. Kapalinou chlazený čtyřtakt cílí do populární kategorie středních objemů, kam chce Honda přinést především úsporu ve spotřebě paliva při zachování vysoké hodnoty točivého momentu zejména v nižších a středních otáčkách. Honda se už nyní chlubí, že agregát dosahuje spotřeby pouhých 3,7 l na 100 km! Toho je docíleno vylepšeným řízením spalování, použitím jediného sacího kanálu pro oba válce a poměrem vrtání a zdvihu 73 x 80 mm. Vačkový hřídel navíc bude pro co nejefektivnější zapalování vybaven vačkou se dvěma režimy časování sacích ventilů. Zároveň bude (u motocyklů vůbec poprvé) použit hřídel vahadel ventilů s nižším třením vyrobený z hliníku. Zvýšené efektivity a zlepšení projevu motoru se sklonem válců 62 ̊ vpřed se má dosáhnout i pomocí posunu klikového hřídele o 270 stupňů, nerovnoměrným intervalem zapalování a souosým vyvažovacím hřídelem. Další zajímavostí u nového motoru je umístění třícestného katalyzátoru přímo za výfukovými kanály, což přispěje k dosažení úrovně emisí odpovídající přibližně polovině normy Euro 3. Nový motor má být osazen buď manuální šestistupňovou převodovkou, nebo novou generaci dvojspojkové převodovky, která byla poprvé použita v modelu VFR1200F. Druhá generace DCT převodovky je nyní lehčí a menší - zejména díky zjednodušení hydraulických okruhů a dalším konstrukčním vylepšením. Pro každý zvolený provozní režim byl doplněn režim učení, který dokáže rozpoznat různá prostředí od městských ulic až po horské průsmyky a automaticky použije nejvhodnější způsob řazení. Zlepšení efektivity přenosu síly má, podobně jako konstrukce nového motoru, za cíl především snížení spotřeby paliva. No a to hlavní na závěr. Nový sedmistovkový motor s DCT převodovkou nové generace bude poprvé nasazen do nového motocyklu Honda Integra. O něm zatím víme jen to, že vychází z konceptu New Mid, který byl prezentován na výstavě EICMA v Miláně loni na podzim. Jde v podstatě o křížence velkého skútru a motocyklu na 17palcových kolech a v jeho výbavě má být volitelné cestovní příslušenství. Integra by měla být, stejně jako další dva zbrusu nové modely s úsporným sedmistovkovým motorem a novou převodovkou, představena v listopadu na výstavě EICMA 2011 v Miláně, proto si na další podrobnosti budeme muset počkat. Není ale bez zajímavosti, že podobný stroj chystá také BMW…
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz