yamaha_demo_tour




Honda bude nabízet motocykly s elektronicky ovládanou spojkou

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
MrsAdele (0) napsal 09.11.2023 v 10:49

Honzí, modelová řada FUN je označení pro velké motorky, tedy vlastně všechno, co není skútr. Žádné překvápko

Dzawar (112) napsal 13.10.2023 v 19:10

podrobněji na tomto videu
https://www.youtube.com/watch?v=18US27nAVHk

LukeWalker (16) napsal 12.10.2023 v 12:52

V Honde jsou to kluci sikovny nicmene za sebe to zarazuji hned vedle ABS, TC a DCT jako neco co v motorce nikdy nechci

650ccm (88) napsal 12.10.2023 v 07:35

Za mne super řešení. Staromilcům zůstane normální spojková páčka (také by mi chyběla), ale elektronika pohlídá situace, kdy je potřeba vypnout spojku a z nějakého důvodu to řidič neudělal (třeba se levou rukou zrovna drbal v rozkroku).
Článek je napsaný super a jen pologramoti ho nepochopili.

FrancisR (22) napsal 11.10.2023 v 22:37+1

Tipuju dva elmotory kvůli rychlosti reakce a přesnosti záběru, jeden pro rozjezd a druhý pro řazení za jízdy.

Johny_Servis (72) napsal 11.10.2023 v 20:45

myslím že zatím nikdo v diskusi nepochopil oč vlastně jde srovnáváním s Jawa poloautomatem nebo automatem. Za mě to bude rozhodně super funkce, ale až když se k tomu dodá to "bé" a to je chytrá krabička s možností nastavení různých profilů reakce spojky včetně provázání s plynovou rukojeti a brzdami. To pak bude popojíždění v kolonách jedna radost, stejně jako ostrá sportovní jízda

Dzawar (112) napsal 11.10.2023 v 20:39

Spojka v tomto řešení nemusí pracovat automaticky , může bý ovládána pohybem řadičky . / uhlem natočení nabo tlakem , bo obojím / . Je na programu , jak to kdo napíše . V mechnické variantě jak to kdo nastaví .
Pokud někde jedeš a třeba pořát zastavuješ a fotíš , tak je spojak opruz . A le pokud si zautomatizuješ sdruženou funkci řazení a spojky , tak použiješ ruční třeba jen při rozjezdu a vesele si podřazuješ z měziplyny jen pomocí řadičky . Nebo se rozjíždíš pomocí nožní spojky . Dle aktuální chuti a potřeby.

Robertak (120) napsal 11.10.2023 v 20:04

se těšim na diskuzi.. zpátečníci všech zemí, spojte se!! za mě dobrý.. čím víc možností, tím líp, každej má jiný potřeby, možnosti a požadavky.. počítám, že i tak budou pořád na trhu motorky s normální spojkou/převodovkou.. i v portfoliu hondy.. a kluci v hondě už párkrát dokázali, že vědí, co dělají..

Codo (354) napsal 11.10.2023 v 19:40

Já nevim, ale podle mě by mělo zůstat maximum možnýho (pro možnost volby v jakýkoliv jízdní situaci) v rukou řidiče. Howgh.

puffybodie (390) napsal 11.10.2023 v 19:35

A nebude to tak nahodou variace spise na tohle, jen tedy uz prenesena mezi bezne smrtelniky?

https://onestopracing.com/do-motogp-bikes-have-a-clutch/

Dzawar (112) napsal 11.10.2023 v 19:25

A je to tu , poloautomat který se používá od roku cca 1950 na Jawě a Honda částečně koupila licenci a z dokonalila a máho asi 8 000 000 motorek / Honda cub / je tu v elektronické podobě .
Je to můj favorit , používám 75% roku na moto ! Spojuje to výhody normální spojky a automatu . DTC není můj favorit .
Už jsem přemíšlel , že si tějak podobně udělám sám . Hodně mě to chybí na ostatním motorkách .
Já myslím , že hlavní výhoda tohoto řešení je minimální technická náročnost oproti DCT a tím i cena !

Anti (392) napsal 11.10.2023 v 18:54+1

Osobně je to pro mě překvapením, tipnul bych že zrovna Honda postupně nahradí všechno nějakým klonem DCT. Dávat místo klasické páky ovládané lankem dva elektromotory mě připadá už trochu ujetý. Obzvláště když je možnost volby té DCT. Prostě se hledá mezera na trhu, tak se zkouší i to co většina(včetně mě) považuje na nesmysl..

Kybergreg (88) napsal 11.10.2023 v 15:15+2

Řekl bych, že stejného efektu dosáhla už dávno Jawa tím svým spojkovým poloautomatem. Je to bezva věc, spojkovou páčku používám jen pro rozjezdy a ani tam vlastně není potřeba, stačí citlivě pouštět řadičku. Nechápu, proč to už dávno nemají všechny motorky.

Tomlon (0) napsal 11.10.2023 v 12:11

Přijde mi to spíše jako když Honda hledá nějakou náhradu za quickshifter... V podstatě je to to samé (i když technicky úplně jinak). Samozřejmě s quickshifterem se nerozjedeš, to je výhoda tohohle systému.

Amarok (2) napsal 11.10.2023 v 10:07

Stejně manuální spojka u Hondy stojí za prd, když úplně nevypnete před každou jízdou Traction Control. (Pozdní reakce, necitivost, gumovost ...) A Bůh ví, jestli to u posledních modelů ještě vůbec jde vypnout...

1 reakce

z.a.j.o.c.h
z.a.j.o.c.h 11.10.2023 v 10:45

To by mě zajímalo, jak souvisí spojka (čistě mechanická záležitost) s kontrolou trakce (čistě elektronická záležitost)? Není to spíš o elektronickém plynu a jízdních režimech? BTW trakce vypnout jde, dokonce i u skútru PCX ;)


karibmw (2) napsal 11.10.2023 v 09:40-1

Ahoj. Toto řešení je zjevně pro Hondu něco nového. Mám Suzuki Swift 2005 v automatu (robotizovaný manuál) a ten už tehdy i dnes fungoval výborně a to na zcela stejném principu - do dnes bez závady.
Omlouvám se za to přirovnání k autu, ale nedalo mi to.
Příjemný den přeji.

danya4 (0) napsal 11.10.2023 v 09:26

Asi jsem koukal na jiné video než autor, ale páčku spojky tam pro rozjezd ani řazení nepoužívají

2 reakce

Honzis
Honzis 11.10.2023 v 09:38

Jinak jestli je problém v té formulaci "spojka se mačká i při řazení", tak to přeci se spojkovou páčkou to nemá nic do činění. Přepíšu to, ať je to fakt úúúplně nejvíc nejpochopitelnější.


rogih (1023) napsal 11.10.2023 v 09:00

Proč to dělat jednoduše když to jde složitě!




TOPlist