Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Za mne super řešení. Staromilcům zůstane normální spojková páčka (také by mi chyběla), ale elektronika pohlídá situace, kdy je potřeba vypnout spojku a z nějakého důvodu to řidič neudělal (třeba se levou rukou zrovna drbal v rozkroku).
Článek je napsaný super a jen pologramoti ho nepochopili.
myslím že zatím nikdo v diskusi nepochopil oč vlastně jde srovnáváním s Jawa poloautomatem nebo automatem. Za mě to bude rozhodně super funkce, ale až když se k tomu dodá to "bé" a to je chytrá krabička s možností nastavení různých profilů reakce spojky včetně provázání s plynovou rukojeti a brzdami. To pak bude popojíždění v kolonách jedna radost, stejně jako ostrá sportovní jízda
Spojka v tomto řešení nemusí pracovat automaticky , může bý ovládána pohybem řadičky . / uhlem natočení nabo tlakem , bo obojím / . Je na programu , jak to kdo napíše . V mechnické variantě jak to kdo nastaví .
Pokud někde jedeš a třeba pořát zastavuješ a fotíš , tak je spojak opruz . A le pokud si zautomatizuješ sdruženou funkci řazení a spojky , tak použiješ ruční třeba jen při rozjezdu a vesele si podřazuješ z měziplyny jen pomocí řadičky . Nebo se rozjíždíš pomocí nožní spojky . Dle aktuální chuti a potřeby.
se těšim na diskuzi.. zpátečníci všech zemí, spojte se!! za mě dobrý.. čím víc možností, tím líp, každej má jiný potřeby, možnosti a požadavky.. počítám, že i tak budou pořád na trhu motorky s normální spojkou/převodovkou.. i v portfoliu hondy.. a kluci v hondě už párkrát dokázali, že vědí, co dělají..
A je to tu , poloautomat který se používá od roku cca 1950 na Jawě a Honda částečně koupila licenci a z dokonalila a máho asi 8 000 000 motorek / Honda cub / je tu v elektronické podobě .
Je to můj favorit , používám 75% roku na moto ! Spojuje to výhody normální spojky a automatu . DTC není můj favorit .
Už jsem přemíšlel , že si tějak podobně udělám sám . Hodně mě to chybí na ostatním motorkách .
Já myslím , že hlavní výhoda tohoto řešení je minimální technická náročnost oproti DCT a tím i cena !
Osobně je to pro mě překvapením, tipnul bych že zrovna Honda postupně nahradí všechno nějakým klonem DCT. Dávat místo klasické páky ovládané lankem dva elektromotory mě připadá už trochu ujetý. Obzvláště když je možnost volby té DCT. Prostě se hledá mezera na trhu, tak se zkouší i to co většina(včetně mě) považuje na nesmysl..
Řekl bych, že stejného efektu dosáhla už dávno Jawa tím svým spojkovým poloautomatem. Je to bezva věc, spojkovou páčku používám jen pro rozjezdy a ani tam vlastně není potřeba, stačí citlivě pouštět řadičku. Nechápu, proč to už dávno nemají všechny motorky.
Přijde mi to spíše jako když Honda hledá nějakou náhradu za quickshifter... V podstatě je to to samé (i když technicky úplně jinak). Samozřejmě s quickshifterem se nerozjedeš, to je výhoda tohohle systému.
Stejně manuální spojka u Hondy stojí za prd, když úplně nevypnete před každou jízdou Traction Control. (Pozdní reakce, necitivost, gumovost ...) A Bůh ví, jestli to u posledních modelů ještě vůbec jde vypnout...
To by mě zajímalo, jak souvisí spojka (čistě mechanická záležitost) s kontrolou trakce (čistě elektronická záležitost)? Není to spíš o elektronickém plynu a jízdních režimech? BTW trakce vypnout jde, dokonce i u skútru PCX ;)
Ahoj. Toto řešení je zjevně pro Hondu něco nového. Mám Suzuki Swift 2005 v automatu (robotizovaný manuál) a ten už tehdy i dnes fungoval výborně a to na zcela stejném principu - do dnes bez závady.
Omlouvám se za to přirovnání k autu, ale nedalo mi to.
Příjemný den přeji.
Jinak jestli je problém v té formulaci "spojka se mačká i při řazení", tak to přeci se spojkovou páčkou to nemá nic do činění. Přepíšu to, ať je to fakt úúúplně nejvíc nejpochopitelnější.
Honzí, modelová řada FUN je označení pro velké motorky, tedy vlastně všechno, co není skútr. Žádné překvápko
podrobněji na tomto videu
https://www.youtube.com/watch?v=18US27nAVHk
V Honde jsou to kluci sikovny nicmene za sebe to zarazuji hned vedle ABS, TC a DCT jako neco co v motorce nikdy nechci
Za mne super řešení. Staromilcům zůstane normální spojková páčka (také by mi chyběla), ale elektronika pohlídá situace, kdy je potřeba vypnout spojku a z nějakého důvodu to řidič neudělal (třeba se levou rukou zrovna drbal v rozkroku).
Článek je napsaný super a jen pologramoti ho nepochopili.
Tipuju dva elmotory kvůli rychlosti reakce a přesnosti záběru, jeden pro rozjezd a druhý pro řazení za jízdy.
1 reakce
myslím že zatím nikdo v diskusi nepochopil oč vlastně jde srovnáváním s Jawa poloautomatem nebo automatem. Za mě to bude rozhodně super funkce, ale až když se k tomu dodá to "bé" a to je chytrá krabička s možností nastavení různých profilů reakce spojky včetně provázání s plynovou rukojeti a brzdami. To pak bude popojíždění v kolonách jedna radost, stejně jako ostrá sportovní jízda
1 reakce
Spojka v tomto řešení nemusí pracovat automaticky , může bý ovládána pohybem řadičky . / uhlem natočení nabo tlakem , bo obojím / . Je na programu , jak to kdo napíše . V mechnické variantě jak to kdo nastaví .
Pokud někde jedeš a třeba pořát zastavuješ a fotíš , tak je spojak opruz . A le pokud si zautomatizuješ sdruženou funkci řazení a spojky , tak použiješ ruční třeba jen při rozjezdu a vesele si podřazuješ z měziplyny jen pomocí řadičky . Nebo se rozjíždíš pomocí nožní spojky . Dle aktuální chuti a potřeby.
3 reakce
se těšim na diskuzi.. zpátečníci všech zemí, spojte se!! za mě dobrý.. čím víc možností, tím líp, každej má jiný potřeby, možnosti a požadavky.. počítám, že i tak budou pořád na trhu motorky s normální spojkou/převodovkou.. i v portfoliu hondy.. a kluci v hondě už párkrát dokázali, že vědí, co dělají..
1 reakce
Já nevim, ale podle mě by mělo zůstat maximum možnýho (pro možnost volby v jakýkoliv jízdní situaci) v rukou řidiče. Howgh.
A nebude to tak nahodou variace spise na tohle, jen tedy uz prenesena mezi bezne smrtelniky?
https://onestopracing.com/do-motogp-bikes-have-a-clutch/
A je to tu , poloautomat který se používá od roku cca 1950 na Jawě a Honda částečně koupila licenci a z dokonalila a máho asi 8 000 000 motorek / Honda cub / je tu v elektronické podobě .
Je to můj favorit , používám 75% roku na moto ! Spojuje to výhody normální spojky a automatu . DTC není můj favorit .
Už jsem přemíšlel , že si tějak podobně udělám sám . Hodně mě to chybí na ostatním motorkách .
Já myslím , že hlavní výhoda tohoto řešení je minimální technická náročnost oproti DCT a tím i cena !
2 reakce
Osobně je to pro mě překvapením, tipnul bych že zrovna Honda postupně nahradí všechno nějakým klonem DCT. Dávat místo klasické páky ovládané lankem dva elektromotory mě připadá už trochu ujetý. Obzvláště když je možnost volby té DCT. Prostě se hledá mezera na trhu, tak se zkouší i to co většina(včetně mě) považuje na nesmysl..
Řekl bych, že stejného efektu dosáhla už dávno Jawa tím svým spojkovým poloautomatem. Je to bezva věc, spojkovou páčku používám jen pro rozjezdy a ani tam vlastně není potřeba, stačí citlivě pouštět řadičku. Nechápu, proč to už dávno nemají všechny motorky.
1 reakce
Přijde mi to spíše jako když Honda hledá nějakou náhradu za quickshifter... V podstatě je to to samé (i když technicky úplně jinak). Samozřejmě s quickshifterem se nerozjedeš, to je výhoda tohohle systému.
Stejně manuální spojka u Hondy stojí za prd, když úplně nevypnete před každou jízdou Traction Control. (Pozdní reakce, necitivost, gumovost ...) A Bůh ví, jestli to u posledních modelů ještě vůbec jde vypnout...
1 reakce
To by mě zajímalo, jak souvisí spojka (čistě mechanická záležitost) s kontrolou trakce (čistě elektronická záležitost)? Není to spíš o elektronickém plynu a jízdních režimech? BTW trakce vypnout jde, dokonce i u skútru PCX ;)
Ahoj. Toto řešení je zjevně pro Hondu něco nového. Mám Suzuki Swift 2005 v automatu (robotizovaný manuál) a ten už tehdy i dnes fungoval výborně a to na zcela stejném principu - do dnes bez závady.
Omlouvám se za to přirovnání k autu, ale nedalo mi to.
Příjemný den přeji.
Asi jsem koukal na jiné video než autor, ale páčku spojky tam pro rozjezd ani řazení nepoužívají
2 reakce
Jinak jestli je problém v té formulaci "spojka se mačká i při řazení", tak to přeci se spojkovou páčkou to nemá nic do činění. Přepíšu to, ať je to fakt úúúplně nejvíc nejpochopitelnější.
Proč to dělat jednoduše když to jde složitě!
3 reakce