globalmoto_kveten




Nové H-D CVO Street Glide a Road Glide potvrzeny

A je to venku, oba velké Touringy od Harley-Davidsonu jdou na trh v úplně novém kabátě i konstrukci. Navíc pro první představení výrobce zvolil rovnou dvě limitované verze CVO s dvouválcem navýšeným až téměř dvoulitrový objem!

Po úniku prvních snímků nové Street Glide z minulého týdne americká značka rychle zareagovala a oficiálně oznámila dva nové modely Harley-Davidson CVO Street Glide a Harley-Davidson CVO Road Glide. A všechny náznaky se potvrdily, opravdu půjde o kompletně přepracované stroje s novým designem, podvozkem i úplně novým motorem 121 s variabilním časováním ventilů. Základní rysy ale zůstávají stejné, všichni příznivci těchto velkých touringů v nich na první pohled poznají hlavní charakteristické rysy a tvary. Pořád jsou to obě „glajdy“ tak, jak je známe, ale díky LED osvětlení pořádně omlazené!

Potvrzený je i motor 121 kubických úpalců, v našich mírách to je zdvihový objem 1983 cm3. Mohutný chladič za předním kolem zajišťuje i částečné kapalinové chlazení Twin-Cooled s kapalinou chlazenými hlavami válců. Nová pohonná jednotka ale bude uvnitř od základů předělaná. Poprvé tu bude použito variabilní časování ventilů, bez kterých by už konstruktéři v dnešní době jen těžko zvládli plnit současné a budoucí emisní limity. Výrobce zatím zveřejnil pouze trojici snímků a krátkou video upoutávku. Podrobné informace budou oznámeny 7. června 2023 při oficiální premiéře nových modelů CVO.

A právě uvedení nových modelů v podobě limitovaných verzí CVO je hodně zajímavá zpráva. Obvykle byly až dosud prezentované nové modely ve standardních verzích a řady CVO s navýšenými motory následovaly až rok poté? Je tedy hodně pravděpodobné, že se H-D chce před svými festivaly na oslavu 120. výročí blýsknout novými velkými objemy. Nové standardní verze Street Glide a Road Glide s novým designem budou oznámeny později a je pravděpodobné, že budou mít motor 117. A napadlo vás, kdy vlastně ve své fabrice v Yorku v Pensylvánii začala značka H-D s CVO programem? První řada CVO přišla na svět už v roce 1999 s cruisery FXR2 a FXR3 a na počátku se jmenovaly Screamin’ Eagles. Důvodem byl údajně nadbytek vyrobeného příslušenství i výrobních kapacit po ukončení vládních dodávek motocyklů pro armádu.

Ale zpět k oznámeným CVO, na první pohled dostaly pořádnou modernizaci! Nejvýraznějším prvkem Street Glide je samozřejmě přední světlomet a protažené LED pruhy s integrovanými směrovkami do boků. Místo předchozího kulatého je teď světlomet zaoblený a navíc doplněný spodními plasty. V souladu s trendy dnešní doby je světlo LED s několika zdroji pro potkávací a dálková světla, obroučka pak bude sloužit jako výrazné denní svícení. Potěší i pohled na obrácenou přední vidlici a radiální brzdy, pořádné čtyřpístky Brembo, to bude hodně radikální změna. Zajímavé je i provedení kol, které kombinuje drátový výplet s tradičním litým ráfkem s bočními výstupky. Nový, respektive jemně přepracovaný je i tvar nádrže nebo boční plasty pod sedlem. Všechno tak akorát inovované, aby to zapadalo do moderní doby a dalo H-D náskok před konkurencí, ale současně aby to pořád byla na první pohled Street Glide.

Road Glide má pořád ten správný dravý design s „žraločím“ výrazem. Jediný LED světlomet má široký, horizontální tvar, přesto působí dojmem dvou světel a připomíná tak klíčový prvek všech předchozích kapotáží modelu Road Glide. Směrovky jsou tady integrované do vnějších částí světla. Výrobce slibuje také nový infotainment v podobě dotykového TFT displeje. Road Glide má také zrcátka klasicky na řídítkách, protože na rozdíl od Streetu je kapotáž pevně upevněná na rámu, kdežto u Street se otáčí spolu s řídítky. I proto tyto modely nabídnou každý úplně jiný dojem z jízdy v zatáčkách.

Oficiální video upoutávka

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Co k novinkám říkají samotní zástupci značky? „S uvedením nových modelů CVO Street Glide a CVO Road Glide jsme zcela nově zpracovali dva z nejikoničtějších motocyklů Harley-Davidson a nově tak definovali hranice CVO,“ řekl Jochen Zeitz, předseda představenstva, prezident a generální ředitel společnosti Harley-Davidson. „Tím, že jsme tyto dva modely od základu předělali, zahajujeme novou éru inovací, designu, techniky a technologií a zároveň rozšiřujeme definici Harley-Davidson CVO a posouváme tak zážitek z motocyklů Grand American Touring na novou úroveň. Nové modely CVO Street Glide a CVO Road Glide boří zažité představy a nastavují novou laťku pro vrcholné zážitky z jízdy ve stylu Harley-Davidson.

Tyto zcela nové modely, a designy se zřetelným stylem Harley-Davidson, se vyznačují jasnou
a dynamickou linií od předních blatníků až po sedlové brašny,
“ komentoval design nových motocyklů Brad Richards, viceprezident pro design a kreativní ředitel společnosti Harley-Davidson. „Design těchto modelů CVO Street Glide a CVO Road Glide přináší výraznější vizuální posun než jakákoli předchozí generace a je revolučním pojetím historického umění evoluce. Stejně jako všechny motocykly Harley-Davidson mají i tyto nové modely za úkol navozovat pocit nadčasové touhy.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Levis68 přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist