globalmoto_duben_nolan




Intermot: Novinky pro cestovatele

Kawasaki Z900RS v decentním cestovním hávu od Kappy, historicky první kompletní motocykl v nabídce Touratechu, 40 let kufrů a příslušenství Givi nebo speciální boční brašny na H-D od SW Motech. To je jenom pár z představených cestovatelských novinek na letošním Intermotu. Pojďte s námi prozkoumat i ty ostatní.

Kapitoly článku

SW-Motech

Německá firma s částečnou výrobou v Čechách představila novou generaci nádržbáglů ION. Změnou si prošel jejich design, jinak zůstává vše při starém, takže tu máme tři verze ve velikostech 5 – 9 litrů, 13 – 20 litrů a nakonec 15 – 20 litrů. Řadu ION nově doplní i brašny na sedlo opět ve třech velikostech. Nejmenší ION S nabídne 7 – 15 litrů, větší ION M nabídne 26 – 36 litrů a největší ION L nabídne 50 litrů úložného prostoru.

Další novinky jsou z ranku plastových sportovních ABS kufrů. První se jmenuje URBAN ABS top case a jde o horní kufry aerodynamických tvarů pro každý den. Má rozšířitelnou kapacitu z 16 na 29 litrů a, stejně jako většina kufrů a brašen SW-Motech, je vybaven praktickým madlem, síťkou ve víku na drobnosti a uvnitř kufru je navíc praktická kapsa na zámek na kotouč. Rozšíření se dočkala ještě řada bočních kufrů Aero. K loni představeným 16,5 litrovým přidává letos SW - Motech 25 litrové kousky. U nich potěší třeba ochrana proti nenechavcům. Kufry pevně přiděláte k motorce, zapnete a zamknete zipy a proti běžným chmatákům jste v bezpečí.

Poslední novinka myslí na majitele motocyklů Harley-Davidson. Boční brašny z řady Legend Gear nabídnou kombinaci nízké váhy brašen a stability pevných kufrů, k tomu samozřejmě přidávají i atraktivní vzhled. Levá brašna nabídne 25 litrů, pravá je kvůli výfukům menší a vejde se do ní 19,5 litru. Brašny drží svůj tvar díky kombinaci 600D polyesteru a kůže, majitele H-D potěší i snadná instalace. Nové brašny jdou jednoduše nasadit na originální H-D nosiče a opěrky spolujezdce. Produkty SW-Motech můžete prozkoumat na www.sumotobrno.cz.

Kappa

Nová základní řada brašen Alpha Range zdobila stánek Kappa. Zatím je v ní pět brašen, které brzy doplní další dvě boční brašny a tankvak. Jeden Alpha bágl na nádrž už v kolekci je, je rozšířitelný ze 14 na 24 litrů a nabízí, stejně jako zbytek řady, všechny tradiční prvky brašen Kappa. Lehkou a robustní konstrukci, reflexní prvky, pláštěnku nebo pogumovaný spodek. Novou řadu pak doplňuje brašna na řídítka, malá brašna na sedlo, brašnička na nohu a devítilitrový tankvak se systémem Tanklock.

Kappa dokazuje, že z klasického naháče Z900RS dokáže udělat solidní cesťák a přitom mu zachová jeho šmrnc. Můžou za to speciálně vyvinuté držáky bočních brašen a horního kufru, na kterých se pěkně vyjímají brašny z kolekce Café Racer. Na delší cesty Zeda můžete vybavit ještě kouřovým plexi štítem případně štítem s plastovou polokapotkou, která v některých očích může být dokonce hezčí než na originálním Cafe Raceru.

Malinko si teď oskočíme zpět k přílbám, protože Kappa nově vstoupila do segmentu enduro a krosových přileb. Její model KV39 váží 1370 gramů a nabídne vyjímatelný hypoalergení interiér, velký průzor na brýle, zapínání na mikropřezku nebo ventilaci se třemi vstupními otvory a dvěma výstupními. KV39 bude k dispozici ve čtyřech barevných provedeních. Vybavení a příslušenství Kappa u nás dělá Paolo.

Givi

Givi svými novými bočními kufry V37 slaví 40 let v byznysu. Jsou to nástupci oblíbených kufrů V35, které posouvají dál, na první pohled zaujmou svým designem připomínajícím šíp. Na výběr bude ze dvou variant, kdy první má „šipku“ ve stříbrné barvě, druhá jí nabídne v karbonovém vzhledu. Oproti V35 narostla kapacita na 37 litrů, takže dokáží pojmout většinu výklopných přileb na trhu. Samozřejmostí je systém Monokey a oproti předchůdcům nabídnou také víc pohodlí pro spolujezdce díky přepracovanému tvaru v přední části kufru.

Další novinkou je 25 litrový nepromokavý batoh z enduro řady Gravel-T. Ta byla představena loni na podzim a zaměřuje se na malá lehká endura. Vnitřní nepromokavá vložka je vyndavací, najdete v ní navíc samostatnou přihrádku na zip. Další zajímavostí batohu je jeho spodní schránka. Stejně jako boční brašny této řady je i batoh vybavený systémem M.O.L.L.E., díky kterému na něj můžete navěsti další kapsičky a spoustu jiných blbin.

Dalším produktem z Intermotu je příslušenství na hliníkové kufry Outback a Dolomity. Topcase Outback můžete nově vybavit měkkou opěrkou pro spolujezdce, boční kufry Dolomity zase černou mini plotnou na přidělání dalšího příslušenství.

Na závěr další odbočení k přilbám, Givi představilo novou modulární přilbu X.33 Canyon. 1690 gramů těžká skořepina je homologovaná pro použití jak otevřené, tak samozřejmě zavřené přilby, dále jí můžete používat s kšiltem nebo bez něj a s plexi štítem nebo s brýlemi. Ve standardu najdete vyjímatelný hypoalergení interiér s přípravou na interkom, vnitřní sluneční clonu nebo vnější plexi s Pinlockem. Novinka bude dostupná ve čtyřech barevných provedeních. Dovozcem Givi pro Českou republiku je http://www.motosp.cz/.

Kriega

Výrobce oblíbených batohů nedávno zabodoval se svými adventure brašnami Overlander System, ve zkratce OS. Za úspěchem stojí tradiční kvalita a variabilita, kterou se výrobce rozhodl ještě rozšířit představením 22 litrových bočních brašen OS-22. Ty se perfektně hodí na lehčí endura, na kterých se potřebujete protáhnout divočinou, protože nabízí výrazně užší profil motorky.

Další novinkou je Harness Pocket XL, kapsa na mobil, kterou jednoduše přiděláte na popruhy od batohu Kriega a váš telefon je v bezpečí, stále po ruce a nepřekáží vám přitom v kapse. Prodává se pravoruká i levoruká varianta. Produkty Kriega u nás zakoupíte v Bikercrownu.

Hepco & Becker

Německý výrobce kufrů má čtyři nové produkty. Prvním jsou hliníkové kufry v atraktivním designu s názvem Xceed. Každý z bočních kufrů pojme 37 litrů, chystaný top case k tomu přidá dalších 45 litrů. Zajímavostí Xceedů je určitě systém zavíráním. Víko je možné otevřít z obou stran a v případě potřeby ho úplně sundat. Samozřejmostí je pak jeho 100% vodotěsnost a také spousta dalšího příslušenství včetně vnitřních tašek nebo třeba přídavných koleček pro snadný transport sundaného kufru.

Další na řadě jsou enduro brašny Xtravel. Jejich vnější materiál odpuzuje vodu a navíc jsou v nich vodotěsné vnitřní vložky. Brašny mají pevná plastová záda, přední strana z materiálu EVA poskytuje další úložný prostor pro drobnosti. Brašny jsou vybavené ještě řemeny pro stažení a přidání dalšího příslušenství. Objem kufrů Xtravel je 35 litrů.

Také u Hepca vsází na retro s novou řadou Legacy. Boční brašny v klasickém designu jsou dostupné ve dvou velikostech osm a jedenáct litrů. Slibují voděodolnost, kterou je možné zvýšit pravidelnou impregnací. Komu by nestačily boční brašny, může sáhnout ještě po 28 litrové horní brašně a malé 2,5 litrové kapse na nářadí.

Touratech

Když jsme u cestovatelských novinek, nesmíme vynechat německý Touratech. Letos je nově na trhu BMW F 850 GS, a to by bylo, kdyby si pro něj něco nepřipravili. Jenže ono to není jen tak něco, ale kompletní výbava ať už pro velké expedice nebo malé výlety. Tohle nemá smysl vypisovat, to bychom se z toho zbláznili, protože Touratech toho nabízí mraky. Zároveň už začínají inženýři Touratechu pracovat na vývoji dílů pro novou R 1250 GS, první díly by měly být k dispozici už v prosinci a do začátku sezóny představí kompletní řadu doplňků.

A zatímco se spousta lidí těší na novou „dvanáctpade“, Touratech poprvé v historii nabízí svůj kompletní motocykl. I když to svůj by mělo být v uvozovkách, protože jím je BMW R 1200 GS v plné palbě, které v dílnách upravili na takzvanou World Travel Edition. Nehledejte tu ale zase tak velké změny. Designově World Traveleru vévodí žlutá barva a nové přední plexi Desierto V, které je samozřejmě dostupné i samostatně. Technickým změnám vévodí zase výměna přední vidlice za Touratecháckou, která dál zachovává všechny elektronické funkce originálu. A pak už je to hlavně o funkčních doplňcích, které upravují ergonomii, odolnost Géesa a dodávají mu potřebnou kapacitu úložných prostor. Za World Travel Edition si v Touratechu řeknou 31 700 Euro, což je v přepočtu nějakých 818 000 korun. V ceně je navíc dvoudenní kurz ježdění.

Zpět k doplňkům a výbavě. Vylepšení se dočkaly kufry ZEGA, v nové generaci nazvané ZEGA Evo. Tím hlavním, co je odlišuje od předchůdců, je jejich upínací systém s jednodušším a pohodlnějším nasazováním a sundáváním. Nové kufry jednoduše nasadíte na základnu a zacvaknete do vrchních zámků, pro sundávání je zase jednoduše uvolníte páčkou ze zadní strany kufru.

Ostatní novinky se týkají jezdecké výbavy. Když začneme u hlavy, je to nová vylepšená verze přilby Aventuro Carbon verze 2. Už takhle vychytanou přilbu inženýři ladili hlavně v oblasti zjednodušení ovládání v rukavicích spolu s účinnosti ventilace. Přísun čerstvého vzduchu se nyní zvýšil díky větším otvorům a větracím kanálům, ventilace jde samozřejmě úplně zavřít. S přívodem vzduchu pomáhá i nový nastavitelný štít. Všechny ostatní dobré vlastnosti Aventura Carbon zůstávají, výrobce navíc přidává další velikost skořepiny, takže jsou teď v nabídce tři.

Další novinka patří na ruce. Guardo Adventure jsou enduro rukavice s ideální přilnavostí a ergonomií. Může za to nový materiál Sharktec, který je velmi přilnavý i navzdory vlhkosti a dokonce mastnotě. Jeho další výhodou je, že skoro nestárne a skvěle se dokáže přizpůsobit ruce. Je jasné, že je použit hlavně na dlani. Krom toho je Sharktec také vodoodpudivý a rychle schne. V rizikových oblastech jsou rukavice vyztužené tkaninou Superfabric, která je opět vodoodpudivá, rychleschnoucí, prodyšná a hlavně otěruvzdorná. Vrchní část rukavice je pak vyrobena ze směsi kozí kůže a neoprenu. Protože jsou tyhle rukavice určené pro střední a vysoké teploty, doplňují je  rukavice Guardo Monsoon, které přetáhnete přes ty první a máte rázem rukavice na celoroční použití. Při koupit kompletu pod názvem Guardo World je získáte za výhodnou cenu, ale nabízeny jsou i samostatně a to v šesti velikostech.

Poslední novinka ochrání vaše nohy. Destino Touring jsou boty pro převážně silniční cestování s občasným výletem na štěrkové cesty. Díky tomu dokáží být pohodlné, ale vzhledem k veškeré výbavě a pevnosti také bezpečné. Kdo čas v sedle tráví spíš mimo asfalt, ten sáhne po variantě Destino EnduroX. To už jsou plnohodnotné krosové kloubové přezkáče s maximální možnou ochranou nohy.

Garmin

K cestování na motorce patří také navigování. Přestože klasické navigace zažívají díky chytrým telefonům propad, společnost Garmin stále pokračuje v jejich vývoji. Co nás motorkáře nejvíc zajímá, je jejich nová navigace Garmin zümo 396 LMT-S EU. 4,3 palcový displej k robustnímu designu, odolnosti proti povětrnostním vlivům a snadnému ovládání v rukavicích přidává i služby ušité motorkářům přesně na míru. Díky službě Garmin Adventurous Routing si můžete zvolit trasu podle toho, jaký druh cesty preferujete, nová navigace vás dokáže upozornit na blížící se prudkou zatáčku a samozřejmě i na další nástrahy silničního provozu, kam počítáme i rychlostní radary a kamery na semaforech.

Nové zümo je mimo jiné vybavené Wi-Fi a Bluetooth, což dovoluje další „kouzla“. Pokud se přes wifinu připojíte k telefonu pomocí aplikace Smartphone Link, můžete živě sdílet svou trasu například s rodinnou nebo přáteli. Pomocí bluetooth můžete k navigaci připojit svůj headset a ovládat přes ní hovory, poslouchání hudby nebo si číst na obrazovce různé zprávy a upozornění. Díky chytré mobilní aplikaci si také můžete na navigaci nechat zobrazovat informace o dopravě a počasí a s použitím Wi-Fi připojení už nikdy nebudete hledat kabel kvůli aktualizacím. Zümo 396 LMT-S je takový malý palubní počítač pro ty, kdo ho nemají v základní výbavě svého motocyklu.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 18 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
MichalKimlo přispěl 3 Kč
zmulin přispěl 3 Kč
JíraFZS přispěl 3 Kč
marafzs600 přispěl 3 Kč
Davcoun přispěl 3 Kč
Destroyer přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist