Elektrická endura a motardy od Armotia již brzy

Nově založená italská firma Armotia, která vznikla jako startup projekt zafinancovaný samotnými zájemci, vyjede již brzy na světlo světa s dvojicí velmi zajímavých modelů. Elektromotorky Due X a Due R jsou supermotard a enduro, u kterých se elektromotory starají o pohon obou kol.

Elektrická endura a motardy od Armotia již brzy

První zmínky o Armotia a jejích modelech přišly již loni, když se firma objevila s dvojicí konceptů na veletrhu EICMA. Ve světovém měřítku tato premiéra nesklidila příliš ohlas, ovšem v rodné Itálii informovala média o nově vznikajícím a zajímavém projektu poměrně ve velkém.Produkční modely, které vyjedou letos poprvé na trh, jsou zajímavé především zmiňovaným pohonem obou kol. Na rozdíl od mnohých konkurenčních strojů ale Armotia nepoužívá komplikované mechanické nebo hydraulické systémy, kterými dostává sílu z jednoho motoru na oba konce motorky. Místo toho dostalo přední kolo vlastní samostatný motor, umístěný přímo v náboji. Druhý, hlavní elektromotor, se potom nachází na obvyklém místě uprostřed rámu a společnost mu dělají ještě baterie. Celkový výkon činí 15 koní, točivý moment velmi důstojných 180 Nm a motorka váží velmi pěkných 125 kilogramů. Dojezd na baterie o kapacitě 5.1 kWh se v kilometrech neuvádí, ale plně nabité prý vydrží na hodinu a dvacet minut jízdy.

K rozhodování o tom, jaká síla bude na jaké kolo putovat, využívají oba modely řídící jednotku, která aktivně během jízdy určuje rozložení točivého momentu. Větší elektromotor pohánějící zadní kolo bude ale vždy hlavní a předek se bude připojovat jen za účelem zlepšení trakce, což se hodí hlavně v terénu.Poměrně zajímavou technologií je i způsob, kterým si prakticky sami vytvoříte přístrojový panel. Tam kde bychom očekávali klasické budíky, či v tomto případě spíše digitální displej, nachází se jen držák na chytrý telefon. Vy tedy vezmete ten svůj s nainstalovanou příslušnou aplikací a vložením do držáku máte plnohodnotnou přístrojovku. Může se to sice zdát trochu podivné, ale faktem je, že telefon v roli přístrojovky umí například nahrávat videa, zobrazovat či ukládat různá telemetrická data a samozřejmě i fungovat jako navigace. I tak by ovšem bylo docela fajn, kdyby nebyl k jízdě nezbytně potřeba.A cena? Obě motorky, které se ale prakticky nijak zásadně neliší, budou k dispozici za předpokládanou a vcelku vysokou částku okolo 15 tisíc euro (405 tisíc korun). A koupit za takové peníze úplně nový model od úplně nové firmy, to bude chtít přece jenom trochu odvahy.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.86
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist