yamaha_demo_tour




e-Grandprix 2011 a souhrn loňské sezóny

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Marty93 (23) napsal 13.02.2011 v 20:44

Je to zajmavy ale doufám že se to neujme je to právě zvuk co mě na mašinách velmi fascinuje

ugt3000 (176) napsal 02.02.2011 v 09:57

Pár upřesnění k zajímavému článku. V loňském roce se FIM nepohodla s organizátory TTXGP a vypsala svůj šampionát "FIM e-power International championship", takže se konaly dvě mistrovství. Pravidla byla prakticky shodná (FIM prý okopírovala pravidla TTXGP). Mistrovství FIM mělo 5 závodů (Le Mans, Albacete, Laguna Seca, Magny Cours a Imola)a vítězem se stal Ital Tomas Betti (Betti Moto). Letos se má jet závodů šest.
Promotér TTXGP (o kterém je článek)pořádal celkem tři regionální mistrovství. TTXGP North American Championship(celkem 4 závody, vítěz Michael Barnes,Lightning), TTXGP UK Championship (celkem 4 závody, vítězka Jenny Tinmouth, Agni) a TTXGP Euro Championship (4 závody vítěz Alessandro Brannetti, e-CRP). Na závěr sezony se konalo TTX GP Final ve Valencii (zároveň se závody mistrovství Evropy), kam postoupili nejlepší jezdci z regionálních mistrovství. V tomto závodě startovalo 12 jezdců a vítězem se po velkém boji s Brannettim stal Matthias Himmelmann (Münch).

Hlavním závodem sezony byla ovšem Tourist Trophy (kde to vše v roce 2009 začalo). Vítězem závodu TT Zero se stal Mark Miller ( Moto Czysz), celkem bylo 6 přihlášených a pět startujících (bez nešťastného Martina Loichta)

Problémů je zatím hodně, uvedu jen některé: malý počet startujících, velké rozdíly mezi nimi dané vesměs amatérskými podmínkami ve kterých vznikají), vysoká váha motocyklů (nezřídka více než 250 kg), malý výkon, malý dojezd (závody jsou proto velmi krátké, nejdelší je Tourist Trophy na 1 kolo horského okruhu, jinak do 20 minut)atd.

K alespoň přiblížení se závodům motocyklům se spalovacím motorem je zatím hodně daleko. Osobně si myslím, že pokud se do toho nezapojí některá renomovaná továrna s celým svým zázemím, tak se vše bude posouvat vpřed jen velmi pomalu.

Spousta informací je na oficiálních stránkách TTXGP (stačí dát do vyhledávače). Je tam i několik videozáznamů ze závodů, je to velmi zajímavé.

maddog (2) napsal 01.02.2011 v 20:16

Jsou nádherné...

maddog (2) napsal 01.02.2011 v 20:15

Já myslím, že záleží na pilotovi...motor může klidně šťávu vracet do baterky při dobržďování, ale nevím jestli při závodech tohle někdo používá - prostě "natankuje" Li-iony do plna a brzdí deskama jak klasická motorka...na spotřebu a dojezd se kašle.

Frki (0) napsal 01.02.2011 v 19:02

V těchhle hračkách se používají jenom klasické akumulátory, nebo i ta sranda, co má Porsche GT3 Hybrid, ten systém kumulace energie při brždění a její následné využití...?




TOPlist