Ducati ukázala novou Panigale V4

Jako již tradičně, měla italská Ducati v Miláně jednu z největších tiskových konferencí. Již v neděli večer byla proto na pódiu představena hned pětice nových modelů pro rok 2018. Některé z nich byly známé již dopředu, ale tu nejočekávanější novinku v podobě Panigale V4 udržela italská značka až do poslední chvíle.

Ducati ukázala novou Panigale V4

Jako první se z nových motorek objevil na pódiu velký Scrambler, který představil šéf značky Claudio Domenicali. Rodina Scramblerů obecně je pro Ducati obrovským úspěchem, zákaznická základna pořád roste a tak není důvod, aby si Ducati z tohoto koláče neukrojilo další a větší kus.

Scrambler 1100 je oproti osmistovkovým bratrům celkově o něco větší motorkou. V jejím rámu bije vzduchem chlazený dvouválec o objemu 1079 ccm, podávající výkon 86 koní a točivý moment 88 Nm. Finální suchá hmotnost činí 189 kilo, se všemi náplněmi potom 206 kilogramů.

Vedle standardní verze, se objevuje v nabídce také vyladěná varianta Scrambler 1100 Special, odlišená drátěnými koly, chromovaným výfukem, broušenou kyvkou, hnědým potahem sedla a dalšími designovými doplňky. Dále samozřejmě nechybí očekávaný Scrambler 1100 Sport s nastavitelným podvozkem Öhlins, doplněný o nové černé lakování se žlutým orámováním nádrže.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

S další novinkou Ducati opouští svět Scramblerů a vrhá se do světa cestovního endura Multistrada. Jak bylo oznámeno již dříve, Mutistrada 1200 si připisuje novou nejostřejší variantu Enduro Pro, vybavenou do těžšího terénu. Vedle specifické barvy, přichází Enduro Pro s ochranným rámem proti poškození při pádech, LED doplňkovými světly, pneumatikami Pirelli Scorpion Rally, semi-aktivním odpružením Ducati Skyhook Suspension, výfukem Termignoni a dalšími doplňky.

Tady se však novinky z oblasti Multistrady nezastavují. Na pódium totiž přijíždí Multistrada 1260, představená rovnou i ve verzi S a Pikes Peak. Nová velká Multistrada dostala nový motor Testastretta DVT o objemu 1262 ccm, poskytující ve všech verzích 158 koní. To je sice jen o 6 koní více, než kolik má stávající Multistrada 1200, ale rozdíl je zejména v podání točivého momentu. Svých 129 Nm totiž nová Mulitstrada podává v daleko širším rozsahu otáček a Ducati tvrdí, že 85 % točivého momentu je stále k dispozici již od 3500 otáček za minutu.

U nové Multistrady se změnila také geometrie šasi, poskytující vyšší stabilitu ve vysokých rychlostech. Zejména pro zvýšené pohodlí přibyla i celá řada výbavových prvků. Je tu třeba bezkontaktní zapalování, multimediální systém ovládaný přes barevný TFT displej budíků, a v závislosti na verzi i full LED osvětlení s přisvětlováním do zatáček nebo oboustranné rychlořazení Ducati Quick Shift.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Součástí show je pochopitelně i inovovaný středně velký Monster 821. „Obluďák“ dostal pro rok 2018 třeba barevný displej místo budíků, výškově nastavitelné sedlo nebo novou verzi motoru splňující ekologickou normu Euro 4, jehož výkon činí 109 koní.

Jak už tomu bývá, to nejdůležitější přichází ke konci, kdy řeč přechází na nedávno představený vidlicový čtyřválec Desmosedici Stradale, odvozený od závodního agregátu Desmosedici GP. Motor je však pouze jedna část, takže se na scéně konečně objevuje i šasi. To je evolucí  dosavadní Panigale, oproti kterému je kratší, lehčí a samozřejmě doplněné novými komponenty tlumičů a brzd. U základní verze se o odpružení starají plně nastavitelné komponenty Showa a Sachs, Panigale V4 S potom dostala vpředu vidlice Öhlins NIX30 a vzadu tlumič Öhlins TTX36. U obou motorek vpředu brzdí třmeny Brembo Monobloc Stylema, zakusující se do dvojice kotoučů s průměrem 330 mm.

Co se hodnot výkonu a hmotnosti týče, Panigale V4 se pyšní suchou hmotností 174 kilogramů a při výkonu 214 koní tedy i poměrem 1.23 koně na kilogram. Maximální výkon je dosahován ve 13 000 otáčkách za minutu a jen o 3 000 otáček níže leží maximum točivého momentu, naladěné na 124 Nm.

Ještě něco víc má ale poslední překvapení celé tiskovky, kterým je Panigale V4 Speciale. Se závodním kitem, zahrnujícím mimo jiné výfukový systém Akrapovič, poskytne motor 226 koní, navíc při hmotnosti jen 164 kilogramů. Bez použití závodního kitu zůstává výkon na stejné úrovni, jako u standardní varianty. Co se dostupnosti týče, Panigale V4 Speciale bude k mání pouze coby číslovaná edice o 1500 kusech, doplněná o spoustu dílů z karbonu a několik prvků z frézovaného hliníku.

Video:

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Podívejte se na záznam tiskovky z Milána:

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.64
Známkováno: 11x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist