Český motocyklový trh hlásí setrvalý stav, nejvíc se kupovaly Hondy

Podle výroční statistiky Svazu dovozců se u nás prodeje vozidel skupiny L v loňském roce držely na zhruba stejné úrovni. Klesající trend si drží malé motocykly kubatury do 50 ccm, které si pohoršily o 25 %, větších motorek, skútrů a čtyřkolek se naopak prodalo o 240 kusů víc než za rok 2013. K žádným zásadním změnám nedošlo ani v pořadí nejprodávanějších značek, takže český trh vypadá celkem stabilizovaně.

Český motocyklový trh hlásí setrvalý stav, nejvíc se kupovaly Hondy
Následující data vychází ze statistik SDA, ve kterých jsou sečtena všechna registrovaná nová vozidla skupiny L (motocykly, skútry a některé čtyřkolky), která dostala českou espézetku během uplynulých dvanácti měsíců. Necelých deset procent z celkového počtu tvoří čtyřkolky a sněžné skútry, a dalších zhruba 15 % pochází z tzv. šedého a individuálního dovozu.
Padesátky se na trhu pomalu ale jistě stávají okrajovou kategorií, a my se tedy budeme nadále věnovat jenom vozidlům vyšších kubatur. Zdaleka největší zájem byl znovu o motocykly a skútry značky Honda, která si i přes meziroční propad o více než 300 kusů drží bezpečný náskok před konkurencí. Polepšil si druhý Maxon (o více než 200 ks) i třetí Yamaha (o 25 ks) , ale pořadí na medailových příčkách se neměnilo.
Petr Kříbala, šéf motocyklové divize společnosti Honda Central Europe, hodnotí loňský rok takto: "Po velkém propadu trhu v letech 2009 az 2012 a poměrně strmém nárůstu trhu v roce 2013, který byl způsoben především novou legislativou řidičských oprávnění pro skútry do 125 ccm, hodnotím velice pozitivně, že se v sezóně 2014 trh stabilizoval a to jak v segmentu skútrů, tak i motocyklů. S prodejními výsledky Hondy jsme velice spokojeni, stejně jako v letech předchozích si naši značku vybral největší počet zákazníků na českém trhu. Značny zájem byl jiz tradične o malé skútry, mezi kterými je na našem trhu nejpopulárnejší již několik let model PCX125. V segmentu motocyklů z naší nabídky nejvíce zákazniků oslovila řada NC750 a CB500. Výrazný byl v loňském roce i nárůst zájmu o jedinečnou technologii dvouspojkové převodovky DCT."

Z dalších značek stojí za pozornost rostoucí popularita značky KTM, která proti předloňsku navýšila prodeje skoro o stovku kusů, což v jejím případě představuje 25% nárůst. Výrazný nárůst poptávky zaznamenali také u BMW (+82 ks / 21 %), a úspěšný rok mají za sebou také Aprilia, Kawasaki, Triumph, Harley-Davidson a Ducati. Kymco se po loňském trháku, vyvolaném zvýšeným zájmem o 125ccm skútry, vrátilo zhruba na stejná čísla jako před dvěma lety. 
To ostatně potvrzuje i rozložení sil v kubatuře do 125 ccm, kde Kymco před rokem okupovalo třetí příčku, teď se musí spokojit s mnohem menším kusem koláče. O pár stovek zákazníků v této kubatuře přišla i Honda, zatímco Maxon si z trhu ukrojil víc a Piaggio zůstává na svém. Nováčkem na hřišti je poměrně neznámá značka Lintex s třetím největším podílem.
Síla značky KTM je vidět hlavně v kubatuře do 500 ccm, kam spadá téměř polovina jejích prodejů. Řada modelů 390, obě verze Freeridu a  prakticky komletní off-roadová řada postrčily vloni rakouskou značku až na druhou pozici, okupovanou doposud značkou Piaggio. Lépe než před rokem se v této kategorii prodávaly také Hondy.  
Zastoupení a pořadí značek v prodejnosti motocyklů s největšími objemy se ustálilo už před časem a prakticky zůstává v nezměněné podobě. Silnými hráči jsou tradičně značky Harley-Davidson, BMW a Triumph, které veškeré prodeje soustředí právě do těchto kategorií.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.52
Známkováno: 21x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist