BMW S1000RR 2012
Text: Petr Poduška | Foto: Press | Zveřejněno: 21.10.2011 | Zobrazeno: 20721x
Pro prestižní segment litrových supersportů bude příští rok na novinky skutečně štědrý. Také v Mnichově přistoupili po dvou letech od premiéry k první modernizaci úspěšného modelu S1000RR. Na pohled se od předchozí generace příliš neliší, ale uvnitř se změnila celá řada podstatných detailů.
Kapitoly článku
Na designu se kromě nových barev změnilo jen několik drobností. Nová zadní kapotáž má viditelně štíhlejší proporce, a boční asymetrické plasty také lehce změnily tvar. Deflektory na úrovni spoje mezi bočními kapotami a maskou mají zlepšit aerodynamiku. Se změnami designu přichází také lehce upravené logo RR.
Přístrojový panel byl vylepšen čitelnějším otáčkoměrem a několika novými funkcemi. V silničním provozu se může hodit výstražná kontrolka překročení nastavené rychlosti, na okruhu zase jezdec může sledovat svoje stoupající výkony na modifikovaném lap-timeru.
Hlavním tématem dne ale bylo zlepšení ovladatelnosti a využitelnosti motocyklu, a rezervy se našly jak v oblasti podvozku, tak i u pohonné jednotky. Modifikace odpružení přinesou lepší jízdní dynamiku, nová geometrie zase slibuje přesnější řízení. Nový mechanický tlumič řízení se dá nastavit v rozmezí deseti poloh.
Řadový čtyřválec bude i v roce 2012 dosahovat nejvyššího výkonu 193 koní při 13 000 otáčkách a nezmění se ani kroutící moment 112 Nm při 9 750 ot. za min. Zlepšil se však průběh výkonu, především ve středním pásmu, a na zadní rozetě přibyl jeden zub v zájmu dravější akcelerace. Ke zjednodušení došlo v oblasti palivových map, kde se sjednotily křivky pro režimy Sport, Race a Slick, takže si jezdec nemusí po každé změně režimu zvykat na jinou odezvu motoru.
V souvislosti se změnami v geometrii bylo třeba modifikovat systém kontroly trakce, který by měl u nového S1000RR čitelněji reagovat při jízdě po okruhu, tedy v režimech Race a Slick. Naopak výkonové křivky, přidružené k jednotlivým jízdním režimům, budou o příštího roku tři namísto stávajících dvou a režim Rain omezí výkon motoru nově na 163 koní. Lepší zpětnou vazbu BMW slibuje také u modernizovaného systému Race ABS, a k posunu došlo také v oblasti komunikace těchto dvou systémů. které využívají společné senzory na kolech.
Video
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.18
Známkováno: 11x