globalmoto_duben_nolan




BMW S1000RR 2012

Pro prestižní segment litrových supersportů bude příští rok na novinky skutečně štědrý. Také v Mnichově přistoupili po dvou letech od premiéry k první modernizaci úspěšného modelu S1000RR. Na pohled se od předchozí generace příliš neliší, ale uvnitř se změnila celá řada podstatných detailů.

Kapitoly článku

Bavorský výrobce se v poslední době veze na vlně úspěchu, a na co sáhne, to se mu daří. O supersportovní S1000RR to platí dvojnásob, ale vylepšovat je vždycky co. BMW už za dva roky dostatek poznatků z trhu ze závodních okruhů, a tak bylo s čím pracovat.
Na designu se kromě nových barev změnilo jen několik drobností. Nová zadní kapotáž má viditelně štíhlejší proporce, a boční asymetrické plasty také lehce změnily tvar. Deflektory na úrovni spoje mezi bočními kapotami a maskou mají zlepšit aerodynamiku. Se změnami designu přichází také lehce upravené logo RR.
Přístrojový panel byl vylepšen čitelnějším otáčkoměrem a několika novými funkcemi. V silničním provozu se může hodit výstražná kontrolka překročení nastavené rychlosti, na okruhu zase jezdec může sledovat svoje stoupající výkony na modifikovaném lap-timeru.
Hlavním tématem dne ale bylo zlepšení ovladatelnosti a využitelnosti motocyklu, a rezervy se našly jak v oblasti podvozku, tak i u pohonné jednotky. Modifikace odpružení přinesou lepší jízdní dynamiku, nová geometrie zase slibuje přesnější řízení. Nový mechanický tlumič řízení se dá nastavit v rozmezí deseti poloh.
Řadový čtyřválec bude i v roce 2012 dosahovat nejvyššího výkonu 193 koní při 13 000 otáčkách a nezmění se ani kroutící moment 112 Nm při 9 750 ot. za min. Zlepšil se však průběh výkonu, především ve středním pásmu, a na zadní rozetě přibyl jeden zub v zájmu dravější akcelerace. Ke zjednodušení došlo v oblasti palivových map, kde se sjednotily křivky pro režimy Sport, Race a Slick, takže si jezdec nemusí po každé změně režimu zvykat na jinou odezvu motoru.
V souvislosti se změnami v geometrii bylo třeba modifikovat systém kontroly trakce, který by měl u nového S1000RR čitelněji reagovat při jízdě po okruhu, tedy v režimech Race a Slick. Naopak   výkonové křivky, přidružené k jednotlivým jízdním režimům, budou o příštího roku tři namísto stávajících dvou a režim Rain omezí výkon motoru nově na 163 koní. Lepší zpětnou vazbu BMW slibuje také u modernizovaného systému Race ABS, a k posunu došlo také v oblasti komunikace těchto dvou systémů. které využívají společné senzory na kolech.

Video



Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):
Motokatalog.cz



TOPlist