globalmoto_unor




Aprilia představila sportovní dvěstěpadesátku. Ovšem v Číně

Ta díra v nabídce italské značky je obrovská – mezi stopětadvacítky RS4/Tuono a devítistovky Shiver/Dorsoduro by opravdu potřebovala něco vsunout. Brzy to nejspíše bude dvouválcový sporťák RS 660, jehož koncept představila loni a s kterým všichni počítají. Italové nedávno celkem šokovali dvěstěpadesátkou, neplašme se ale zbytečně.

Jsme na prahu velké modelové ofenzívy Aprilie, která se bude snažit odčinit manko posledních let a naráz zaplní tu propast mezi malorážkami a velkými motocykly? Upřímně si myslíme, že nikoli. Že to fakt v Evropě bude o tom novém dvouválci, jenž bude pohánět nejprve RS 660 a posléze i další, z něj odvozené modely. GPR 250 podle nás zůstane v Asii.

Model RS 660 bude u Aprilie hlavní hvězdou příštího roku

Má tam pro to nejlepší podmínky, v Evropě by jí pšenka zřejmě moc nekvetla. My tady na jednoválcové čtvrtlitry nejsme moc zvědaví. Málo válců, málo kubíků. Pro vyžrané Evropany je i v řidičské kategorii A2 ideální nejméně čtyřstovka a dvouválec. A když už něco menšího, tak to musí aspoň nějak vybočovat z řady, jako třeba F.B Mondial Sport Classic. A to Aprilia nevybočuje, je to prostě klasický malý supersport pro každý den.

Když už čtvrtlitr, tak nějaký zajímavý...

Asiaté na svých webech sice skáčou nadšením z toho, jak pěkně nové GPR vypadá a jak vychází z RSV4, jenže nám stačí jeden pohled a víme, že tohle byla pro designérské oddělení práce na jedno volnější odpoledne, když se kreslilo barevné schéma. Vždyť už ten název – GPR! Furt nic? No jasně, Derbi! Tahle kdysi španělská značka patří pod křídla Piaggio Group a před nějakými deseti lety se pokoušela s modelem GPR 125 porazit Yamahu YZF-R125 velmi blízkou technikou. A v Noale teď akorát do úplně stejného šasi se stejným rámem, kyvkou, přední vidlí, brzdami i rozměry pneumatik akorát namontovali jednou tak velký motor. Jiná je pouze přístrojovka. A kdoví, jestli to vůbec bylo v Noale a ne v Číně, kde výroba některých modelů probíhá ve spolupráci se Zongshenem.

Nahoře Aprilia GPR 250, dole Derbi GPR 125. Prostě stejná motorka

Co ale pro Evropana není dost dobré, z toho v jiných koutech světa mohou být nadšení. Nám se Derbi tehdy docela líbila a se čtvrtlitrovým motorem by to mohlo být moc pěkné svezení. Jednoválec o objemu 249,2 kubíků by ze sebe měl dostat 26,5 koně při 9000 otáčkách a 22 Nm při 7000, což jsou příjemné hodnoty, zejména když uvážíme, že stroj s 14litrovou nádrží má vážit 150 kg.

Již zmiňovaný F.B Mondial má o kilo a dva koně méně a jak pěkně utíká. Ovšem pozor, i když i tato italská značka má motory od Zongshenu, nejsou to stejná jádra, Aprilia má delší zdvih a mohla by tak mít i příjemnější průběh točivého momentu, pro každodenní jízdu tak potřebný. Jestli to ale budeme někdy moci vyzkoušet, je ve hvězdách a zatím se spíše kloníme k tomu, že GPR 250 zůstane navždy jen asijskou specialitou.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 42 Kč od 8 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Targus přispěl 6 Kč
Vendis přispěl 6 Kč
medvidek78 přispěl 3 Kč
camblo přispěl 6 Kč
Wolfy2k přispěl 3 Kč
Bogodar přispěl 6 Kč
JardaKTM přispěl 6 Kč
Zdenek54 přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist