globalmoto_duben_nolan




Výfuk: jen odpadní roura?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
rockparadise (8) napsal 20.07.2017 v 22:59

Dvouválec Ducati Multistrada 1100 z roku 2007 po instalaci koncovek a svodu Leo Vince z nerezi (svody bez katu ale se lambda sondou i do nových svodů) rozhodně zlepšil chování ve spodních otáčkách a to né výkonem ale plynulosti - žádné škubání v pomalých rychlostech. Je to asi největší plus proti originálu (samozdřejmě původní záměr byl pouze lepší zvuk). Jen by mne zajímalo zda-li nějakým způsobem ovlivňuji motor a jeho životnost...(sání zůstává u originálního filtru)

Skrunch (1403) napsal 10.06.2017 v 08:39

Výfuk (svody+tlumič), který by mi měl přidat nějaký výkon, je závislý na naladění motoru a sání.
Respektive mám sériový motor, z 95% bude výkonem nejlíp uzpůsobený sériový výfuk.

Toni (53) napsal 09.06.2017 v 11:30

Hezky napsaný.
Tatík kdysi pracoval ve firmě, kde se laďáky dělali na zakázku přímo na danou motorku a dle výmyslů zákazníka a odlatit to dohromady,aby mělo dobrej zvuk a zároveň zvýšení výkonu nebylo vážně na 10 minut.
Jo dělali se tam i ty sériovky třeba na KTM, když už to ne jedný motorce naladili, udělali jich pak víc. Ale i tak nebyly zaručený vlastnosti jako na 1.motorce...

Jirabach (0) napsal 07.06.2017 v 18:07



Mám dotaz jako začátečník na Honda VF750C Magna. Jsou tyto výfuky OK, nebo budou při technické problémy? Slyšel jsem oboje názory. Díky

dajos (123) napsal 26.09.2015 v 18:27

O ladění jsem už pár věcí slyšel i četl a jednoho dne jsem se rozhodl ověřit si na vlastní zkušenosti jak je to s laděnými koncovkami a přímým filtrem. Vzal jsem svou gsx 1400 na brzdu spolu s dvěma laďáky (Bos a yoshimura) a nechal porovnat mezi sebou. Výsledky jsou tady: //dajosgsx.rajce.idnes.cz/Mereni_vykonu_GSX_1400/
Bohužel jim tehdy nefungovala tiskárna, tak jsem mohl pouze nafotit monitor PC čímž se omlouvám za kvalitu, ale z měření vypadlo toto:
- přímý filtr (konkrétně KN) neměl žádný přínos na výkon ani Mt, spíše ho mírně snížil, takže jeho výhoda je pouze v možnosti vyprání a opakovaného použití oproti klasice.
- laďáky překvapivě zvedly jak výkon, tak i točivý moment a to v celém měřeném spektru otáček. Takže v tomto případě pozitivní výsledek. Nepočítám lepší zvukový projev, snížení hmotnosti a hezčí vzhled oproti originálnímu kanónu...

Jinak měření probíhalo u laďáků bez homologačních vložek.

Petak76 (4) napsal 01.06.2015 v 20:47

Článek se mi moclíbil...ve zbylé hádanici se kloním na stranu "docenta a MichalR66ky"...aby to bylo češtinářsky správně...a teď se do mě pusťte:):)

Rascal (37) napsal 26.05.2015 v 21:00-1

Bandit 1200 a Fjr 1300 takřka stejne motorky...zabijte mě prosim.

MichalR66 (10) napsal 23.05.2015 v 15:04-1

to binumar:

Nechci ti brát nějaký přesvědčení, ale najdi si v téhle diskuzi ten odkaz na test Banditu 1200, tedy takřka shodné motorky, kde GPR skončilo poslední s tím, že výkon po jeho instalaci šel dolů o 9 koní a o 5 Nm.

binumar (1) napsal 23.05.2015 v 14:13

V clanku je psano: protože výrobce dílu ten výfuk určitě pro váš konkrétní motor těžko ladil a v mnoha případech pochybuju, že ho vůbec nějak ladil i pro daný typ motocyklu Ono to tak uplne pravda nebude Co ja vim tak u vyfuku GPR co mam na motorce jsou ladeny na ten urcity tip Viz. tabulka co je prilozena v krabici a primo na netu u vyrobku //www.gpr.it/gpr//prodotti/373/pdf_banco_prova_373_363703906.pdf

MichalR66 (10) napsal 23.05.2015 v 00:11

Anti si dej hlavne praci s tim,
odbrzdit si ten dvouvalec, co ti na nem prijde ten kroutak ve spodku tak fajnovej . Grafum z DK never.

Anti (391) napsal 22.05.2015 v 16:15

MichalR66:Dokážeš to ty jelimane říct lidem z DKracing do očí že si grafy cucají z prstu?Můžeš mi říct kde kdo na základě těch testů někoho uráží?A přečetl sis co jsem psal já?Psal jsem o jednoválcích a dvouválcích které mi prošli rukama.A psal jsem taky o změně průběhu kroutícího momentu ne o nějakých "koních nahoře".Ten tvůj test se týká v prvním případě BMW což je sice dvouvál ale nemám s ním zkušenosti v druhém případě Bandita.
Já si dal práci a prošel si ty grafy z DKRacing.A je tam krásně vidět,že některé motory na změnu koncovky téměř nereagují,někde je nárůst kroutícího momentu ve spodních otáčkách podstatný.A to se týká právě starších jednoválců a některých dvouválců.

docent (64) napsal 22.05.2015 v 10:11

to MichalR66: Děkuju náčelníku, že ses mě zastal

MichalR66 (10) napsal 22.05.2015 v 08:45+2

Hele jelimani a dali jste si někdo vůbec tu práci a mrkli na ty PDF testy z Motorradu,
který jsou asi to nejobjektivnější, co v tomhle vzniklo? Chápu, je to v němčině a lenost asi vyhrála, ale než tu začnete někoho urážet ohledně svejch domněnek, grafu z DK racingu, který jsou vesměs vycucaný z prstu a iridiovejch svíček, který vám tak akorát postavěj chlupy na rukách, když o tom vyprávíte kámošům v hospodě, tak si přečtěte pár objektivních informací. Z nich vyplývá přesně to, co je v článku, to co každý zkušenější úpravce ví a co se vám tady snažil asi naznačit i docent. Tedy, že koncovkou výfuku získáte se stoprocentní jistotou pouze dvě věci. Lepší hmotnost a hlasitejší zvuk. Ohledně výkonu se musí laborovat na brzdě a přizpůsobit celý spalovací cyklus.

PS: Pro ty, kteří jsou opravdu takoví blbouni a do PDF nenahlédnou rychlé shrnutí. Ano, KAŽDÁ, i ta nejdražší otevřená koncovka výfuku, pokud vám přidá koně nahoře, ubere krouťák na druhé straně.

Italofil (41) napsal 22.05.2015 v 00:56

Pred lety jsem si na sestku bandita udelal podle originalniho vyfuku, vyfuk otevreny i se svodem komplet v nerezi. Vysledek byl takovy, ze sice jsem mel ze zvuku usmev od ucha k uchu a lidem okolo nabihaly zilky, ale motorka docela citelne ztratila tah ladic ze me holt asi nebude

Anti (391) napsal 21.05.2015 v 21:27

docent:Zkus se na ty stránky co jsem z nich bral ten odkaz podívat.Je tam spousta grafů a dost z nich ukazuje podobný průběh jako u té KLR.Tomu říkáš placebo efekt?

docent (64) napsal 21.05.2015 v 18:39

Děkuji všem za potvrzení placebo efektu

mopedracing (3) napsal 21.05.2015 v 16:53

Docente, si se tady právě přiznal, že o iridiovejch svíčkách toho moc nevíš - ale víš, že něco takového existuje. To jsou věci který se dají změřit na brzdě a ukázat na osciloskopu. Napřed si o tom něco najdi, nebo lépe ozkoušej, než hodíš do prostoru svoje nevědomosti.

SuperSic58 (1308) napsal 21.05.2015 v 16:23

Tk mě se vždy otevřená koncovka u karburátorových motorek osvědčila a to hlavně v pásmu otáček kolem 5 až 7 tis. U motorky se vstřikováním mi to přijde stejné, ale kvůli zvuku, vzhledu a snížení hmotnosti to za to určitě stojí.

Anti (391) napsal 21.05.2015 v 16:01+1

docent:Pocházím z České republiky,zkus mě prosím oslovovat bez anglické předložky "to" kterou čeština nepotřebuje.Říká se tomu pátý pád.
Dal jsem si tu práci:
//dkracing.cz/tuning-detail/klr-600-88-01/
Tady je hezky vidět vliv jednotlivých komponentů a úprav.Já osobně žádné grafy nepotřebuju,pro mě je podstatné co cítím.A proto bych otevřený výfuk použil i kdyby koně nebo krouťák ubíral.

JA-NE (767) napsal 21.05.2015 v 15:44

dalsi super clanok

docent (64) napsal 21.05.2015 v 14:21+2

to Anti: Neuraz se, ale mám pocit, že právě pro tobě podobné je tento článek určen.
Máš své "pocity" zvýšeného krouťáku podložené měřením? Předpokládám, že nemáš.

O takových placebo efektech jsou tisíce diskuzí a skutek utek - iridiové svíčky, plná nádrž, otevřený vzduchový filtr, zázračný olej, zázračný benzín, atd...

Autor se ve svých článcích chvályhodně snaží vysvětlit, že zvýšení výkonu je možné pouze komplexním (!) a odborným zásahem do konstrukce

MichalR66 (10) napsal 21.05.2015 v 10:18

Tady jsou když tak ty testy:

//laser-exhausts.com/news/motorrad-magazine-exhaust-article-laser-wins/

//www.sc-project.com/bmw_r1200gs_specialist_e.htm

Jako tak to vypadá, že když už nějaká koncovka přidává nahoře, tak značně ubírá ve do čtyř tisíc otáček.

Anti (391) napsal 21.05.2015 v 05:57

Vulgi.svk_BA:Vzhled,výdrž,cena,váha.Na funkci ne.Stejně je většinou rozdíl(u absorpčních tlumivek) jen v obalu.

Vulgi.svk_BA (0) napsal 20.05.2015 v 23:34

Je nejaký rozdiel z akého materiálu koncovka je vyrobená? Iba cenový, či?

Milosek.m (1) napsal 20.05.2015 v 22:56

Dík za pěknej článek

mam na rsv factory kuchnuty origo a musim řict že o proti serii to ma spodek o dost lepsi! jo maximalku mam asi v řiti ale na tu tu jsou čtyřhrnky

AKRO (-498) napsal 20.05.2015 v 21:16

Anti (391) napsal 20.05.2015 v 21:07

Dovolím si oponovat jak autorovi článku,tak některým komentářům.Předesílám,že mám zkušenosti pouze s jednoválci a dvouválci.V textu je naznačeno,že sériový výfuk je naladěn optimálně a záměnou si většinou pohoršíme.Je potřeba mít na zřeteli,že sériový výfuk je kompromis mezi funkcí,výrobními náklady a hlukovými limity.Já za sebe můžu napsat,že všem jednoválcům které jsem "měl v rukách" "laďák" prospěl,a to především ve "spodku" průběhu zvětšením kroutícího momentu.To platí o mém současném stroji.A ani v jednom případě nebylo potřeba sáhnout na nastavení karburátoru nebo vstřikování.Nebudu tvrdit že motory byly naladěny na optimum,ale ten spodek je prostě cítit a sérii dávám pouze na STK.
Na druhou stranu musím přiznat že jsem tu měl třeba jeden velkoobjemový dvouválec,který nebyl schopen uspokojivě fungovat ani s "laďáky" renomované firmy.
Shrnul bych to tak,že jsou motory kterým daný zásah neubližuje ale naopak prospívá a jiné kategorii dělá vysloveně potíže.
Edit: A zastavte někdo toho tapetáře...

mojito (15) napsal 20.05.2015 v 19:01

""Doba ladění,- vyndavání tlumičů, zadních koncovek a vypalování výfuků je už dávno pryč. Je to k ničemu."" Tak s tímhle nemůžu souhlasit.Musí se odlišit -jaká motorka-v jakým stavu-nelze takhle paušalizovat,přeci

Mark09 (7) napsal 20.05.2015 v 18:30

Mark09 (7) napsal 20.05.2015 v 18:27

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist